Geenin itsekkyys suomeksi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulta löytyisi intoa lukea Richard Dawkinsin Geenin itsekkyys (the Selfish Genom), mutta en tahdo löytää sitä mistään . Oon etsinyt Akateemisesta- ja suomalaisesta kirjakaupasta.
Onko kenelläkään tietoa mistä löytäis, vai pitääkö lukea englanniksi?

Kommentit (12)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14024
Liittynyt23.6.2005
Smoka
Minulta löytyisi intoa lukea Richard Dawkinsin Geenin itsekkyys (the Selfish Genom), mutta en tahdo löytää sitä mistään . Oon etsinyt Akateemisesta- ja suomalaisesta kirjakaupasta.
Onko kenelläkään tietoa mistä löytäis, vai pitääkö lukea englanniksi?

Hyvä kysymys, ei näy missään.

Itselläni on hyvin luettava, uuden esipuheen ja mahtavan viitelistan sisältävä 30th Anniversary Edition, suosittelen:

http://www.amazon.com/Selfish-Gene-30th ... inw_strp_1

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

On se suomennettu, kun sen sellaisena olen joskus vuosia sitten lukenut. Muistaakseni käännöskone Kimmo Pietiläisen suomentama ja Art Housen julkaisema. Art Housen painokset ovat määriltään niin pieniä, että tuskin mistään kaupasta enää löytää ja vain tuurilla divarista.

Kirjastoa kannattaa kokeilla.

Vierailija

Onhan kyseessä varmaan tunnetuin biologiaan liittyvä popularisoitu tiedeteos ja sen kyllä pitäisi löytyä jokaikisestä tuppukylän kirjastosta tällä planeetalla kaikilla kielillä jos ei muuten niin tilaamalla. Jos jotain biologiaan liittyvää kannattaa lukea niin tämä.

Vierailija

Julkaisuvuosi 1993, hyllyssä 1 kpl. Parintuhannen asukin kunnalliskirjasto. Olen useasti kävellyt ohi, pari kertaa silmällä hipaissut. Onko se luettava, is it boring?

Uusimmat

Suosituimmat