Kaunis ja älykäs nainen huolestuu Euroopasta.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Suvi-Anne Siimes, jonka vanhojen taistolaisten näkymätön varjo-puoluekoneisto savusti ulos Vasemmistoliiton johtajan paikalta, kirjoittaa rohkeita järjen sanoja:

....vietin menneellä viikolla aikaani vanhan, Euroopan ja Yhdysvaltojen välillä jo vuosikymmeniä vaeltaneen historioitsijan Walter Laqueurin hieman erikoisen teoksen The Last Days of Europe parissa.

Se sai minut toivomaan perussuomalaisten kunnallisvaalivoiton hetkeksi esiin kirvoittaman poliittisen debatin jatkoa.

Laqueurin kirja oli lyhyt kertomus maanosamme demografisesta ja kulttuurisesta tilasta.

Siimes liittyy näin niiden julkisuuden henkilöiden laajenevaan joukkoon, joiden mielestä vaikeasta aiheesta tulee voida keskustella, sensijaan että sen esilletuojiin kohdistettaisiin leimaaminen ja ignorointi. Suvi-Anne on siis fiksu, sillä tähän eivät läheskään kaikki "tieteilijät" pysty.

Sen mukaan Euroopan alhainen syntyvyys ja kauan jatkunut maahanmuutto ovat tehneet etnisesti eurooppalaisista lapsista ja nuorista vähemmistön monissa Saksan, Ranskan ja Iso-Britannian lähiöissä.

Lisäksi merkittävä osa Euroopan muslimiväestöstä on Laqueurin mukaan haluton luopumaan omista arvoistaan eurooppalaisempien ihanteiden hyväksi. Siksi kirjoittajan aiemmin tunteman Euroopan päivät ovat hänen mukaansa vähissä.

Siimes ja hänen lainaamansa kirjailija näkevät siis mahdollisena, että maahanmuutto johtaa Euroopan nykyisen kulttuurin korvautumiseen toisella.

Laqueur ei kuitenkaan ennusta Euroopan äkillistä romahdusta. Hän vain argumentoi lyttyyn kaltaisteni Eurooppa-optimistien uskoa siihen, että Eurooppa voisi säilyttää ”pehmeään valtaan” perustuvan arvopohjaisen vetovoimansa maailmassa...

Sitä sosiaalis-poliittista lokeroa, johon Siimes ja suurin osa nykyeurooppalaista koulutettua väkeä sijoittuu, luonnehtii usko eurooppalaiseen liberaaliin arvomaailmaan, joka on niin erinomainen, että se voittaa vaihtoehtonsa suvaitsemalla niitä.

Siimes antaa tekstissään melko avoimen tunnustuksen uskonmenetyksestä oman ja sukupolvensa arvomaailmaan?

Huomatkaa kuinka siimes ennakoi "omiensa" konventionaalisen vastareaktion, leimanlyömisen:

Kirjan voi halutessaan tulkita yhden konservatiivin kärjekkääksi mielipiteeksi. Teos kommentoi kuitenkin Euroopan yhdentymisideologian 2000-luvun alkuvuosina kokemia poliittisia haaksirikkoja ja mannereurooppalaisten hyvinvointivaltioiden rakenteellisia ongelmia tavalla, joka panee miettimään monia asioita – myös perussuomalaisten vaalivoittoon suhtautumista Suomessa.

Tässä Suvi-Anne identifioi itsensä:
Myös yhden yhtenäisen Euroopan ajatuksessa on ollut liian usein kyse vain koulutetun eliitin unelmasta.

Maahanmuuttajia on Suomessa edelleen huomattavasti vähemmän kuin muualla. Siksi meillä on vielä aikaa oppia muiden virheistä.

Laqueurin mukaan niistä suurin on ollut laistaminen siirtolaisten ja heidän jälkeläistensä kielenopetuksesta ja muusta koulutuksesta.

Jos perussuomalaisten vaalimenestys havahduttaa meidät esimerkiksi lähiöiden kouluolojen ja kaikenikäisten maahanmuuttajien kielenopetuksen parantamiseen, vaalituloksella on pysyvää yhteiskunnallista merkitystä.

Havahtumista harkittaessa kannattaa muistaa, että vuonna 2025 jo joka neljäs helsinkiläinen voi olla taustaltaan maahanmuuttaja. Muutosten tekeminen vasta siinä vaiheessa on ehdottomasti liian myöhäistä.

Suvi-Anne Siimes on Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtaja.

Kirjoituksen lopussa hän pehmentää sanottavaansa -osin jopa aluksi torjumansa epärealismin puolelle- mikä on nykyoloissa valtioviisasta. Siimeksen esittämillä vastauksilla ei kuitenkaan ole merkitystä, sillä hän on asettanut sen kysymyksen, jota ei ole saanut asettaa lainkaan.

Siirtolaisten kielenopetus, ammatillinen koulutus, sijoittuminen työelämään, jne., ovat todellisia pointteja, mutta Siimes jättää -tälläkertaa poliittista korrektiutta seuraten- mainitsematta että po. asioiden huonoon tilaan on kahdenlaisia syyllisiä: Huonosti onnistuneet sopeuttajat ja sopeutumisen itse haluttomat. Tämän muistaminen jää lukijan itsensä vastuulle.

Koko juttu: http://www.talouselama.fi/kolumni/article172599.ece

-

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija
Teijan fadzi
Suvi-Anne Siimes, jonka vanhojen taistolaisten näkymätön varjo-puoluekoneisto savusti ulos Vasemmistoliiton johtajan paikalta, kirjoittaa rohkeita järjen sanoja:

Uppia

Vierailija

Siimes on kuin koulukirjaesimerkki "nai kuin kani kommuunihipistä", joka manipuloituaan alapäällään turhauttavan kauan tovereitaan siirtyy rahaleiriin manipuloimaan. Tiedä sitten oliko toverillisuus verbaalia enimmäkseen.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Todistit mietteitäni. (Teijan fatsi) Aloin miettimään ketkä henkilöt ovat eniten hallaa tehneet suomalaiselle vasemmistolle. Äkikseltään lista on nytten vielä lyhyt, Eikä SAS pääse huippujen joukkoon, mutta: Arvo Aalto (tyhmyyttään) Arvo Poika Tuominen (porvari-idologian omaksuminen), olisiko ollut sodanjälkeinen sisäministeri, en mainitse nimeä, kun en muista. Suvi-Anne joutanee kyllä työväenluokan petturina samaan porukkaan.

Henkilökohtaisesti lienee syytä mainita, etten ole koskaan mihinkään revaripuolueeseen kuulunut. En sen edeltäjään SKDL:oon enkä Vasemmistoliittoon, kauas se pois minusta!

Eino Rahjassa oli ainesta, joutui kyllä Stalinin uhriksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eino_Rahja

Lierikki Riikonen

Vierailija
Teijan fadzi

Sen mukaan Euroopan alhainen syntyvyys ja kauan jatkunut maahanmuutto ovat tehneet etnisesti eurooppalaisista lapsista ja nuorista vähemmistön monissa Saksan, Ranskan ja Iso-Britannian lähiöissä.

Lisäksi merkittävä osa Euroopan muslimiväestöstä on Laqueurin mukaan haluton luopumaan omista arvoistaan eurooppalaisempien ihanteiden hyväksi. Siksi kirjoittajan aiemmin tunteman Euroopan päivät ovat hänen mukaansa vähissä.

Siimes ja hänen lainaamansa kirjailija näkevät siis mahdollisena, että maahanmuutto johtaa Euroopan nykyisen kulttuurin korvautumiseen toisella.

Kas, onko Teijan nadzi liukumassa vasemmalle?

Sanoiko Siimes myös, että nuo olisivat välttämättä huonoja asioita, vai totesiko hän vain?

Vierailija
lierik
Todistit mietteitäni. (Teijan fatsi) Aloin miettimään ketkä henkilöt ovat eniten hallaa tehneet suomalaiselle vasemmistolle.

Jaakko Laakso???

lierik
Äkikseltään lista on nytten vielä lyhyt, Eikä SAS pääse huippujen joukkoon, mutta: Arvo Aalto (tyhmyyttään) Arvo Poika Tuominen (porvari-idologian omaksuminen), ...

Tuominen hylkäsi stalinismin, mutta oli leninisti elämänsä loppuun asti.

lierik
....olisiko ollut sodanjälkeinen sisäministeri, en mainitse nimeä, kun en muista.

Hertta Kuusisen mies ja Hella Vuolijoen tuttu Yrjö Leino.

lierik
Suvi-Anne joutanee kyllä työväenluokan petturina samaan porukkaan.

Älä ny selitä. Suvi-Anne on hieno leidi!

lierik

Henkilökohtaisesti lienee syytä mainita, etten ole koskaan mihinkään revaripuolueeseen kuulunut. En sen edeltäjään SKDL:oon enkä Vasemmistoliittoon, kauas se pois minusta!

Minäpä olen! Tällälää...

lierik

Eino Rahjassa oli ainesta, joutui kyllä Stalinin uhriksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Eino_Rahja[/quote]

Mun suosikki on Aku Paasi!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuusisen_klubin_murhat

-

Vierailija
tietää
Siimes on kuin koulukirjaesimerkki "nai kuin kani kommuunihipistä", joka manipuloituaan alapäällään turhauttavan kauan tovereitaan siirtyy rahaleiriin manipuloimaan. Tiedä sitten oliko toverillisuus verbaalia enimmäkseen.

Onko ns. oikeistolaisuus sitten ikäänkuin frigidiä ja seniiliä joka kohdaltaan? Ei kait?

Suvi-Anne Siimes on tietääkseni aviossa, äiti, eikä hänen ole tarvinnut turvautua alapäähänsä.. eikä edes alapää"huumoriin"..
Hää ku ei oo mikää senniilli..

Ihan hyvä böönä.
mä oon sitä ikäpolvea, häntä hiukan vanhempi, kouluttamattomampi ja takuulla tyhmempikin jotenkin. Paheksuin entisenä SKDL:läisenä "oikeistolaisuuttaan", ehkä paheksun vieläkin mutta alan löytää itsenikin välillä niin oikealta että menee välillä pää ihan pyörälle puoluellisuuden kanssa.

En tiä onko oire sairaudesta vaiko viisaudesta, tuskin sentään seniiliydestä..

Ai niin.. jos kommuunihippi on naippo niin onks Kanervakin vasurihippi? Se semmonen joka ei kampaa tukkaansa ja haisee kamfärtintipoille, vähä ninku maalainen tai jotai..

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

En minä uskalla alkaa akkoja haukkuun, jään aina toiseksi. Arkos vainaa kirjoitti jo SAS:tä jo tarpeeksi. Piiloudun suosiolla selän taakse.

Näin miehenä, ennemmin naisin Heidiä, kuin Suvia. Heidillä on paremmat jalat.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Mitäs me tytöt!

Tavallaan huvittavaa että naisen pitää olla hyvän näköinen että miehet ylipäätään huomaa hänet ja lukee mitä sanoo.. että pitää päätyä johtajaksi että tulee kuulluksi.

Mutta.. kun oon itse ollut mukana ns. vasemmmistopolitiikassa.. tai ylipäätään kaikenlaisissa lautakunnissa, johtokuntatyössä, jne. niin naisia ei oikein kuunnella.
Suomessakin on yhä vahva traditio siinä että naisen yli kävellään, ohitetaan, .. ikäänkuin nainen ei olis lainkaan läsnä.

Naisen pitää lla tuplaten tai triplaten pätevämpi kuin mies.. jopa että kelpaa "omilleen".
Mä aikoinaan sain käsiini Marxilaista femnismiä ja jotenkin sekin vajosi, hiipui, sivuuttui äijäpolitiikalla, mitä myös SKDL:ssa harjoitettiin ja etenkin SKP, huh..

Eikä tämä mun välikmmentointi tietenkään ole ylistyslaulu naiselliselle paremmuudelle, jonka toki älykkäimmät ja viisaimmat tajuavat ilman erillistä huomauttamistakin.

ps.
Kun mies on johtaja tai puoluepolitikko.. ei kukaan sorru alapäävitseihin.. johon tässäkin ketjussa jo päädyttiin naisen kohdalla tyhmän toimesta, sekin jo kertoo asenteesta naisia kohtaan. Toisaalta se kertoo arvoista.

Tarvittaisko suomessa naisarvojohtajaa?
Suvi-Annesta tulis erinomainen seuraava presidentti Suomeen!
Taidan ruveta.. JEE!!!

Vierailija
lierik
En minä uskalla alkaa akkoja haukkuun, jään aina toiseksi. Arkos vainaa kirjoitti jo SAS:tä jo tarpeeksi. Piiloudun suosiolla selän taakse.

Sinäkin..
Miehet on tyh-mi-ä!
Muna ja järki seisokissa ihan liian usein.
Koittakaa nyt köyriläät ryhdistäytyä ettei tarvitse hävetä silmiä päästään.
Vasurit yhtä mlopäitä kuin oikeistolaisetkin. Pukkeja.. ja politiikassakin kaalimaan vartijoina. Niin aina.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Pönni
lierik

Sinäkin..
Miehet on tyh-mi-ä!
Vasurit yhtä mlopäitä kuin oikeistolaisetkin. Pukkeja.. ja politiikassakin kaalimaan vartijoina. Niin aina.

Voi Pönni kulta, monesti olen siteerannut Leniniä tässä asiassa, kun sanoi: "Raaputappa kommunistia hiukan, niin huomaat, että suhteessa naiseen hän on konservatiivi." Miksipäs maailma olisi muuttunut parissa sukupolvessa.

Ei tuolla silti ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Miehen suhde naiseen on perimää ja geneettinen, myöskin evoluution sanelema juttu. Tähän sitten feministit puuttuvat, kun miehet ajattelevat munillaan. Mitä sitten? Se on normaalia. Jolleivat ajattelisi niin olisi toisinpäin.

Minun mummolassani nainen ei ollut ihan tasa-arvoinen, synnyinkotonani kyllä ja on vieläkin ollut niissä suhteissa joissa minä olen elänyt. Joskus kyllä tuntuu, että tekisin poikkeuksen, jos kantti kestäisi.

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
[size=50:2fotedr7]
Pönni
lierik

Sinäkin..
Miehet on tyh-mi-ä!
Vasurit yhtä mlopäitä kuin oikeistolaisetkin. Pukkeja.. ja politiikassakin kaalimaan vartijoina. Niin aina.[/size:2fotedr7]

Voi Pönni kulta, monesti olen siteerannut Leniniä tässä asiassa, kun sanoi: "Raaputappa kommunistia hiukan, niin huomaat, että suhteessa naiseen hän on konservatiivi." Miksipäs maailma olisi muuttunut parissa sukupolvessa.

Ei tuolla silti ole tasa-arvon kanssa mitään tekemistä. Miehen suhde naiseen on perimää ja geneettinen, myöskin evoluution sanelema juttu. Tähän sitten feministit puuttuvat, kun miehet ajattelevat munillaan. Mitä sitten? Se on normaalia. Jolleivat ajattelisi niin olisi toisinpäin.

Minun mummolassani nainen ei ollut ihan tasa-arvoinen, synnyinkotonani kyllä ja on vieläkin ollut niissä suhteissa joissa minä olen elänyt. Joskus kyllä tuntuu, että tekisin poikkeuksen, jos kantti kestäisi.

Älä siinä kullittele. Puolue ei pelasta yhtään miltään. Eikä tuo horina siitä että miehuuteensa, sen huonompiin, epäedullisimpaan puolinsa vois vedota ja piiloutua niihin, ole muuta kuin olkiukkoilua.

Mutta ihan hyvä että mäntit käy esittäytymässä tässä. Ehkä aloitajan hyvä aloitus pääsee paremmin esille tämän säälittävän väliepisodin jälkeen.

Ja mitä tuohon lapsuuteesi tulee.. mummolastasi olet sinäkin asenteesi nämmä ominut..

Vierailija

Minä en ole ainoa nainen, joka on lähtenyt veks politiikan tanhuvilta kun miehet syrjii.
Syrjintä on hyvin vaatimattoman oloista. Se ei oikeastaan näy eikä kuulu. Vain tuollainen seksuaalinen sovinismi pulpahtelee kuin siemenneste tosiinaan kun miehet ejakuloivat yhdessä kiihottuessaan siitä että voivat yhdessä käyttää valtaa ja ikävä kyllä, he käyttävät sitä myös naisia vastaan.

Suvi-Anne on mainio esimerkki siitä, miten naisen pitää olla ihan tajuttoman vahva ja kärsivällinen, että pärjää politiikassa, eikä sekään riitä. Siksi hänkin pois lähti. Voin vaan kuvitella miten äijät on siellä Vasemmistoliitossa(-kin) painostaneet, sekin yks.. ai niin, en voi julkisesti puhua. Emmää katkera oo kun itte läksin kikkeliskokkelis.. terkkuja vaan muru! En siis ole katkera kellekkään yksittäiselle miehelle. Ihan kivaa on monen kanssa ollut, kyse ei ole siitä, vaan sukupuolisesta syrjinnästä, johon toiset syyllistyy itse ja toiset alistuu kun siihen on totuttu.

Ilmiö on vakava.
Siitä pitäis päästä eroon.
Ainoa mikä sen voi estää on miesten kyvyttömyys oppia uusia arvoja ja asenteita.. ja naisten myös. Naisethan on oppivaisia, joten..

Ja laitetaan nyt esimerkin vuoksi toisensorttinen aloitusvaihtoehto:

Valtiovarainministeri, mies paikallaan ja ...
Sitten alkaa hekumointi sillä miten stä vois nussia edestä ja takaa, kun se istuu ja makaa, tai sit ei sitä kun ulkoministeriä. Kyllä sitäkin panis. Nii.. jos ei ne intoilis Natosta, vaikka mitä senovväliä kunhan niitä vaan voi panna ja tiedetäänhän me että säärtä pitkinhän ne on virkaansa päässeet jostain nuoruutensa kannabiksen käryisistä hippibailuista.

Mutta.. en ole nähnyt miesten noin kirjoittavan.
Enkä naisten.

Jos miehet ei olis niin sikoja.. ne ei kait syrjäytyis niin helposti?
Mutta syrjäytykööt. Sehän on vaan niin luonnollista ...-kö?

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Naiset ovat minut suurimmalta osalta kasvattaneet. Niin lapsena, kuin aikuisenakin. Naisten maailmassa olen ikäni elänyt. Edelleenkin, Köpösestäkin on sellainen tullut, tosin teini vasta ja vielä tottelee. Kauhulla odotan sitä päivää, kun raahaa tänne jonkin nuorisorikollishevijätkäpunkkarisivarisaatanpalvojaskootterijätkän esitellen sen poikaystäväkseen.

Lierikki Riikonen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat