Venäjä - Ukraina ja energia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mistä tuossa kaasusodassa on todella kysymys?
Miksi nuo maat riitelevät kaasusta?

Kommentit (9)

Vierailija

Silkkaa valtapolitiikkaa. Venäjä haluaa pitää Ukrainan omassa komennossaan ja käyttää ainoaa jäljellä olevaa asettaan: energiaa.

Vierailija

Ilman mihinkään tosiasioihin perustuviin tietoihin nojaamatta oletan, että Ukraina haluaa kiristää itselleen taloudellista hyötyä alueensa kautta Eurooppaan venäläistä kaasua toimittavasta kaasuputkesta. Lisäksi venäläisten mielestä Ukraina varastaa tuosta putkesta kaasua.
Venäläiset perivät kaasusta mitä mitäkin ja Ukraina maksaa mitäkin.
Mitä saatanan kaupankäyntiä tämä tällainen on?

Vierailija

wsw. Nii-in.
Tätä tällaista kielenkäyttöä tuosta aiheesta on käyty jo pari kolme talvea. Yleensä propagandasodan tiimoilta löytyy faktatietoa. Sitä minä olisin nyt hakusissa.
Englanninkielinen ja muu vastaava lähdemateriaali jää minulle hebreaksi. Suomenkielistä ymmärrystä jokusen vertaa löytynee.

Vierailija

Pahasta, Pihistä, Raha-Rakkaudesta tuo johtuu...
Siis se kaasukiista... Mutta kun hyvästi hyökkäilevät rahat tuhoutuvat, niinkuin aina ennenkin...

Vierailija
markent
wsw. Nii-in.
Tätä tällaista kielenkäyttöä tuosta aiheesta on käyty jo pari kolme talvea. Yleensä propagandasodan tiimoilta löytyy faktatietoa. Sitä minä olisin nyt hakusissa.
Englanninkielinen ja muu vastaava lähdemateriaali jää minulle hebreaksi. Suomenkielistä ymmärrystä jokusen vertaa löytynee.
Todennäköisesti emme kumpikaan pysty näyttämään toteen sitä, ovatko ukrainalaiset maksaneet laskunsa, vai eivät. Mutta jos eivät, niin sama se ollaanko idässä, vai lännessä: no money, no honey.

Vierailija

On se ihme etteivät saa vauhtia sille itämeren putkihankkeelle. Lieneekö sitten realistisempaa suunnitella kuljetuksien tapahtuvan tankkereissa nestemäisessä muodossa?

Vierailija
markent
Mistä tuossa kaasusodassa on todella kysymys?
Miksi nuo maat riitelevät kaasusta?

Maksusta ne riitelee: Ukraina ei maksa laskujaan. Vaikka Venäjä on myynyt sille halvemmalla kuin itse Kazahstanista ostaa.

Uusimmat

Suosituimmat