Taistelu sieluista kiihtyy

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kirkko avasi virtuaaliyhteisön lapsille
http://yle.fi/uutiset/kulttuuri/2009/01 ... 78221.html

"Kirkko on avannut alle kymmenvuotiaille tarkoitetun virtuaalisen kirkon. Lastenkirkko.fi -sivustolla lapsi voi tutustua kristinuskon ydinasioihin ymmärrettävässä muodossa, kirkon tiedotuskeskus kertoo. Sivustolla on tarjolla myös mm. musiikkia, pelejä ja chatti.

Nuorten suosiman Habbo-virtuaaliyhteisön ilmettä mukailevalla sivustolla itselleen voi luoda hahmon, jolla liikutaan kirkossa ja sen ympäristössä. Virtuaaliyhteisöjen tärkeä osa, reaaliaikainen keskustelu eli chatti hoituu sivuston työntekijän valvonnassa. Valvotulla chatilla on tarkoitus estää kiusaamismahdollisuus. Keskustelemaan pääsee myös työntekijän kanssa.

Sivuston on myös tarkoitus tarjota aikuisille avata keskustelu kirkosta ja uskosta. Sivuille on tarkoitus lisätä myöhemmin aikuisille tarjottavaa aineistoa.

Lastenkirkko.fi:n ovat rakentaneet Espoon, Helsingin, Oulun, Tampereen, Turun ja Vantaan seurakunnat. Sivusto on osa evankelis-luterilaisen kirkon Hengellinen elämä verkossa -hanketta.

Sivusto julkaistiin Kirkon lapsi- ja nuorisotyön neuvottelupäivien aluksi tiistaina.

YLE Uutiset"

Ihan hyvä että kirkko, siis evankelisluterilainen joutuu skarppaamaan nykyään kun ei ole enää mitään "automaattista" kaikkien itsestäänselvyysjäsenyyttä.

Pienimpien ja heikkolahjaisempien puolesta hiukan hirvittää. En mä älykkäiden ja pärjäävämpien puolesta osaa huolehtia. Uskovaisuus on aina ollut niin ja näin. Valtaosalle suhde jumalaan on henkilökohtainen eikä mitenkään haitallinen mutta ihan pienet lapset ja heikkolahjaiset voi olla melkoisessa henkisessä pyörityksessä kun yhtäällä on tietoa evoluutiosta ja ihmisen olemisesta osana kehitystä, toisaalla väitetään kivenkovaan että maskuliininen persoonajumala on luonut miehen maan tomusta ja pykässyt miehen kylkiluusta viihdeolennon, naisen.

Dualistista ja mun mielestäni lisäksi ihan skitsoa. Ymmärrettävää toki kun tiedetään ettei ison, järkälemäisen koneiston pysäyttäminen ole simppeliä. Paljon on ollut kirkon varassa ja paljon myös kirkko haalii omakseen tehtäväkenttiä jos vaan jostakin saa. Tuottamaton kansanosa pitkälti on ns. kolmannen sektorin hoteissa ja siellä juurikin eri uskontokunnat taistelee sieluista, eli rahasta jota kunkin asiakkaan olemassaolo seurakunnalle tai lahkolle tuo.

Sielunpaimennustakin on tarjolla.
Valtaosin se on yhä alkeellista behaviorismia. Ymmärtääkseni kristilinen lähestyminen psykologisesti ei voi olla neurologinen kun niitten pitäis sitten tunnustaa evoluutio ja kehitysoppi?
Jäljelle jää hyvien ja pahojen voimien taistelu lasten sieluista, syntiset ja saastaiset mielet ja asiakkaat ei pääse loppumaan.

Itse kirkkoisät saavat toki käyttää näköjään surutta ja syyllistymättä hyväkseen tieteellistä neuropsykologiaa lasten aivopesuyrityksiin?! Aika rajua..
Pitäis tavallaan olla heikompien puolella mutta viis sitä kun raha kirstuhun kilahtaa ja sielu taivaaseen vilahtaa. Herrat tarvii uhrinsa iankaikkisesti amen.
Kansalle elipää ja sikushuveja niin valtakunnassa kaikki on hyvin?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija
Pönni

"Kirkko on avannut alle kymmenvuotiaille tarkoitetun virtuaalisen kirkon.

Aika sairasta touhua, toivottavasti vanhemmat valvovat, ettei lapset eksy tällaisille sivuille.

Vierailija
anti-stalinist
Uskonto on puhdasta liiketoimintaa. Varmaan hyvät rahat kirkko saa.

Liikevaihto on suunnilleen sama kuin Alkolla.

Vierailija

Pönni kirjoitti:

Sielunpaimennustakin on tarjolla. Valtaosin se on yhä alkeellista behaviorismia.

Veikkaan itse kyseessä olevan ennemminkin jonkinasteista freudilaista psykohöpinää isä- ja äitihaavoineen.

Vierailija

hm

Sehän onkin uskovaisen painajainen kun sen lapsille tulee joku sanomaan että, hei, jesse on satua...

Vuosien aivopesu, ja sie perkele tulet sanomaan että ei.

kamalaa

Hirveetä jos joku ajattelee itse!

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Lettu Haimakainen
Ompa mahtavaa. Voi rukoilla virtuaalisesti, VAU.

Niin kuin tietänet, Herra kutsuu. Myös senkin että minä olen vahvassa uskossa ja joka ilta esirukouksissani muistan Sinua ja Herran varjelusta.

Odotan sitä siunattua päivää, kun pääsemme kahden rukoilemaan armoa ja siunausta. Meidän täytyy, vaikka kontillamme ottaa Jeesuksen armo vastaan. Huokausten lomassa kerromme kuinka syntisiä ollaan.

Kristus sovintoveressään antaa anteeksi kaikki synnit ja molemmille tulee hyvä, vapautunut olo.

Lierikki Riikonen

Vierailija

Lettu Haimakainen kirjoitti:

Sehän onkin uskovaisen painajainen kun sen lapsille tulee joku sanomaan että, hei, jesse on satua...

Miltä se paikka muutes näytti? Löytyikö virtuaalihelvettikin?

Vierailija
Sakarias

Miltä se paikka muutes näytti? Löytyikö virtuaalihelvettikin?

Semmonen habbo hotelli 2

Kato ovat vähän laittaneet sen silleen että teinejä kiinnostas

Vierailija

Kato ovat vähän laittaneet sen silleen että teinejä kiinnostas...

Ja kas, sinä ryntäsit sinne heti kun kynnelle kykenit...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat