Mahdoton tehtävä lääkäreille, psykologeille ja poliiseille..

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /01/773242

Koulusurmia hautovat halutaan tunnistaa ajoissa

04.01.2009 05:0Koulupsykologeille suunnitellaan laajaa koulutusta koulusurmia hautovien tunnistamiseksi. Psykologiliiton mukaan perehdytys saattaa alkaa jo keväällä. Kyseessä on malli, jonka avulla arvioidaan huolestuttavasti käyttäytyvän oppilaan tai opiskelijan tilanteen vakavuutta. Analyysin on kehittänyt saksalainen psykologi Bernard Meissner, ja se pohjautuu kouluampujista Yhdysvalloissa kerättyihin tietoihin.

Kouluampujilla on havaittu olevan yhteisiä piirteitä, kuten epätavallisen kova kiinnostus muita koulusurmaajia kohtaan ja manifestin tyyliin esitetty ihmisviha sekä julkisuushakuisuus. Usein he antavat myös ennakkoon vihjeitä tulevasta ja joissakin tapauksissa osa koululaisista tai opiskelukavereista on tiennyt kiinnostuksesta koulusurmiin.

Meissnerin malli perustuu sarjaan kysymyksiä, joita oppilaan tuntevat opettajat ja koulun muu henkilökunta käy keskenään läpi. Se on räätälöity koulun omaksi tarkastuspisteeksi, jonka jälkeen arvioidaan, tarvitaanko tilanteen ratkaisemiseksi ulkopuolista apua.
Vakavaa vai todella vakavaa?

Meissnerin malliin perehtynyt vastaava psykologi Vesa Nevalainen Psykologiliitosta sanoo, että kysymykset ovat sellaisia, joita ehkä muutenkin hoksaisi kysyä. Tässä ne on kuitenkin koottu yhteen johdonmukaisesti.

- Niiden perusteella pystyy suunnilleen päättelemään, onko syytä olla todella todella huolissaan vaiko vain todella huolissaan, Nevalainen luonnehtii.

Suomessa on puolenkymmentä kyseisen tekniikan hallitsevaa koulupsykologia. Psykologiliitto on käynyt Meissnerin kanssa neuvotteluja laajasta Suomen oloihin räätälöidystä koulutuksesta. Tavoitteena on aloittaa perehdytys keväällä, mutta suunnitelmia ei ole vielä lyöty lukkoon.

- Yksittäiset kunnat sitten viime kädessä päättävät, lähettävätkö he koulutukseen omia koulupsykologejaan, kunhan sellainen mahdollisuus on olemassa, Nevalainen sanoo. ”

Neulan etsiminen heinäsuovasta vertautuu useiin "vaikeaan tehtävään". Nyt kuitenkin "vaaditaan todistamaan", että "tässä suovassa ei ole neulaa"...

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija
Koulupsykologeille suunnitellaan laajaa koulutusta koulusurmia hautovien tunnistamiseksi.



Montakstuhatta niitä tätejä onkaan? Ne kaikki vaanii ja syynä pojankolleja about 8 v ja jokaisesta pullistelusta ja ärhentelystä passitetaan niuvanniemeen testeihin. Turha selittää että niiden taidot riittää huomaamattomaan tarkkailuun.

Sitten noita surmaajia on normaalioloissa pari kolme vuosisadassa. Asia voi todella kehittyä johonkin suuntaan.

Vierailija
Arkkis
Psykologiliiton mukaan perehdytys saattaa alkaa jo keväällä. Kyseessä on malli, jonka avulla arvioidaan huolestuttavasti käyttäytyvän oppilaan tai opiskelijan tilanteen vakavuutta.



Lähestulkoot jokaisella lapsen vanhemmalla on joko suoraan tai epäsuoraan kokemuksia opettajaväkivallasta kouluaikana, ja lähestulkoot jokaisella lapsella, on suoraan tai epäsuoraan kokemuksia opettajaväkivallasta. Huolestuttava käyttäytymistä on kun osoittaa lapsia joita opetetaan, eikä niitä jotka opettaa. Kohta ne väittää että "365 lasta jotka ovat pedofiili-opettajan uhreja, ovat yhteiskunnalle vaarallisia".

Lastensuojelulaki koskee kasvatusta, koulutusta ja hoitoa kotona, mutta lapsia koulutetaan ja hoidetaan myös kodin ulkopuolella; Laki koskee ja on voimassa myös kodin ulkopuolella k.e. koulussa (koulutus) ja sairaaloissa (hoito).

Kodin ulkopuolella vanhemmat = aikuiset

Lastensuojelulain mukaan, valtion, kunnan ja seurakunnan palveluksessa oleva on velvollinen tekemään ilmoituksen psyykkisestä ja/tai fyysisestä väkivallasta lapsia kohtaan silloin kun sitä tidistettavasti tapahtuu. Että lapsista etsitään rikollisia, ja että lapset esitetään rikollisina, on fyysistä ja/tai psyykkistä väkivaltaa lapsia kohtaan.

Vierailija

Nuo "Saksalaiset kysymykset" voitte kuskata roskiksiin, koska muutama miljoona Suomalaista lapsineen voi todistaa, että väkivalta perustuu vähintään 500 vuotta kestäneeseen "saksalaiseen" vääräoppisuuteen ja "saksalaiseen" opettajaväkivaltaan.

Martti Ahtisaaren sanoja lainaten; " Ellei mitään tehdä, luomme varsinaisen hautomon rikollisuudelle, epävakaudelle ja sodalle nuorten menettäessä toivonsa ".

Vierailija

A. Tutkimukset osoittaa; Lapset tuntee olonsa turvalliseksi kotona.
I. Tutkimukset osoittaa; Suurimman osan virkeästä ajastaan lapset/nuoret viettävät päiväkodissa vastaavasti koulussa
O. Tutkimukset osoittaa; Lasten ja nuorten huonovointisuus kasvaa.

Ei se ole "mahdoton tehtävä poliisille"; Lapsi ei koskaan opeta lasta rikolliseksi, eikä kasvatus, koulutus ja hoito ole vain ja ainoastaan kodista, vaan myös kodin ulkopuolelta. Tutkimukset osoittaa 100% varmuudella, että lasten fyysinen ja psyykkinen huonovointisuus, on peräisin kodin ulkopuolelta.

Vierailija

Merkillistä on, että "saksalainen" uskonto osoittaa ja opettaa lapsen "syntiseksi ja perisyntiseksi" (syntinen: kaikkien lakien rikkoja) 500 vuotta, ja että lapsista tänään etsitään merkkejä rikollisuudesta ja syytetään rikollisiksi "saksalaisten kysymysten" mukaan, vaikka Suomalainen lapsi ei ole koskaan rikosta tehnyt - vaan on pakotettu uskomaan että on kaikkien lakien rikkoja, ja rikkomaan kaikkia lakeja. Sanat ei ole todiste, vaan sanoilla on oltava kiintopiste todellisuuteen; Minun sanoilla on kiintopiste todellisuuteen, "saksalaisilla kysymyksillä" ei ole kiintopistettä todellisuuteen.

Tapahtumaketjussa rikollinen ei koskaan löydy ketjun päästä, eikä keskeltä, vaan alusta; Lapset ja nuoret ovat psyykkisen ja/tai fyysisen väkivallan uhreja jotka pelkää.

Lapsi joka puhuu ei ole vaarallinen. Pelosta (lapsi) ja suuttumuksesta (nuori) on sanat k.e. "(kirosana) minä tapan sen (kirosana) (opettajan nimi)" (9-10 vuotias poika, Liminka, Marraskuu 2008). Älä lukitse ajatusta "tapan" -sanaan koska kyse ei ole kenenkään hengen riistämisestä, vaan kysy "Mitä opettaja on tehnyt sinulle?" - vastaus saattaa olla, "löi", "hakkasi", "raiskasi" ... .. .

Lapsi ja nuori joka on hiljaa on vaarallinen, koska pelko on kasvanut hänen kasvaessaan, eikä purkaudu edes teini-isässä suuttumuksena, vaan sen jälkeen se purkautuu vihana; väkivaltaisena tekona. Väkivaltainen teko (viha) suuntautuu koulua ja/tai opettajaa kohden, ja historian huomioon ottaen, kehityskaavassa vihainen teko kääntyy viranomaista kohden joka olisi voinut tehdä jotain, mutta joka ei tehnyt mitään.

Huomioi että sellaista kuin "vihan tunne" ei ole. Sanojen vesittyessä käsitys siitä mikä "viha" Suomen kielessä on, on vääristynyt. Viha on vain ja ainoastaan väkivaltainen teko.

Väkivaltaiset sanat ei ole väkivaltainen teko (viha), sillä väkivaltaiset sanat ovat pelosta ja/tai suuttumuksesta.

Vierailija
Matti E Simonaho
A. Tutkimukset osoittaa; Lapset tuntee olonsa turvalliseksi kotona.
I. Tutkimukset osoittaa; Suurimman osan virkeästä ajastaan lapset/nuoret viettävät päiväkodissa vastaavasti koulussa
O. Tutkimukset osoittaa; Lasten ja nuorten huonovointisuus kasvaa.

Ei se ole "mahdoton tehtävä poliisille"; Lapsi ei koskaan opeta lasta rikolliseksi, eikä kasvatus, koulutus ja hoito ole vain ja ainoastaan kodista, vaan myös kodin ulkopuolelta. Tutkimukset osoittaa 100% varmuudella, että lasten fyysinen ja psyykkinen huonovointisuus, on peräisin kodin ulkopuolelta.




Taitava tutkija saa tutkimuksensa tuloksen juuri sellaiseksi, kuin kulloinkin halutaan. Siksi minä olen menettänyt uskoni niihin.. kokemukseen perustuu, että lapset ja nuoret kyllä voivat huonosti. Niin koulussa että kotona kuin vapaa-ajallakin. Koulun on turha nostaa kätensä pystyyn, kun puhutaan kasvatusvelvollisuudesta. Juuri kuin äskeisessä viestissä todettiin, lapsi viettää hereilläoloajastaan suurimman osan muualla kuin kotona. Koulussa luokanopettaja ja muukin henkilökunta on vastuussa lapsen hyvinvoinnista koulupäivän ajan, ellei sitten halua äitiä tai isää luokkaansa lasten mukana, tämäkin on mahdollista ja laillista.

Lapsen (oikeastaan ihmisen) pahoinvointi alkaa useimmiten kotoa, jollain tavalla. Useimmiten väheksymisen seurauksena. Lapsi kokee olevansa epäonnistunut ja huono vanhempiensa silmissä, vaikka nämä eivät ollenkaan sitä tarkoittaisi tai ymmärtäisi! Kaikki ns. ongelmanuoret eivät suinkaan tule alkoholisti- tai väkivaltakodeista. Lasten kasvatuksessa voi mennä niin monta asiaa pieleen, että on mahdotonta puhua "hyvistä kodeista, joissa lapsella on aina turvallinen olla". Jotain tapahtuu, minkä seurauksena lapsen huono itsetunto kasvaa loppujen lopuksi peloksi ja vihaksi.

Koulussa voidaan puuttua lapsen huonoon oloon helpommin kuin kotona, koska kotona ollaan sille usein sokeita, lisäksi ajatus epäonnistuneesta lapsen kasvatuksesta kalvaa vanhempien mieltä ja huono omatunto soimaa (usein suotta) ja ongelmilta suljetaan silmät.

Opettajien on otettava rohkeammin kontaktia vetäytyviin lapsiin, kuin myös niihin mahdottomiin rasavilleihin, joita on niin kiva opehuoneessa haukkua ja syyllistää kaikesta luokassa tapahtuvasta "pahasta". Usein tämä lapsen huonon itsetunnon itseään ruokkiva kierre koulussa pahenee, opettajien motkotuksen ja ikätovereiden suhtautumisen myötä.

Se, että koulupsykologeja nyt "koulutetaan" huomaamaan nämä lapset, tuntuu jotenkin... kliiniseltä. Lapsia pitää kuunnella, lohduttaa, kehua, nostattaa itsetuntoa oikealla välittämisellä, ei näillä ikuisilla opettajien ja muun henkilökunnan koulutuksilla.

Luulenpa, että nyt on yhteiskunnassa saatu sen verran tarpeeksi, että jotain yritetään tehdä. Tuollainen uutinen saattaa nostaa ihmisten turvallisuudentunnetta - tokihan nyt saksasta asti tuotu malli meidät pelastaa - jotkut ihmeelliset korkeasti koulutetut ihmiset löytävät kyllä lasten joukosta nämä mätämunat ajoissa! Hahhah, sori vaan, ei vakuuta.

Kun muistettaisiin, että me ollaan kaikki hyviä, ja huonoja, niin lapset kuin aikuisetkin, ja hyväksyttäisiin se, ei näitä ongelmia olisi. Huonosti käyttäytyvä lapsi oireilee jostain hänelle aiheutuneesta pahasta ja häntä täytyy auttaa! Myös aikuinen (jopa opettaja!) voisi katsoa peiliin ja miettiä, mitä kaikkia virheitä sitä tuleekaan tehtyä ja luopua täydellisyyden tavoittelusta. Ei tämä yhteiskunta siihen kaadu, jos kaikki eivät läpäise opetussuunnitelma yleisiä vaatimuksia. Siihen se kyllä kaatuu, jos lapsista ei välitetä.

Vierailija

Lähiaikoina tuhansia ihmisiä aletaan targettaamaan erilaisten harhaluulojen vuoksi. Riittää että on kiinnostunut aseista niin laitetaan varmuuden vuoksi suljetulle osastolle.

Vierailija
Dragonet
Useimmiten väheksymisen seurauksena. Lapsi kokee olevansa epäonnistunut ja huono vanhempiensa silmissä, vaikka nämä eivät ollenkaan sitä tarkoittaisi tai ymmärtäisi!



7-10 vuotialle lapselle opettajan moite, oli se asiallinen tai ei aikuisen silmissä, on lapselle traumaattinen kokemus (psyykkistä väkivaltaa), ja lapsi kokee olevansa epäonnistunut ja huono. Puhumattakaan jos opettajan moitteeseen sisältyy fyysinen kuritus; fyysinen väkivalta.

Kun lasta pahoinpidellään luokassa fyysiseti ja/tai psyykkisesti, kaikkia luokassa olevia lapsia on pahoinpidelty fyysisesti ja/tai psyykkisesti. Lapsi joka todistaa pahoinpitelyn, kokee sen vähintään yhtä voimakkaana kuin pahoinpidelty. Ja nyt kun "saksalaisilla kysymyksillä" aletaan vainoamaan lapsia, pahoinvointi vaan kasvaa.

Vierailija
Matti E Simonaho
Että lapsista etsitään rikollisia, ja että lapset esitetään rikollisina, on fyysistä ja/tai psyykkistä väkivaltaa lapsia kohtaan.



Pitää paikkansa. Poikiin ruvetaan lastentarhasta alkaen suhtautumaan suht koht avoimesti Keeni-rikollisina... Sitten se tarttuu myös tyhmimpiin tyttöihin, jotka rupeavat painamaan poikia matalaksi, ja siihenhän pojat eivät noin vain alistu, vaan ennemin tai myöhemmin rupeaa tosiaan tulemaan nyrkistä, just kuten eräät kai meinaakin...

Vierailija
Matti E Simonaho
Dragonet
Useimmiten väheksymisen seurauksena. Lapsi kokee olevansa epäonnistunut ja huono vanhempiensa silmissä, vaikka nämä eivät ollenkaan sitä tarkoittaisi tai ymmärtäisi!



7-10 vuotialle lapselle opettajan moite, oli se asiallinen tai ei aikuisen silmissä, on lapselle traumaattinen kokemus (psyykkistä väkivaltaa), ja lapsi kokee olevansa epäonnistunut ja huono. Puhumattakaan jos opettajan moitteeseen sisältyy fyysinen kuritus; fyysinen väkivalta.

Kun lasta pahoinpidellään luokassa fyysiseti ja/tai psyykkisesti, kaikkia luokassa olevia lapsia on pahoinpidelty fyysisesti ja/tai psyykkisesti. Lapsi joka todistaa pahoinpitelyn, kokee sen vähintään yhtä voimakkaana kuin pahoinpidelty.




Juuri näin. Siksi opettajan tulee olla tarkkana, hyvin tarkkana. Hän kokee moitteensa oikeudenmukaiseksi, ja saa siihen varauksettoman tuen kollegoiltaan. Kuitenkin lapsi kärsii. Opettaja ajattelee, että ihan oikein tuolle, oppiipahan olemaan kunnolla! Ja vaikutus on päinvastainen..

Vierailija

Väkivaltaisen opettajan väkivaltainen teko (viha) on rikos. Opettajan rikos voi Lain mukaan olla vanhentunut, mutta se ei ole vanhentunut pelkäävissä lapsissa. Pelko kasvaa lasten kasvasessa, varsinkin kun lapset ovat kyseisen opettajan vaikutusvallan alaisena. Suoranaisen uhrin useita vuosia kestänyt ja kasvanut pelko, saattaa pahimmassa tapauksessa purkautua toisen opettajan "silmille", jonka harmiton teko on "avain joka avaa pandoran lippaan".

1 väkivaltainen opettaja, saattaa "munia" 10 vuodessa 250 tappajaa.

Vierailija

silti on turha syytää koko vastuuta opettajille. Moni lapsi mieluummin syyttää opettajaansa, eikä näe virheitä, joita hänen vanhempansa ovat tehneet. Opettajaan on helppo projisoida kätketty viha. Mutta siinäpä se, tuohon ammattiin halajavan pitääkin oppia vastaanottamaan vihaa. Ja kenties oikeilla teoillaan myös hävittämään sitä.

Vierailija
Dragonet
silti on turha syytää koko vastuuta opettajille. Moni lapsi mieluummin syyttää opettajaansa, eikä näe virheitä, joita hänen vanhempansa ovat tehneet. Opettajaan on helppo projisoida kätketty viha. Mutta siinäpä se, tuohon ammattiin halajavan pitääkin oppia vastaanottamaan vihaa. Ja kenties oikeilla teoillaan myös hävittämään sitä.

Totta. Nykyään opettajilla on valtavat paineet kaikenkirjavassa luokassa jossa on 25-50 lasta eri kasvatusmalleista. opettajan on itse huomioitava milloin "pinna ei enää kestä" ja jäädä sairaslomalla "lataamaan patterit" ennenkuin "päreet palavat". 25-27% mitä esimerkiks ala-asteella opetetaan liikaa, saa karsia pois niin paineet vähenevät lasten ja opettajien harteilta. ja sitten väkivaltaiset opettajat ja väkivaltaan ja rikollisuuteen opettaminen pois, niin eiköhän se siitä.

Ei rauhan saamiseen "saksalaisia kysymyksiä" tarvita, vaan viisaita ratkaisuja.

Vierailija
Dragonet
silti on turha syytää koko vastuuta opettajille. Moni lapsi mieluummin syyttää opettajaansa, eikä näe virheitä, joita hänen vanhempansa ovat tehneet. Opettajaan on helppo projisoida kätketty viha. Mutta siinäpä se, tuohon ammattiin halajavan pitääkin oppia vastaanottamaan vihaa. Ja kenties oikeilla teoillaan myös hävittämään sitä.



Opettaja- ja psykologi- ja psykiatrikoulutukseen on saatava mieskiintiö, tuollainen 30%.

Vierailija
Dragonet
kätketty viha

"vihan tunne" ja "kätketty viha" ei ole olemassa. Suomenkielisten sanojen vesittymisen myötä alkuperäinen sanan merkitys on "unohtunut";

viha on vain ja ainoastaan väkivaltainen teko, ei yhtään mitään muuta. Se ei ole "tunne" eikä se ole "kätketty"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat