Palelu

Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Miksi minua viluttaa koko ajan? Tuossa oli pari päivää sitten ulkona nollakelit ja silloin ei palellut. Mutta muuten koko ajan palelee, vaikka sisälämpötila on siinä parissakymmenessä. Öisin pitää ottaa useampi peitto eikä puhettakaan että voisi elää ilman villasukkia. Siitä huolimatta on koko ajan kylmä, eikä pelkästään varpaissa, sormissa ja nenänpäässä (ääreisverenkiertoni on vissiin huono johtuen tupakoinnista?) vaan koko jalat nivusiin asti ovat kylmät. Rassaa kun ei saa untakaan ennen kuin on lämmennyt ihan kokonaan. Onko mitään keinoa säätää ihmisen sisäistä termostaattia? Yritän ilatisin juoda aina kaikkea lämmintä mutta ei sitä nyt jaksa loputtomiin kaikkia nesteitäkään killittää. Onko tässä vaan nyt värjöteltävä viluissaan? Mainittakoon, että ruumiinlämpöni on iltaisin normaali, minulla se meinaa 36,8 astetta. Miten sitä saa itseään lämpimäksi kun ei viittisi päällystakki+hanskat käessä olla sisällä?

Hämmentää.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija
Vatkain
Korpi
Jos olet läski, niin kyse voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Kuin läski siihen pitää olla?

92 kiloinen.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Korpi
Vatkain
Korpi
Jos olet läski, niin kyse voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Kuin läski siihen pitää olla?

92 kiloinen.

Jaa no ei mulla sitte oo sitä, palelee muuten vaan.

Hämmentää.

Vierailija

Keskeisiä oireita ovat väsymys, lisääntynyt unen tarve, palelu, painonnousu, turvotukset, ummetus, yleinen hidastuneisuus, hidastunut aineenvaihdunta[1] ja masennus. Hiukset saattavat muuttua kuiviksi ja ohuiksi, hiustenlähtö on tavallista. Ääni voi olla käheä ja naisilla madaltunut. Myös kuukautishäiriöt ovat naisilla tavallisia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kilpirauha ... aatoiminta

Vierailija
fenomenologi
Keskeisiä oireita ovat väsymys, lisääntynyt unen tarve, palelu, painonnousu, turvotukset, ummetus, yleinen hidastuneisuus, hidastunut aineenvaihdunta[1] ja masennus. Hiukset saattavat muuttua kuiviksi ja ohuiksi, hiustenlähtö on tavallista. Ääni voi olla käheä ja naisilla madaltunut. Myös kuukautishäiriöt ovat naisilla tavallisia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kilpirauha ... aatoiminta

Tuohon listaan lisäisin vielä kuivan ihon.

Vierailija
Vatkain
Miksi minua viluttaa koko ajan? Tuossa oli pari päivää sitten ulkona nollakelit ja silloin ei palellut. Mutta muuten koko ajan palelee, vaikka sisälämpötila on siinä parissakymmenessä. Öisin pitää ottaa useampi peitto eikä puhettakaan että voisi elää ilman villasukkia. Siitä huolimatta on koko ajan kylmä, eikä pelkästään varpaissa, sormissa ja nenänpäässä (ääreisverenkiertoni on vissiin huono johtuen tupakoinnista?) vaan koko jalat nivusiin asti ovat kylmät. Rassaa kun ei saa untakaan ennen kuin on lämmennyt ihan kokonaan. Onko mitään keinoa säätää ihmisen sisäistä termostaattia? Yritän ilatisin juoda aina kaikkea lämmintä mutta ei sitä nyt jaksa loputtomiin kaikkia nesteitäkään killittää. Onko tässä vaan nyt värjöteltävä viluissaan? Mainittakoon, että ruumiinlämpöni on iltaisin normaali, minulla se meinaa 36,8 astetta. Miten sitä saa itseään lämpimäksi kun ei viittisi päällystakki+hanskat käessä olla sisällä?

Tiesitkö että tupakka sitoo 10% veren punasoluista? Siksi tupakoivilla on kylmät kädet ja jalat.Kannattaa syödä lisäravinteita ja monipuolista ruokaa,koska TUPAKOINTI TUHOAA MYÖS VITAMIINEJA!

Vierailija

Mä palelelen ehken juuri eniten nuilla nollakeleillä. Kunnon pakkasilla on helpompaa.
Ja englantilaisilla.
Ne osaa lämmittää, kun niillä ei ole lämmitystä.

Viitearvot kannattaa toki tsekata. Jokunen puhui joskus, ettei suomalaiset kilpirauhasarvot kestä kansainvälistä vertailua, mutta mene ja tiedä tuosta.

Sitten siihen lämmitykseen, sillä piru vie on totta, ettei uni tulee silmään, jos näpöset ja varpaat on umpijäässä.

Villasukat on tieten ihan A1. Itellä on sellasta polvisukkamallia - ihan uutukaiset joulupukin kontista.
Lämminvesipullo sänkyyn, ett' sänky on lämmin, jo kun sinne menee.
Jos ei omista mitään ihanaa karvasta elukkaa, voi täyttää puolentoistalitran kokispullon.
Ei yhtä mukava, ei yhtä esteettinen, mutta ajaa asiansa.
Instru myy mukavia. Ne on tarkoitettu rauhoittamaan levottomia lapsia. Pukki toi sellaisenkin.
Untuvapeitto.
Mikäli näillä ei vielä helpota, niin sit lisäks pipo päähän.
Sellanen hiippapipo olis tieten pop, mutta jos ei ole käsityöihmisiä, mikä tahansa käy. Paitti Koivistolainen. Se on jo liioittelua :reps:)
Päänkautta haihtuu eniten lämpöä.
Pikku tuikku jotain alkoholipitosta auttaa tieten, mutta hyvä olis prosentit olla kohdallaan.

Jalat kannattaa suihkutella ennen nukkumaan menoa. Vuoroin ihan sairaankylmällä ja sit vastaavasti tosi kuumalla. Sillee nopeessa tahdissa. Mut sähän olit armeijan käyny ihminen - kyllä se sulta onnistuu.
Vaihtelu vilkastuttaa ääreisverenkiertoa. Unen tulo edistyy, kun ollaan valmiiksi jo lämmön puolella.

Mitä tohon tupakoinnin lopettamiseen tulee. Lopetin vuosi sitten enkä muista koskaan palelleeni yhtä rankasti kun viimesen vuoden aikana.
Väsymys, nälkä ja pissahätä pahentaa asiaa.

Vierailija
HPL
Tiesitkö että tupakka sitoo 10% veren punasoluista? Siksi tupakoivilla on kylmät kädet ja jalat.Kannattaa syödä lisäravinteita ja monipuolista ruokaa,koska TUPAKOINTI TUHOAA MYÖS VITAMIINEJA!

Kylmät kädet johtunee siitä että perifeerinen verenkierto kärsii tupakoinnista
Monipuolista ruokaa kannattaa syödä, mutta vitamiinit kannattaa jättää luontaistuotekaupan hyllylle. Ellei ole ihan diagnosoitu jonkun vitamiinin puutetta.. Lisäravinteista enemmän haittaa (vaara syödä niitä liikaa) kuin hyötyä (ei mitään).. poislukien D-vitamiini jota kannattaa näin talviaikaa napostella.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Kaneli

Tää on ihan taivahan tosi! Eikö sua häirihe se kuumavesipullo siellä sängyssä? Eikö se haittona pyöri siellä jalkopäässä? Muuten vois ollakin hyvä keino saada peiton alusta lämpiämään nopeammin!

Rassaa kun nytkin palelee. Päällä on villasukat, colleget, t-paita ja paksuhko huppari. Rassaa

Tosta alkoholista mä en tiedä kun eikös se haittaa unta? Unen saantia ja laatua.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain
Kaneli

Tää on ihan taivahan tosi! Eikö sua häirihe se kuumavesipullo siellä sängyssä? Eikö se haittona pyöri siellä jalkopäässä? Muuten vois ollakin hyvä keino saada peiton alusta lämpiämään nopeammin!

Rassaa kun nytkin palelee. Päällä on villasukat, colleget, t-paita ja paksuhko huppari. Rassaa

Tosta alkoholista mä en tiedä kun eikös se haittaa unta? Unen saantia ja laatua.

Pistät pullon/pullot hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa peiton alle lämmittämään sänkyä ja otat ne pois mennessäs itte petiin.
Oma "pullo" on sellanen pehmonen kauratäytteinen pieni mustavalkonen seepra, sen voi lämmittää mikrossa eikä se vie paljon tilaa. Paljon tehoja pienessä moottorissa.
Ja sit mulla on toi isompi lämmitin - mutt' apostoli on valitettavasti väliin yötöissä, niin täytyy tyytyä korvikkeisiin. Yksin ollessa paleltaa toisinaan ihan "pakottavasti".

Alkoholin sanotaan häiritsevän unta. Mutta toisaalta - siniset huulet tarkoittaa sitä, ettei unta saa lainkaan. 20ml hörppy jotain terävää pistää veren kiertään ja kokeilemalla selviää onko siitä haittaa vai hyötyä.
Alkoholin haitoista puhuttaessa vaikuttanee asiaan paljon sekä laatu että määrä.

Avantouinti, jos pelimannihenkeä riittää - on kokeilemisen arvoinen.
Kylpylän kylmäaltaan jälkeen menee päivä pari ihan palelematta. Rohkeus ei vaan ole vielä toistaiseksi kantanut avantoon asti.

Mut juu - Oot oikeessa. Rassaa. Mä alan olla kans ihan kypsä tai miten sen nyt ottaa - raakapakaste.
Ainoo hyvä puoli on, että liha pysyy tuoreena. Paan sulle infoa, jos ilmenee jotain uutta asian suhteen.

Ps. Kokeile se pipo. Se kun on muotiaki ny. Sisälläkin. Oot sit niinko ajan hermoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat