Keikoilla heiluminen ja käsien huitominen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tuota Walk the Line -elokuvaa katsoessa mieleen, että mistä lähtien ja miksi musiikkikeikkoja on alettu seurata seisaaltaan?

Musiikkivideoista saa käsityksen, että seisovan yleisön osana toimiminen aikaansaisi katsojassa lähes transsimainen tilan vellovan ihmismassan keskellä, mutta todellisuus lienee erilainen. Ensimmäiset keikkakokemukseni olivat taannoin suorastaan latistavia, kun mitään hurmoshenkisyyttä ei herännyt vaikka kuinka huitoi ja huusi. Kännissä oleminen toki muuttaa asiaa, mutta lähinnä vasta silloin kun ainoa pystyssä pitävä voima on ympäröivän ihmisjoukon paine.

Nykyään istunkin mieluummin kaljateltassa.

Kommentit (15)

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Olet mennyt vaan vääräntyyppiseen tapahtumaan. Kokeile Konemetsää ensi kesänä. Saatat löytää itsestäsi uusia puolia.. itse koen siinä heiluessa jotain elämää suurempaa ymmärryksen tunnetta ja adrenaliinia, kiihkoa.. kyllä siinä vähän transsiinkin vajoaa. Humalassa pitää olla se kuuluu asiaan, mutta ei tarvitse kyllä olla kovinkaan humalassa, niin että estot vähän hälvenee että kehtaa heilua ihmisten edessä.

くそっ!

Vierailija

Konemetsä on jäänyt kahtena vuonna armeijan takia väliin, mutta ensi kesänä olen menossa. Konemusiikin tahtiin olen kyllä hyppinyt ja tanssinut lukemattomat kerrat ja parhammillaan tilaa voi tosiaan kuvailla transsimaiseksi.

Pointti olikin siinä, että miksi keikalla pitää seistä, jos musiikin mukana ei voi tanssia? Menen hevi/rokkikeikoille usein fiilistelemään bändin livemenoa ja tottakai kuuntelemaan. Tämä onnistuu parhaiten juuri kaljateltasta käsin, jolloin näkee bändin, kuulee musiikin, ja voi juoda kaljaa ja seurustella ihmisten kanssa. Tanssiminen ei kuitenkaan esim. Motörheadin tahtiin onnistu, joten kuka on saanut päähänsä, että keikkaa pitäisi tihrustaa mutakuopasta muiden hartioiden takaa?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Keikat onkin iha perseestä. Aivottomien massa ihmisten paikkoja.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Keikoilla seisotaan koska ihmiset haluavat tanssia. Seisten on helpompi. Menee ns. rytmi jalan alle. Kun kuuntelet lempimusiikkiasi, tykkäät siitä tod. näk. juuri rytmin ja biitin takia ja se panee tanssittamaan. Ja toki seisomokatsomoon mahtuu enemmän maksavia asiakkaita kuin istumaan.

Hämmentää.

Vierailija

Miten meinaat mossata? Heilutatko lettiä siellä kaljateltassa ja istualtaan? Stagedivingit tarjoilutiskiltä teltan lattialle? Saattaa kaljat kyllä läikkyä...

Vierailija
Peksu
Miten meinaat mossata? Heilutatko lettiä siellä kaljateltassa ja istualtaan? Stagedivingit tarjoilutiskiltä teltan lattialle? Saattaa kaljat kyllä läikkyä...

En meinaa. Kyseistä touhua on taannoin pidemmän letin kanssa tullut harrastettua, mutta pään heiluttamisesta ei vain saa samanlaisia kiksejä kuin tanssimisesta tai muusta kokovartalotoiminnasta. Yleisön päällä surffaamista olen harjoittanut lähinnä saksalaisten yläpuolella. Suomessa siitä saa turhan helposti porttikiellon.

Vierailija
Korpi
pään heiluttamisesta ei vain saa samanlaisia kiksejä kuin tanssimisesta tai muusta kokovartalotoiminnasta.
Näin se menee. Samoin tärkeetä on huutaa oma ääni käheeks. RÄÄÄH!

Vierailija

Itse koitin kerran mennä muun joukon sekaan hyppimään pari drinksua juoneena. Pari minuuttia jaksoin olla, kunnes häpeä pakotti minut pois

Vierailija
kvanttilainen
Itse koitin kerran mennä muun joukon sekaan hyppimään pari drinksua juoneena. Pari minuuttia jaksoin olla, kunnes häpeä pakotti minut pois

Pari drinksua lienee liian vähäinen annos kyseisen touhun harrastamiseen. Suurempi määrä suodattaa pois häpeän ja pallien puristelun tunteet.

Vierailija

Pieni päihtymystila + punk-keikka ja kyllä tulee juurikin sellainen transsimainen tila siinä pogotessa saman henkisessä porukassa. Ikinä en varmaan ole tuntenut samalla tavalla kuuluvani porukkaan

Jos kaatui, niin vieressä olijat nostivat ylös jne. Kunpa saisin kokea sen joskus uudelleen (ja siis en nyt puhu mistään 70-luvun keikoista vaan ihan viime kesänä tapahtunutta.)

Uusimmat

Suosituimmat