Verkkopankkitunnukset - kustannukset?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Urheana jäpittärenä olen taistellut tähän asti tuulimyllyjä vastaan ja kieltäytynyt hankkimasta verkkopankkisopimusta sillä olen olettanut että se pankissani (Osuuspankki) kustantaa 2,50 €/kk. Maksan kuussa jo saman verran luottokortista, joten nou tänkjuu toista maksua siihen rinnalle.

Mutta perustuuko tuo hintamäärä sittenkin vanhentuneeseen tietoon tai johonkin omaan harhaani, kun en mistään OP:n sivuilta moista tietoa löytänyt (en kyllä jaksa tuntikaupalla etsiäkään)? Tietääkö kukaan mitä ne verkko-oikeudet maksavat kuussa?

Huvin vuoksi voitte toki esitellä muiden pankkienkin vastaavia hintoja. Aika moni varmaan nyt on sitä mieltä että eihän ne mitään maksa, mutta aina kun kovistelee, tulee kumminkin tietoa että on ne joo jotain mutta en muista mitä.

Ihmetyttää etteivät ihmiset edes tiedä paljonko heitä kupataan.

Sivut

Kommentit (18)

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mulla on nordean jutska ja se ei vissiin maksa mitään. Ei mulle ainakaan tule muuta laskua kuin siitä visa electronista. Sekin on ihan ylikallis.. Tosin en mää kyllä niillä verkko tunnuksilla tee mitään, kun en tiedä missä ne laput on ja en oikein osaa käyttää sitä toimintoa. Käyn sitten aina pankissa automaatissa maksamassa laskut.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Mun verkkopankin käyttö ei maksa mitään, sillä maksan hiukan eri luokan summia lainan korkoja samalle pankille.

Alle 27-vuotiaille verkkopankki on kaiketi kaikissa suurimmissa pankeissa ilmainen.

Osuuspankilla on joo 2,5 €/kk se kustannus, mutta niilläkin on bonus-systeemi. Jos on tilien saldojen summa + lainojen summa yli 5000€, saa bonusta jolla voi maksaa vaikkapa nuo käyttämaksut.

Ihan oikeesti. 30 euroa vuodessa jos maksaa pankin käyttö... onko se maailmanloppu? Mulle sais maksaa melkosesti enemmän että suostuisin jonottamaan jossain kaupan käytävälle aina automaatille.

OjH
Seuraa 
Viestejä259
Liittynyt1.12.2008

Osuuspankilla se on tosiaan tuo 2,5 €/kk, mutta vaikkapa pienestä asuntolainasta saatavat bonukset kattavat nuo kulut. Oma tilini on osuuspankissa, eikä tuota kuukausimaksua ole kertaakaan veloitettu tililtäni sen jälkeen kun hankin oman asunnon, ja hain lainaa sitä varten.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005

Osuuspankissa se maksaa toisaan 2,5 E kuussa, noin periaatteessa, mutta joku bonuskikkailu pitää huolen ettei sitä veloiteta, jos on joko rahaa tilillä tai velkaa.

Mieti vähän sitäkin, paljonko aikaa ja rahaa sinulta kuluu kuukaudessa pankkiautomaatille raahautumiseen verrattuna siihen, että voit hoitaa pankkiasiat omalta tietokoneelta. Siihen verrattuna se 2,5 E kuussa on ihan kohtuullinen korvaus, mutta tietysti jos haluaa änkyröidä periaatteesta, niin ei kai sitten muuta voi. Onko se muuten ilmaista maksaa laskuja sillä pankin koneella?

Vierailija

Jippo on siinä että maksan yleensä vain pari laskua kuussa, jolloin jokaisen laskun maksu kustantaa muistaakseni 60 tai 70 senttiä. Joskus käy jopa niin että maksan kuun aikana vain yhden ainoan laskun eli Visa-laskun. Minun osaltani siis 2,50 € menisi hukkaan, koska en saa laskujen maksuista aikaiseksi moista summaa kuin hyvin harvoin. Lainoja kun ei ole, en saane mitään bonuksiakaan järjesteltyä.

Visan käyttöoikeus kustantaa vuodessa 30 €, minusta se olisi kohtuutonta jos pitäisi maksaa toinen roska lisää eli yhteensä 60 € vuodessa. Olen mietiskellyt Electroniin vaihtamista, mutta sen kanssa operoiminen on kuulema erinomaisen vaikeaa. Sellaista olen kuullut että jos sillä yrittää maksaa kaupan kassalla, soittavat jonnekin varmistusta ja sitten selän takana seisoo vihaisten odottavien ihmisten lauma. Koen tuskastuttavana sen että pitäisi aina repiä käteistä seinästä ennen kuin menen kauppoihin, vanhoina Kultakortin aikoina jo totuin siihen että joskus riittää pelkkä muoviläpyskä mukana. Kyllä ottikin päähän kun sen kortin lopettivat ja oli hankittava jotain muuta. Osuuspankki vielä jossain vaiheessa jossain väitti että tulee joku (Visaa halvempi) kortti joka vastaisi Kultakorttia, mutta ei ole tainnut tulla enkä ole jaksanut asiaa seurata.

Tänään tilasin alleni uuden toimistotuolin ja olisi pitänyt varmistaa verkkopankkioikeuksilla se Visa-suoritus. Kun siitä ei sitten mitään tullut, otin tämän asian täällä esille. Mutta sain kuitenkin tilattua tuolin s-postikeskustelun jälkeen - tyhmähän sellainen yritys olisi ollutkin jolle ei raha kelpaa, ja käyhän se s-postikeskustelu sen varmistamisesta että se on olen todellakin minä joka sillä Visalla täällä pelailee...

Rahan määrä on suhteellinen käsite. Ennemmin haaskaan rahani roinaan kuin kaiken maailman käyttömaksuihin jotka koen kovin abstrakteina asioina eli "ei-minään".

Hyvä kuitenkin tietää että se kuppainen 2,50 € seisoo yhä käytössä, kiitän infosta. Toisessa pankissa voisi tosiaan olla toisin, mutta ei viitsisi vaihtaa pankkia kun sitten Visakin pitäisi taas anoa uusiksi etc.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Minun osaltani siis 2,50 € menisi hukkaan, koska en saa laskujen maksuista aikaiseksi moista summaa kuin hyvin harvoin.

Et sitten laske mitään arvoa sille, että joudut raahautumaan kerran pari kuussa sinne pankkiautomaatille, mahdollisesti odottamaan että se vapautuu ja niin edelleen?

Visan käyttöoikeus kustantaa vuodessa 30 €

Tuo on kyllä ikävä maksu, mutta pakko se Visakin on olla, että saa tilailtua kamaa kätevästi ulkomailta. Eikö enää saa pankkikortteja ilman maksullista luotto-ominaisuutta?

Tänään tilasin alleni uuden toimistotuolin ja olisi pitänyt varmistaa verkkopankkioikeuksilla se Visa-suoritus. Kun siitä ei sitten mitään tullut, otin tämän asian täällä esille. Mutta sain kuitenkin tilattua tuolin s-postikeskustelun jälkeen.

Mm. tuollainen on juuri sitä, josta vapautumiseen minä maksan sen 2,5 E kuussa mukisematta. Kyllä ne pankit kuitenkin kulunsa ja voittonsa asiakkailtaan rokottavat, jos eivät nettipankin käyttömaksuna, niin lainan korkona tai muina palvelumaksuina sitten. Ja velallisena tosiaan vapautuu osasta tuota maksua, koska palveluun käytetyt bonukset ovat verottomia, mutta rahana maksetuista menee 29 %:n pääomatulovero.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Joskus käy jopa niin että maksan kuun aikana vain yhden ainoan laskun eli Visa-laskun. ... Olen mietiskellyt Electroniin vaihtamista, mutta sen kanssa operoiminen on kuulema erinomaisen vaikeaa. Sellaista olen kuullut että jos sillä yrittää maksaa kaupan kassalla, soittavat jonnekin varmistusta ja sitten selän takana seisoo vihaisten odottavien ihmisten lauma. Koen tuskastuttavana sen että pitäisi aina repiä käteistä seinästä ennen kuin menen kauppoihin...
Miksi kaikki ostokset on maksettava Visalla? Eikö nykyään voi kaupassa maksaa pelkällä pankkikortilla? Koivunlehtipankissa Visa ja luottoraja piti anoa erikseen liitettäväksi pankkikorttiin. Ja toisaalta Visa Electronissa ei ole luottoa, eikä sillä taida saada tilailtua edes netistä mitään. Electron maksupääte tosiaan kilauttaa kotiin ja varaa rahat tililtä heti, jos yhteyttä ei saada, niin eipä sitten ostellakaan mitään. Tavallisessa pankkikortissakin on enemmän joustoa, koska rahat viedään tililtä vasta seuraavana päivänä.

Electron varmaan korvautuu sillä uudella kansainvälisellä pankkikortilla..?
Koivunlehtipankissa Visa taitaa maksaa 20e vuoteen ja netti 1.5ekk, jos ei ole tapahtunut viime vuosina jotain muutoksia.

X

Vierailija
Neutroni

Et sitten laske mitään arvoa sille, että joudut raahautumaan kerran pari kuussa sinne pankkiautomaatille, mahdollisesti odottamaan että se vapautuu ja niin edelleen?

En. Täällä jossain missä yleensä joutuu jonottamaan eniten on istuimia, ja paikassa missä useimmiten maksan laskuni on harvemmin jonoa. Kiitos verkkopankkitunnusten, ilmeisesti.

Mutta on toki ihmisiä ja tilanteita joille systeemiä suorastaan tuputtaisi. Kerran palloilin muina naisina = jonotin automaatille ja siinä oleva nainen vilkuili minua vähänväliä hermostuneesti. Ihmettelin jo että pelkääkö hän minua vai mitä kummaa, kun hän puhkesi puhumaan että hänellä on 10 (vai oliko se 20) laskua maksettavana kun hän niitä koko kuukauden keräilee ja maksaa ne sitten kaikki kerralla. Että ei ehkä kannata odottaa. Menin sitten toisaanne, mikä onneksi oli mahdollista. Tuollainen läjä laskuja kustantaa automaattimaksumaksuina jo aimo töräyksen, mutta ehkä nainen oli sitten laskeskellut ettei hänellä ole varaa tai tietotaitoa tietokoneen käyttöön (miniläppiksiä saanee tosin 200 € paikkeilla nykyään). Ja kai ne pankissa opettavat, ja sielläkin on ne päätteet.

Jokatapauksessa se että raahaa itsensä automaatille on jo sekin jonkinlaista liikuntaa, eikä sitä voi nykyään saada liikaa.

Visan käyttöoikeus kustantaa vuodessa 30 €

Neutroni

Tuo on kyllä ikävä maksu, mutta pakko se Visakin on olla, että saa tilailtua kamaa kätevästi ulkomailta. Eikö enää saa pankkikortteja ilman maksullista luotto-ominaisuutta?

Viimeisimmän tutkimukseni (siitä on jo aikaa) mukaan Electron maksaa 80 senttiä kuussa (voi olla jo enemmänkin?) Sillähän nämä hommelit saisi hoidettua ilman luottoa, mutta tosiaan minua on peloteltu ettei sillä pysty maksamaan edes kaupan kassalla ilman että sieltä soitetaan jonnekin ja kysytään onko asiakkaan tilillä rahaa, jolloin homma kestää ja kestää. Kaupan kassajono on sellainen paikka missä en kestä seisoskella ja odotella tulematta vauhkoksi...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Qadesha
Viimeisimmän tutkimukseni (siitä on jo aikaa) mukaan Electron maksaa 80 senttiä kuussa (voi olla jo enemmänkin?)

Visa Electron ei pääsääntöisesti kelpaa kansainvälisesti toimivissa nettikaupoissa. Eikä se taida kelvata juuri muuallakaan.

Vierailija

Onkohan sellaisia hyväkorkoisia tilejä enää muita kuin se joku tili miltä ei saa sitten määräajan kuluessa ottaa rahaa pois? Eipä silti että tässä mitään suuria rahoja omistaisinkaan.

Näemmä suosikkipuljuni play.com ainakin hyväksyy Electronin, mutta noinkohan sitten moni muu.

Vierailija

Ylikorkoiset tilit eivät ole tällä hetkellä muotia. Mutta silti Ollin sijoitusvinkkinä ylimääräiselle rahalle tällä maailmantilanteelle on säästötili.

Mikäli oikeasti aikoo säästää, tulee pienentää kulutusta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat