Sivut

Kommentit (130)

On aivan selvää, että vähän nälkäisenä on virkeämpi kuin vatsa täynnä. Miksi tehdään uusia tutkimuksia itsestään selvistä asioista. Jos ihminen joka hetki pyrkii eliminoimaan näläntunteen on olo aina kylläinen, siis väsynyt ja laiska. Elimistö polttaa kaloreita sitä tahtia kun niitä kulutetaan työssä ja liikunnassa. On merkitystä silläkin mitä syö. Jos syö käristyksen joka nälkään lihoo ja laiskistuu taatusti, ellei sitten tee päivittäin tukinkaatoa puolitoistametrisessä lumessa -30 pakkasessa. Toimisto ja muussa sisätyössä riittää yksi kunnon kaloripitoinen ruoka, muuten hedelmiä ja juureksia. Ja johan jaksaa huhtoa.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9410
K. K.
On aivan selvää, että vähän nälkäisenä on virkeämpi kuin vatsa täynnä. Miksi tehdään uusia tutkimuksia itsestään selvistä asioista. Jos ihminen joka hetki pyrkii eliminoimaan näläntunteen on olo aina kylläinen, siis väsynyt ja laiska. Elimistö polttaa kaloreita sitä tahtia kun niitä kulutetaan työssä ja liikunnassa. On merkitystä silläkin mitä syö. Jos syö käristyksen joka nälkään lihoo ja laiskistuu taatusti, ellei sitten tee päivittäin tukinkaatoa puolitoistametrisessä lumessa -30 pakkasessa. Toimisto ja muussa sisätyössä riittää yksi kunnon kaloripitoinen ruoka, muuten hedelmiä ja juureksia. Ja johan jaksaa huhtoa.

.........................................

Sopiva nälkä laihduttaa ja virkistää, näin sanotaan... Suomessa on noin 40% ylipainoisia, ehkä keskimäärin 6 kg per nenä, olisiko luku noin 5,2 milj - miinus lapset eli ehkä 4,4 milj, tästä 40%, noin 1,6 milj eli noin 9 milj. kiloa, paljon tästä läskistä saadaan biodieseliä ........ logiikka on ehkä humoristinen, mutta joku insinööri voisi laskea saadun biodieselin energiasaannon esim. rekkaliikenteeseen: kuinka paljon tonneja ja kilometrejä?

Pieni nälkä tervehdyttää, miksi kannetaan tuota noin 9 miljoonaa kiloa?

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mitens Ilkka Luoma, kun olet noin innokas, niin annan tässä ja täten sinun laihduttaa minulle kuuluvat kuusi kiloa.

Pappakin huutelee, että pannan hänenkin puolesta noin hyvälle miehelle kuusi lisää.

Jotta [size=150:1zkmflc0]Ilkka Luoma[/size:1zkmflc0],
sinulla on nyt mahdollisuus laihduttaa kokonaiset

[size=200:1zkmflc0]18 kiloa.[/size:1zkmflc0]

Ja Suomi pelastuu

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9410
Mummo
Mitens Ilkka Luoma, kun olet noin innokas, niin annan tässä ja täten sinun laihduttaa minulle kuuluvat kuusi kiloa.

Pappakin huutelee, että pannan hänenkin puolesta noin hyvälle miehelle kuusi lisää.

Jotta [size=150:3cf6l1vz]Ilkka Luoma[/size:3cf6l1vz],
sinulla on nyt mahdollisuus laihduttaa kokonaiset

[size=200:3cf6l1vz]18 kiloa.[/size:3cf6l1vz]

Ja Suomi pelastuu

.........................................

En tiedä, Suomi ei palkästää sillä pelastu Kohdalleni kuuluu noin 10 kiloa, ... siitä saa kuulemma pari litraa biodieseliä... Mutta ylensyöneet kuten allekirjoittanut, ovat humoristista kansaa

Vakavaa asiassa on liikalihavuuden ulottuminen jo nuorisoonkin ja lapsiin, se ei tiedä hyvää tulevalle. Tämä asia on nostettava kiihkottomaan keskusteluun, sillä onnistuminen "muodonmuutoksessa" selvästi lisää elämän iloa ja tsemppiä...

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Nälässä ja kärsimyksessä kaikki hidastuu, aineenvaihduntakin. Ja väitän, että siten eläminenkin. Matkan varrella tajutut ja huomatut kokemukset voivat olla samat 70 ja 110 vuotiaalla (oma väitteeni).

Vaikka he elävät kellosi mukaan pidempään, tuskin he siitä itse nauttivat ja kokevat eläneensä ikuisuuksia. Ehkä siinä "euforiassa" tuijottaa puoli päivää flegmaattisena ikkunasta ulos, kun muuten puoli tuntia riittää.

Dementikolla ajankulku on pysähtynyt tai menee miten sattuu, kun pitää tilata lehti, jotta tietää, mikä viikonpäivä on, eikä 12h kello enää riitä kertomaan, onko yö vai päivä. Tai sitten voi juhlia joulua monta kertaa peräkkäin ja ihmetellä, miten viimevuotiset laatikot ovat vieläkin jääkaapissa.

Oletteko koskaan harkinneet harrastavanne liikuntaa? Jos treenaa, on pakko syödä, että jaksaa. Ihminen ei myöskään voi olla iänkaiken miinuskaloreilla, koska elimistö alkaa käyttää ensin rasvoja ja sitten lihaksia polttoaineeksi. Aika monille rasvojen väheneminen on tietenkin positiivinen juttu, mutta jossain vaiheessa niitä ei enää voi/kannata vähentää.

Syön 5-6 kertaa päivässä, yhteensä 3500-4000kcal ja rasvaprosenttini on selkeästi alle kymmenen.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9410
Andy
Oletteko koskaan harkinneet harrastavanne liikuntaa? Jos treenaa, on pakko syödä, että jaksaa. Ihminen ei myöskään voi olla iänkaiken miinuskaloreilla, koska elimistö alkaa käyttää ensin rasvoja ja sitten lihaksia polttoaineeksi. Aika monille rasvojen väheneminen on tietenkin positiivinen juttu, mutta jossain vaiheessa niitä ei enää voi/kannata vähentää.

Syön 5-6 kertaa päivässä, yhteensä 3500-4000kcal ja rasvaprosenttini on selkeästi alle kymmenen.

...........................................

Liikunta päättyi kun siirryimme palveluyhteiskuntaan ja automatisoimme lähes kaiken missä oikeita lihaksia tarvittiin. Olisiko niin, että ensin lähtee lihakset ja rasva jää "varastoon", paitsi jos teet tanakasti jotain lihaksillasi...

Me syömme liikaa tänä päivänä, siis keskimäärin. Kaduilla kävelee hyväkuntoisiakin kansalaisia

Ilkka Luoma

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9410

Suomalaiset onnistuivat syömään itsensä yhdeksi maailman lihavimmista kansoista - (15 kg liikaa) - jotain kait tarttis tehdä - kuka maksaa meidän kohoavat sairauskustannukset kun paino sen kuin paisuu?

Ilkka Luoma

Ilkka Luoma
Suomalaiset onnistuivat syömään itsensä yhdeksi maailman lihavimmista kansoista - (15 kg liikaa) - jotain kait tarttis tehdä - kuka maksaa meidän kohoavat sairauskustannukset kun paino sen kuin paisuu?

Vastaus lienee yksinkertainen. Johan Gordon Ramseykin sen tokaisi, suomalainen perinneruoka on täyttä jaskaa ja ei voi muutakun yhtyä herran mielipiteeseen. Yleinenhän perinne on että lautaselle lihapullia puolet ja perunamuusia puolet nii hyvä tulee ja terveellistä on. Kuitenkin pitäis ottaa huomioon perunamuusin ihana rasvamäärä (riippuu tietysti kokista) ja no, lihapullien ravintoarvoista en sen enempää tiedä, mutta totuus on että lisää värejä ruokalautaselle ja rutkasti. Kehottaisin suuntaamaan katseenne Aasian maihin ja heidän ruokakulttuuriin, esim Japanissa oliko se joku 97% on normaalipainoisia ja järki silti näyttää heillä pelaavan

aika hauska juttu muuten, mutta sillon ko ei syö jaksaa oikeastikki paremmin. elelin tuossa muutaman viikon syöden päivässä kaks leipää ja juoden 3 kuppia kahvia (ja jonku verran vettäki tietty) ja huomasin että heti oli parempi olo ja nyt sitte ko oon kotona taas vaihteeks käymässä ni mummo ja äiti yliruokkii mut ja olo on "painava". miks ihmeessä muka pitää syödä niin paljon ko kummiskaan sille ei oo mtn tarvetta. tosin oli siinä se että kädet joskus alko täriseen ja näkö sumeneen, mutta ei se mtn

scholle
Entäs kun tulet tietoiseksi ravinnon merkityksestä? Ennenkuin aliravitsemus ehkä syö myös aivosi. Tunnet syyllisyyttä ja häpeää virheesi vuoksi, jonka jälkiä ei enää voi korjata.

Piittaamattomuuden kausia on useimmilla. Niin oli minullakin vaikken mennyt äärimmäisyyksiin. Viisastelen nyt tässä, vaikka seuraukset olisivat voineet olla huonot. Hölmöillä on niin pahuksen helppoa.

joo kyllä mä tiedän ettei se oo kovinkaan kannattavaa, varsinkaan pidemmän päälle, mut ei se mtn, ei mua haittaa. et ollu ensimmäinen etkä kyllä viimeinenkään huomauttaja. hyvin mä vielä oon elossa, ja tuskin mä nyt ihan heti kupsahakkaan kyllä sillä vähällä ruoalla paremmin elää ko paljolla.

Jeesus tuota lapsenuhmaa. Hah, luuleksä etten minä tunnista oikkujasi. Pelleilet oman kehosi kanssa ja kustannuksella.

Otetaan yksi riski:
Syöt vain leipää ja juot kahvia. Niin rasvaahan siihen päälle ei tietenkään tule. Seuraus: Et saa kalsiumia, etkä rasvaan lisättyä D-vitamiinia. Olet laiha, joten luustosi ei saa tarvitsemaansa kuormitusta, jolloin ne haurastuvat. Kun tätä ravinnon puutosta jatkuu riittävän kauan, kärsit ikääntyessäsi osteoporoosista. Se on sitä että kun kompastut tai joku antaa kunnon kättäpäivää, niin makaat lasaretissa.

kyllä mä tiedän mitä osteoporoosi on -_-' en mä tyhmä oo. ja mä tiedän mitä aliravitsemuksesta tapahtuu. MÄ OON LUKENU, ehkä vähän liikaaki. mutta ei se jaksa mua kiinnostaa omalta kohdalta, täysin eri asia sillon ko joku muu kärsii. sä vaan kerrot mulle asioita jotka mä oon lukenu jo miljoona kertaa ja mistä äitiki on mulle saarnannu viimeset 10 vuotta.

scholle
kyllä mä tiedän mitä osteoporoosi on -_-' en mä tyhmä oo. ja mä tiedän mitä aliravitsemuksesta tapahtuu. MÄ OON LUKENU, ehkä vähän liikaaki. mutta ei se jaksa mua kiinnostaa omalta kohdalta, täysin eri asia sillon ko joku muu kärsii. sä vaan kerrot mulle asioita jotka mä oon lukenu jo miljoona kertaa ja mistä äitiki on mulle saarnannu viimeset 10 vuotta.

No, jokainen päättää omasta kehostaan.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875

Syöminen on joskus pelkkä ajanviete ja sijaistoiminto. Olen huomannut että sellaisina päivinä kun on roppakaupalla virikkeitä ja jännää tekemistä, sitä melkein unohtaa syödä, mutta kumma kyllä ei kärsi pahemmin nälkääkään.

Olen viime aikoina ollut kokeeksi vähän tiukemmalla ruokavaliolla. Vedän salaattilinjaa, mutta estän kroppaa menemästä säästöliekille vetämällä heraproteiinia ja leusiinia (plus setti muita lisäravinteita; niin, ja heraproteiinissa itsessäänkin kyllä on mukana sitä leusiinia). Liikun joka aamu (sali, uinti, hölkkä tai sähly). Olen ainakin huomannut sen että niinä harvoina kertoina kun syön "kunnon" ruokaa, osaan nauttia siitä enemmän. Huomaan myös, kuinka paljon "kunnon" ruoka minua väsyttää. Lihapitoisen aterian jälkeen on suorastaan paha olo. Eli ei pelkästään se kalorimäärä minua väsytä, vaan myös aterian sulavuus vaikuttaa asiaan.

Syökää, jenkit, paljon juustoa jotta heraproteiini pysyy halpana. Tää on äitsin hyvää kamaa. Nälkä lähtee muttei väsytä yhtään niiq normiruuan jälkeen tuppaisi. Ilmeisesti koska se sulaa ja imeytyy niin helposti.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
fiz
No, jokainen päättää omasta kehostaan.

Jaa. Ajatteleekohan hampurilaisravintolan asiakas megapurilaista tilatessaan että A) "Isona minustakin tulee... ISO!" vaiko B) "Nam, hampurilaiset on hyviä"?

scholle
Olet ohjevastainen. Uhmaat jotakuta, ehkä äitiäsi. Hän on lapsuudessasi vienyt sinulta luottamuksen toimimalla toisin kuin hän antoi sinulle ymmärtää, jos yleensä välitti sinusta. Hän välineellisti suhteensa sinuun, palvelemaan omia vääristyneitä tavoitteitaan. Hän ehkä piti kulissit kauniina mutta oli alistava ja väkivaltainen kun kukaan ei nähnyt. Et ehkä muista kaikkea tapahtunutta, etkä yleensäkään olisi kyennyt sitä hahmottamaan.
Jatkat tuhoisaa linjaa jotta osoittaisit vääryyden tapahtuneen. Projisoit pelkosi muihinkin ihmisiin, jotka koettavat puuttua elämäntapaasi. Mikään muu ei käytöstäsi selitä.

Hankkiudu terapiaan. On oikeasti välittäviä ihmisiä. Hyväksikäyttäjiin olet jo tutustunut.

Tämä kuullostaa kauhealta psykojargonilta, mutta se voi olla totta.

Mitä minä sitten peilistä katselisin kun siellä ei näkyisi enää mitään, jos söisin alle 2000 kcal päivässä jatkuvasti? Nytkin näkyy vain joku epämääräinen kalpea varjo silmälaiseineen kun peilistä katson Mun mummo aina sanoo pöydässä, että "syö, syö älä säästä!" Ja onneksi syönkin

tietää
scholle
Olet ohjevastainen. Uhmaat jotakuta, ehkä äitiäsi. Hän on lapsuudessasi vienyt sinulta luottamuksen toimimalla toisin kuin hän antoi sinulle ymmärtää, jos yleensä välitti sinusta. Hän välineellisti suhteensa sinuun, palvelemaan omia vääristyneitä tavoitteitaan. Hän ehkä piti kulissit kauniina mutta oli alistava ja väkivaltainen kun kukaan ei nähnyt. Et ehkä muista kaikkea tapahtunutta, etkä yleensäkään olisi kyennyt sitä hahmottamaan.
Jatkat tuhoisaa linjaa jotta osoittaisit vääryyden tapahtuneen. Projisoit pelkosi muihinkin ihmisiin, jotka koettavat puuttua elämäntapaasi. Mikään muu ei käytöstäsi selitä.

Hankkiudu terapiaan. On oikeasti välittäviä ihmisiä. Hyväksikäyttäjiin olet jo tutustunut.

Tämä kuullostaa kauhealta psykojargonilta, mutta se voi olla totta.

oot aika pelottava ;c

ohjevastainen...tiedän, mä teen aina kaiken toisin ko muut ja toisin ko pyydetään. mä vaan en pidä toisten mulle laatimista toimintamalleista, ne vaan ei toimi mulle. ei mun äiti mua kohtaan väkivaltanen oo ollu, mutta se vaan aina katto vierestä ko mun sisko hakkas mua eikä tehny mtn.

mutta en mä sen takia oo syömättä, mulle on ihan sama mitä se on mieltä. en haluu syödä vaan jonku mieliks, enkä oo syömättä vaan jollekki kostaakseni.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat