Öljyllä ei ole fossiilista alkuperää?

Seuraa 
Viestejä201
Liittynyt28.11.2013

http://www.gasresources.net/index.htm
http://www.gasresources.net/DisposalBioClaims.htm

Termodynamiikan lakien mukaan öljy ei ole voinut syntyä muinaisista kasveista. Selitys lienee metaanissa jota on maaperässä runsaasti.

Poliittisista syistä halutaan pitää yllä myyttiä vähenevistä öljyvaroista.

Palstan kemistit voinevat kommentoida tutkimusta?

"Conclusion.

The claims which have traditionally been put forward to argue a connection between natural petroleum and biological matter have been subjected to scientific scrutiny and have been established to be baseless. The outcome of such scrutiny comes hardly as a surprise, given recognition of the constraints of thermodynamics upon the genesis of hydrocarbons.

If liquid hydrocarbons might evolve from biological detritus in the thermodynamic regime of the crust of the Earth, we could all expect to go to bed at night in our dotage, with white hair (or, at least, whatever might remain of same), a spreading waistline, and all the undesirable decrepitude of age, and to awake in the morning, clear eyed, with our hair returned of the color of our youth, with a slim waistline, a strong, flexible body, and with our sexual vigor restored. Alas, such is not to be. The merciless laws of thermodynamics do not accommodate folklore fables. Natural petroleum has no connection with biological matter."

Vaihdokas kirjoitti: Höh anteeksi. Yläpeukutin vahingossa Max Hunterin kommenttia. Ei olisi ollut aihetta. Sori.

Sivut

Kommentit (22)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Joo, hörhöt vaan luulee että öljyä tulee orgaanisten aineiden mätänemisestä.

Ei meijän mökilläkään näy öljykenttiä vaikka siellä on puita ja lahoja puita yllinkyllin.

Ja venäjälläkin varmaan olisi tosipaljon öljyä jos siitä johtus..Amatsoonien metsässäkään en ole nähnyt koksaan mitään öljypuroja menevän pitkin mehtää..luulisi siellä ny öljyä tulevan tynnyreittäin öljyä kun siellä sitä orgaanista ainetta piisaa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Joo, hörhöt vaan luulee että öljyä tulee orgaanisten aineiden mätänemisestä.

Ei meijän mökilläkään näy öljykenttiä vaikka siellä on puita ja lahoja puita yllinkyllin.

Noh, lapioi pari miljardia tonnia maata noiden päälle ja odota muutama vuosimiljoona ja kaiva esiin, ja kerro sitten miten, tuliko pisara.

Ja venäjälläkin varmaan olisi tosipaljon öljyä jos siitä johtus..
Tiemmä siellä juuri tuosta syystä onkin?

Amatsoonien metsässäkään en ole nähnyt koksaan mitään öljypuroja menevän pitkin mehtää..luulisi siellä ny öljyä tulevan tynnyreittäin öljyä kun siellä sitä orgaanista ainetta piisaa.

Hmm.. Taidat trollata.. luulen.. tarkemmin ajatellen..

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
OzziXX

Onhan siellä kyllä paljon mäntyjä sun muita, mutta vehreydessä en usko että olisi enempää kuin mitä sademetsien alueella.

OzziXX

Amatsoonien metsässäkään en ole nähnyt koksaan mitään öljypuroja menevän pitkin mehtää..luulisi siellä ny öljyä tulevan tynnyreittäin öljyä kun siellä sitä orgaanista ainetta piisaa.

Se oli vain vertauskuvallisesti.

Mutta kun ajattelee, niin ei siellä paljon öljykenttiä näy amatsonien metsien alueella. Kyllähän se on ollu varmasti miljoonia vuosia hyvin vehreää aluetta.

Sen sijaan texasissa on lukuisia öljynlähteitä ja se on aika kuivakkaa paikkaa, samoin kun lähiitä. Tosin lähiidässä on ollut kyllä tainnut olla vetisempää ennen.

Ja jos olisi organismeista kiinni, niin luulisi että öljyä olisi paljon tasaisemmin ympärimaailmaa, suomestakin varmaan pitäisi löytyä sitä, mutta ei vaan ole.Puita täällä on ennen ollut samanlailla mitä venäjän metsissäkin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
OzziXX

Onhan siellä kyllä paljon mäntyjä sun muita, mutta vehreydessä en usko että olisi enempää kuin mitä sademetsien alueella.

OzziXX

Se oli vain vertauskuvallisesti.

Mutta kun ajattelee, niin ei siellä paljon öljykenttiä näy amatsonien metsien alueella. Kyllähän se on ollu varmasti miljoonia vuosia hyvin vehreää aluetta.

Sen sijaan texasissa on lukuisia öljynlähteitä ja se on aika kuivakkaa paikkaa, samoin kun lähiitä. Tosin lähiidässä on ollut kyllä tainnut olla vetisempää ennen.

Ja jos olisi organismeista kiinni, niin luulisi että öljyä olisi paljon tasaisemmin ympärimaailmaa, suomestakin varmaan pitäisi löytyä sitä, mutta ei vaan ole.Puita täällä on ennen ollut samanlailla mitä venäjän metsissäkin.

Kyllä sitä öljyä on amatsonienkin levyesasteilla. Rasilijastahan ne juurikin on suurimmat löyröt tehty.

Mantereet vain on hieman liikkuneet aikojen kuluessa ja koko maapallo on joskus Jurakaurella ollut "hieman" lämpimämpi, jolloin täällä pohjoisessakin (ja siperian soilla) on ollut lämmintä ja vehreää. Ja itikoita.. isoja itikoita.. yäk..

Niih, tuo epätasiaisuus esiintymien kesken liittyy siis jollain tavalla maapallon geologiseen aktiivisuuteen. Oot varmaan huomannu jotta myös vesi, siis noi meret lähinnä, jakaantuu kohtuullisen epätasaisesti. Niin se maa-aines heiluu epätasaisesti täällä pinnalla.. Joskus siellä, ja taas joskus täällä.. joskus toisen päällä, ja sillon sinne voi jäädä muutama miljardia kuutiota entistä mädäntynyttä sademetsää väliin puristuksiin..

Kummaa miten sitä 6000 vuodessa kerkeekään.. nojoo.. ei piä juoa ennää olutta..

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005

Itse en pitäisi alkuunkaan mahdottomana, ettäkö öljy voisi olla peräisin jostain muusta kuin biologisesta materiaalista. Onhan esimerkiksi Saturnuksen kuu Titan täynnään hiilivety-yhdisteitä, eikä kukaan varmastikaan väitä että siellä olisi ollut joskus sademetsiä.

Tieteen luonteeseen kuuluu, että mikään tieto ei varsinaisesti ole absoluuttisen varmaa. Se mitä esimerkiksi öljystä ja sen alkuperästä tiedetään on nykyisen tiedon valossa "totta". Käsitykset voivat muuttua radikaalistikin uuden tiedon valossa, mikäli asiasta on esittää kiistattomia todisteita.

Vierailija
Heksu
Itse en pitäisi alkuunkaan mahdottomana, ettäkö öljy voisi olla peräisin jostain muusta kuin biologisesta materiaalista. Onhan esimerkiksi Saturnuksen kuu Titan täynnään hiilivety-yhdisteitä, eikä kukaan varmastikaan väitä että siellä olisi ollut joskus sademetsiä.

Tieteen luonteeseen kuuluu, että mikään tieto ei varsinaisesti ole absoluuttisen varmaa. Se mitä esimerkiksi öljystä ja sen alkuperästä tiedetään on nykyisen tiedon valossa "totta". Käsitykset voivat muuttua radikaalistikin uuden tiedon valossa, mikäli asiasta on esittää kiistattomia todisteita.

Pyörä kuitenkin on pyörä ja pyörii.
Turha yrittää neliskanttisella kappaleella tasaisella maalla "pyöriskellä". Toisekseen.. rantavedessä pikkukivetkin silottuu kun niitä vesi aikansa huuhtelee.

Notta totta helwetissä öljy on fossiilista alkuperää. Ainakin tieteellisesti.
Jos jumala on luonut fossiilit hokkuspokkus, se ei kuitenkaan tarkoita että jossakin olis mystinen, selittämätön näkymätön käsi, josa vois olla vaikka haava ja siitä loroottas öljyä maan uumeniin, mistä sen vois nostaa ylös.

Maailmankaikkeus, se mitä me siitä kykenemme hahmottamaan, näyttää mitä todennäköisimmin olevan aineen kiertoliikettä. Toki me tiedetään että aine on ihmisten nimitys tietyntyypisessä tiheydessä aikalokaalisti suhteessa kaikkeen muuhun aineeseen ja sen hajoamisprosessiin, energiaksi muuttumiseen, noiden loputtomalta näyttävään liikkeeseen rytmittynyttä olemista.

Tiede. Sen tehtävänä ei sinällään ole sepitellä mitään uutta. Ei mitän hokkuspokkusta.
Luova hulluus on kivaa mutta etupäässä sitä joudutaan harrastamaan ns. lupoaikana. Tehokkuskustannuksellisesti ei ole mielekästä ampua haulikolla summamutikassa sinne tänne jos voi.. hm.. soittaa vaikka jonkun ovikelloa ja tehdä yhteistyötä..

Ihan hyvin voi olla niin että muut planeetat on joko tulevia maan kaltaisia tai ovat olleet jotain tämäntyyppistä tai sitten Tellus on unniikki, persoonallisuuspiirteiltään orgaaninen. Tuota on kyllä vaikea uskoa.. kun toisaalta orgaanisuuskin on hyvin häilyvä käsitet.. hm.. pitäisiköhän käydä nautiskelemassa päiväannokset mangnesiumia, kromia, jne.

Maasta minä olen tullut ja maaksi minä olen tuleva. Mä en oo mikään hokkuspokkustapaus. Too-sin.. alienikin toisaalta oon kun avaruudessa elän ja tavallaan taivaalla elän kuin enkeli konsanaan, mutta siipiä ei mulla ja joskus miljardien vuosien äästä olen kenties tippana lastenlastenlastenlastenlasten.. (miljardit vuodet) ..lasteni öljykanisterissa.. Huh!

Mutta samapa tuo. Mä joudun nyt itse käyttämään esivanhempienikin jätteitä selviytymiseeni. Onneks ne uusiutuu ja hedelmät niinkuin vihanneksetkin käy läpi prosessin, joka muokaa ne paskasta ja mullasta ihan ok. muotoon nauttia.

Rauha heidän sieluilleen ja kiitos! Hyvin oon ruokittu ja ravittu niin ruumiilta kuin sielulta.

Ymmärrettävää tietenkin ihmisten realisminpelko, inho ja muut tunteilut. Jos assosioituu asiat jotenkin suhteettomasti eikä osaa nauttia olemisestaan osana evoluution kehitystä, sitten voi liittyä johonkin uskonlahkoon. Tai perustaa jonkin uuden, jossa on jotakin neitseellistä, puhdasta, koskematonta, täydellistä, jne. ilman mitään orgaanista tai maallista, jne.

Ei kannata kuitenkaan sitä pyörää keksiä uudelleen tai yrittää jalostaa ihmistä jolta puuttuu reikä takapuolesta, tjms.

Jos meni taas mun puheet yli hilseen niin ymmärrän kyllä.

Vierailija
OzziXX
Mantereet vain on hieman liikkuneet aikojen kuluessa ja koko maapallo on joskus Jurakaurella ollut "hieman" lämpimämpi, jolloin täällä pohjoisessakin (ja siperian soilla) on ollut lämmintä ja vehreää. Ja itikoita.. isoja itikoita.. yäk..

Jotain sudenkorennon kokoisia ja suurempiakin.. huuhkajankokoisia "hyttysiä"..

Onneks lajien kestää evoluutiossa muuttua toisikseen toooo-della hitaasti. Olis hitsin pelottavaa elää jos elettäis jossain Kafkan suurrealismissa, jossa illalla menis nukkumaan ihmisenä ja aamulla heräis koppakuoriaisena..

Mooöljyksikin orgaaninen aines muuttuu tooo-o-oo-della hitaasti.

Mites muuten kun jostain Rypsistä puristetaan öljyä, niin se on hetimiten käyttövalmista. Ei tarvii odotella miljardeja vuosia ja poltiskella fossiilisia varastoja, joiden uusiutuminen on toooooooodella hidasta.

Kessupensaatkin vois ihmiset kasvattaa parvekkeella niin ei tarttis kaataa ja polttaa sitä sademetsää taivaan tuuliin, tai sitten lopettaa typerän tupakoinnin, johon on opetettu savuketeollisuuden puolesta.
Kait sen dopamiinivajeen jotenkin muutenkin voi paikata kuin tuhoamalla luontoa?!

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Pönni
Jos jumala on luonut fossiilit hokkuspokkus..
Maasta minä olen tullut ja maaksi minä olen tuleva. ...
Rauha heidän sieluilleen ja kiitos!...

Etkai vaan Pönni ole ottanut jotain aineita...? Aikamoista tajunnanvirtaa...

Itse en ainakaan ottanut mitään uskon asioita esille. Ajoin takaa sitä, että tieteelle on ominaista tiedon ja käsitysten muuttuminen sitä mukaa kun tulee esille uutta tietoa ja uusia tutkimustuloksia. Mielestäni tieteessä minkään tiedon ei pitäisi olla niin pyhää, etteikö siihen voitaisi kohdistaa asianmukaista kritiikkiä, etenkin jos käytetään tieteen itsensä työkaluja.

Vierailija
Night Owl
http://www.gasresources.net/index.htm
http://www.gasresources.net/DisposalBioClaims.htm

"Conclusion.
The claims which have traditionally been put forward to argue a connection between natural petroleum and biological matter have been subjected to scientific scrutiny and have been established to be baseless.

Natural petroleum has no connection with biological matter."

Uutta todistusaineistoa öljyn abioottisesta alkuperästä:

http://www.worldnetdaily.com/news/artic ... E_ID=59991
A study published in Science Magazine today presents new evidence supporting the abiotic theory for the origin of oil, which asserts oil is a natural product the Earth generates constantly rather than a "fossil fuel" derived from decaying ancient forests and dead dinosaurs.

Jonkinlaisen ongelman muodostaa joistakin kivihiilialueista löydettyjen erinomaisesti säilyneiden kasvifossiilien, esim. erilaisten kukkien suunnaton runsaus

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3660759.stm
Scientists have discovered evidence for the earliest known wildfire in Earth's history, the journal Geology reports.
It comes in the form of small plant fossils preserved as charcoal, which were unearthed by researchers near the town of Ludlow on the Welsh borders.

Tätä ongelmaa pohditaan ilmeisesti blogissa:

http://www.archivum.info/sci.energy/200 ... 00247.html
All those dam fossil leaves keep getting in my abiotic coal plus some
animal ones also! And all those microfossils! Amazing how all that
biotic stuff keeps getting in the middile of the abiotic stuff and
still keeps the abiotiuc stuff of abiotiuc origin! Must be quite a
separation chamber down there!

Max Hunter
Seuraa 
Viestejä201
Liittynyt28.11.2013

Jonkinlaisen ongelman muodostaa joistakin kivihiilialueista löydettyjen erinomaisesti säilyneiden kasvifossiilien, esim. erilaisten kukkien suunnaton runsaus

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3660759.stm
Scientists have discovered evidence for the earliest known wildfire in Earth's history, the journal Geology reports.
It comes in the form of small plant fossils preserved as charcoal, which were unearthed by researchers near the town of Ludlow on the Welsh borders.

En katso kivihiilen fossiililöytöjä ongelmaksi. Kivihiiliesiintymät ovat useasti lähellä pintaa, korkeintaan muutaman sadan metrin syvyydellä. Öljyä pumpataan taas paljon syvempää.

Vaihdokas kirjoitti: Höh anteeksi. Yläpeukutin vahingossa Max Hunterin kommenttia. Ei olisi ollut aihetta. Sori.

Vierailija

Jos jättihyönteisistä puhutaan:
Miten olisi ihmisen pään kokoinen hämähäkki?
Entä kolmemetrinen tuhatjalkainen?
Tai lokin kokoinen sudenkorento?

Vierailija
Dark Shade
Jos jättihyönteisistä puhutaan:
Miten olisi ihmisen pään kokoinen hämähäkki?
Entä kolmemetrinen tuhatjalkainen?
Tai lokin kokoinen sudenkorento?

Sitä kun ei voida tietää että Tellus on voinut olla paljon suurempi joskus?
Ainetta ehkä tomuaa täältä avaruuteen kun me tömistellään täällä?

Tää olis vähän niinkuin valkoiseksi kääpiöksi luvistuva joskus sitten kun ollaan poltettu kaikki roina täältä savuna ilmaan. Se siten kasaantuu taas johonkin mustaan aukkoon, sitten *BÄNG* ja homma alkaa alusta.

Ehkä elämä kiertää planeetalta toiselle?
Ehkei ihmismäisessä muodossa, tai sitten tarvitaan ihmisen tyyppinen olento tuhoamaan planeetat? Hakkaamaan metsät, jne.

Suurin ongelma ihmisillä on ymmärryksessä siinä että omaa minää ja elollista pidetään jotenkin sielukkaana, sitä ei nähdä reaalin materiaalisena. Sitten kun muualla ei näy samanlaista materiaa kuin ihminen, muut eläimet, kasvit, jne. niin puhutaan kuolleesta materiasta. Eikä se liikkumaton tai hitaasti liikkuva kuitenkaan ole yhtään vähempää materiaa kuin nopeesti liikkuva aine..

Onhan timantitkin vaan hiiltä mutta ne on vaan aika piukkaa tavaraa. Eiks ihminenkin ole "hiiltä".. tavallaan tai esiaste?
Vai mitä se oli..

Universumi siis tavallaan olis biodiversiteetti kokonaisuudessaan.
Synteettinen, se on vaan nimitys ihmisen muokkaamalle..
Toki voi olla muunlaisia olentoja muualla vaikka jalostajina.. ehkä maassa on asunut jättiläisihmisiä? ja heh..

Ihan ok. kyseenalaistaa kaikkea olevaa. Normit vex ja huinaks.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat