Miksi kirjoitat tiede-palstalle?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kirjoittelin vuosia sitten mm. vanhalle tiede-palstalle ja satunnaisesti muillekin keskustelupalstoille. Turhaannuin kuitenkin koko touhuun, sillä keskusteluketjut olivat usein lähinnä loputonta väittelyä tai pelkkiä itseään toistavia kommenttijonoja ja tuntuivat lähinnä ajan tuhlaukselta. Tiede-palstan keskusteluja olen kuitenkin edelleen välillä seurannut paremman tekemisen puutteessa. Mitä järkeä on väitellä tai keskustella netissä tuntemattomien ihmisten kanssa? Mitä järkeä on yhtään missään?

Itse ajattelin aloittaa taas kirjoittelun, jotta saisin kehitettyä armeijan ja yliopisto-opiskelun taannuttamaa kielitaitoani ja pystyisin muodostamaan yli kolmen sanan lauseita.

Sivut

Kommentit (123)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Olisin halunnut sanoa jotain hauskaa, mutta totuus taitaa olla niinkin tylsä kuin.. tämä vain on mielenkiintoista..

en sitten osaakaan tarkemmin sanoa mikä täällä on mielenkiintoista.. aiheet vai ihmisten typeryys kun eivät tule mistään asioista yksimielisyyteen.. vai onko täällä vaan niin hulvattomia juttuja, vitsejä, vittuilua..

くそっ!

Vierailija
Korpi
Mitä järkeä on väitellä tai keskustella netissä tuntemattomien ihmisten kanssa? Mitä järkeä on yhtään missään?

Itse ajattelin aloittaa taas kirjoittelun, jotta saisin kehitettyä armeijan ja yliopisto-opiskelun taannuttamaa kielitaitoani ja pystyisin muodostamaan yli kolmen sanan lauseita.

Teretulemast, onnea vaan aloitukselle! Kirjoittamisen sparraamiseen tämä ei ole kovin napakka paikka, mutta sanomisten väljyys kirvoittaa nopeasti kommentointia [size=50:1bn8eced]täällä näetsen on besserwissereitäkin[/size:1bn8eced] ja tieteen puhtaus pidetään timmissä kunnossa. Mutta pikku kirjoitusvirheisiin täällä ei pahasti tarrailla.

Vierailija

Tällä hetkellä (hetki kestänyt jo yli puoli vuotta) koen palstan antoisimmaksi sen vuoksi että täällä on niin kattava sekametelisoppa kaikkea mahdollista laidasta laitaan, niin aiheiden kuin kirjoittajien suhteen. Tottahan aiheet tuppaavat välillä jämähtämään (tai itse jämähtää kirjoittajana) toistamaan yhtä ja samaa, mutta sitten kannattaa pitää luova tauko ja freesiytyä toisaalla.

Ja jos sittenkin vain vaivaa samaa taikinaa, pitää osata hymähtää itselleen ja todeta että tälläinen tättäräärä sitä vain ollaan, mitäs sitten... Kunhan aika kuluu ja kokee edes jotain saavansa irti.

Olen fiinimpiäkin palstoja nähnyt, ja tukun tasottomampiakin. Tämä on paras koska sisältää kaikkea.

Lisäksi itse varsin omaan katsomukseeni päin kallellaan olevana koen tavallaan huojentavana oleilla tiedeorientuneiden ihmisten joukossa. Heiltä saan suhteellisuudentajua jos oma ei riitä.

Vierailija
Miss Baker
Teretulemast, onnea vaan aloitukselle! Kirjoittamisen sparraamiseen tämä ei ole kovin napakka paikka, mutta sanomisten väljyys kirvoittaa nopeasti kommentointia [size=50:11f0mc57]täällä näetsen on besserwissereitäkin[/size:11f0mc57] ja tieteen puhtaus pidetään timmissä kunnossa. Mutta pikku kirjoitusvirheisiin täällä ei pahasti tarrailla.

No siis keskustelutaitoja tosiaan tarkoitin, ei ole tarkoitus ruveta pilkkua viilaamaan. Välillä yllättää kun pitäisi järkevästi keskustella jostain, ja sitten heittää vaan läppää ja puhuu ympäripyöreitä kun ei ole mielipidettä mistään. Ei siinä mitään, mutta kun ei ole vuosiin puhunut muusta kuin viinasta, naisista, lihaksista, näiden yhdistelmästä sekä maailman menosta ja yleisestä olotilasta monesti vain yhdellä sanalla.

Olisi ehkä pitänyt laittaa ketjun nimeksi "Miksi kirjoitat nettipalstoille?", en siis pelkästään tiede-palstaa tarkoittanut. Siitä, miksi kirjoitan juuri tänne olen pitkälti samoilla linjoilla Qadeshan kanssa.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005

Olen krooninen netti- ja läheisriippuvainen, joka saa vittuilusta huumeisiin verrattavat kicksit. Kuin uisin meskaliinissa.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Jurpula
Seuraa 
Viestejä722
Liittynyt1.12.2006

Ihan huvikseni, tai no, enhän mä tänne hirveesti oo kirjotellu mutta kiva seurata teidän löpinöitä. Ja välillä oppii jotain uutta.

Enimmäkseen kirjottelen parille Lontoon kieliselle sivustolle.

You just made the list, buddy.

totinen
Seuraa 
Viestejä4876
Liittynyt16.3.2005
Korpi

Minulla on sama motiivi; lisäksi voin toisinaan pitää aivoja hereillä jopa töissäkin miettimällä mitä kirjoittaisin.

Vierailija
Korpi
Kirjoittelin vuosia sitten mm. vanhalle tiede-palstalle ja satunnaisesti muillekin keskustelupalstoille. Turhaannuin kuitenkin koko touhuun, sillä keskusteluketjut olivat usein lähinnä loputonta väittelyä tai pelkkiä itseään toistavia kommenttijonoja ja tuntuivat lähinnä ajan tuhlaukselta. Tiede-palstan keskusteluja olen kuitenkin edelleen välillä seurannut paremman tekemisen puutteessa. Mitä järkeä on väitellä tai keskustella netissä tuntemattomien ihmisten kanssa? Mitä järkeä on yhtään missään?

Onhan tää nyt aika "henkevä" keskustelu areena.
Parempaa suomenkielistä Ateenaa en ole vielä löytänyt.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Neonomide
Olen krooninen netti- ja läheisriippuvainen, joka saa vittuilusta huumeisiin verrattavat kicksit. Kuin uisin meskaliinissa.

Kyllä on mukavaa, kun olet alkanut taas vähän enemmän kirjoitella palstalle. Vähän olin jo huolissani välillä ja eikä täällä tuntunut samalta, kun ei sinua ja kirjoituksiasi paljoa näkynyt.

Itse kirjoittelen varmaan useimmiten siitä syystä, että jonkun toisen kirjoittajan kirjoitukset sitten inspiroivat vastaamaan, haluaa oikaista jotain sellaisen asian suhteen, josta itse olettaa tietävänsä enemmän tai haluaa tuoda esiin sellaisia puolia joistain asioista, mitä ei olla tuotu aikaisemmin esiin yms. Toisinaan tulee kyllä ihan huumoristisessa rupattelumielessä sitten vaan jotain naputeltua ihan itsensä iloksi ja ehkä sitten jonkun toisenkin.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
Korpi

Panitko jo merkille palstan vaikutuksen lauseitten pituuteen? Tuolla vauhdilla seuraavassa lauseessasi on 290 sanaa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Paul M
Korpi

Panitko jo merkille palstan vaikutuksen lauseitten pituuteen? Tuolla vauhdilla seuraavassa lauseessasi on 290 sanaa.

Eihän tuossa ole kuin yksi virke, jossa on kolme ihan standardin mittaista, keskimäärin 5-6 sanaa sisältävää lausetta.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat