Sakkimies vs Agison

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

d2-d4

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija

fenomenologille.... T ÄÄ matsi on sovittu agisonia vastaan....siirto päivässä ja sitä rataa.... vatkaimelle tiedoksi ....3-0 mulle....ne pelit löytyy jostain täältä...

Vierailija
Vatkain
sakkimies
3-0 mulle

Onnee sitte vaan Ja agisonille tsemppiä matsiin!

Tämän jälkeen 3 ja 1/2 ja mulla 1/2-osaa...

1. d4 d5

Heh, jos kokeilet samaa kuin viimex(2. matsi), mulla on paljon hyvempi vastapeli tiedossa!

Vierailija
sakkimies
c2-c4

1. d4 d5
2. c4 dxc4

Nyt näät kohta parannuksen pelissäni! Et helpolla saa sotilastas takas, sen takaan!

Jos saan tän pelin tasurix, on mulla haaste: voittaa seuraavat kolme peliä! Silloin olisimme 7 pelin jälkeen tasurissa!

Nyt pieni uho: JOS saan tämän tasurix, voitan seuraavat kolme peliä! (Okei, aika mahdotonta, tällä miettimisajalla...)

Ja pelataanpa joskus se 2. matsi loppuun, siinä on vielä "aijia" - go-termein!

Osaatko muuten pelata Go:ta? Itse olen ollut parissa Suomen Mestaruuskarsinnassakin, ja Isoveljeni on ollut hopealla...

Ja 3. matsissa on YX oljenkorsi vielä mulla, joka voisi polttaa koko voittopelisi! Se eka, okei, olisin halunnut pelastaa g-sotilaani, muttei se ollut mahdollista, koska 15.-16. siirrossa on mun kokoni takia tupellettava...(Olen 15-16 dm pitkä)

Vierailija
sakkimies
e2-e4

1. d4 d5
2. c4 dxc4
3. e4 b5

Nyt on se daamin linja tukossa: huomasitkos?!

Ihan samoin jouduin pelaamaan kuin viimex, mutta nyt ei sulla HETI oo samaa siirtoa...

Lähdetkös ratsulla hyppeleen?

Vierailija
sakkimies
a2-a4

1. d4 d5
2. c4 dxc4
3. e4 b5
4. a4 c6

Ihan samoin menee multa kuin viimex, mutta sulla ei oo nyt sitä murhaavaa daamilinjaa, koska siirsit e4:een, etkä e3:een!

Ajattelitko edetä kohta lisää sotilaillas, vai mist' on kyse?

Miten oisit vastannut? 3. e3 Le6-siirtoon?

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Voisiko shakkia pelata sillä tavalla että käyttäisi kahta lautaa. Toisessa pelattaisi ja toisessa voisi tavallaan tallettaa tilanteen. Pelilauta pelattaisiin aina loppuun asti tai toisen luovutukseen ja silloin voittaja saisi siitä yhden voiton. Sitten jatkettaisiin siitä talletetusta kohdasta ja pelattaisiin loppuun, ehkä talletettaisiin tilanne edelleen.

Näistä voitoista sitten katsottaisiin se kummalla on niitä enempi niin se mittaisi paremmin pelaajien taitoeroja. Ihan vain jos kisailemaan aikoo niin hyvää harjoitusta kun virheisiin ei ole varaa. Peliä voisi jatkaa niinkauan kuin toinen vaikka myöntää ettei ole enää mahdollisuuksia voittoon.

Oletteko kokeilleet 3d shakkia?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat