Hiphop musiikki

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Mitä mieltä Tiede foorumilaiset ovat Hiphop musasta?
Tykkäätkö vai vihaatko sitä?

Olen itse muusikko ja tein Hiphop biisin eilen vaikka en ole mikään hiphop artisti - yleensä teen elektronista musiikkia.
Biisi kaipaa vielä hienosäätöä mutta voit kuunnella sen täältä:

http://www.soundclick.com/util/getplaye ... 38463&q=hi

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (35)

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Joo, kyllähän se sillein on, että hiphop ja varsinkin suomalainen räppi pitäisi lailla kieltää, levyt pätkiä kirveellä ja polttaa roviolla ja ajaa tiejyrällä yli ja lukita johonkin mordorin pimeimpään luolaan ja avain heittää kaivoon.

Sama pätee Radio Novaan ja Voiceen.

*roviolla

X

mskomu
Seuraa 
Viestejä672
Liittynyt10.10.2005

Harrastan itse lähinnä melodista musiikkia, joten rytmeihin pohjautuva hiphop ei juuri säväytä. Mutta jostain syystä lämpimänä kesäpäivänä on mukava huudattaa hiphoppia samalla, kun pelaa katukorista.

Vierailija

Räpin tai hiphopin historian alkupuolilta löytyy erittäin mainioita biisejä. Esimerkiksi tämä Chicia samplaava Sugarhill Gang - Rapper's delight. Biisi tuli vuonna 1972.
http://www.youtube.com/watch?v=4-MEL84y ... annel_page
Suurinosa nykyrapista on kyllä aika apinameininkiä, etenkin suuret nimet ulkomailla ja massatuotteet kotimaassakin. Eli ne kaikki, jotka mediassa ja mainoksissa näkyy. Eli ne kaikki joiden perusteella tavallinen tallaaja tuomitsee kaiken rapin.

Suomessa on yksi aika suosittu artisti, joka nousee kuitenkin joukosta ja jonka sanotuksista ainakin itse pidän, vaikken rapin ystävä muuten ole. Asa eli oikealta nimeltä Matti Salo. Etenkin hänen viimeisin albuminsa Loppuasukas on sanotuksiltaan silkkaa nerokkuutta. Aiheisiin kuuluvat mm. kulutusyhteiskunnan kritisointi, lähi-itä ja maailman ruokapolitiikka.
Itse nostaisin Matin kyllä itse suomen kovimpien sanottajien joukkoon. Harmi vain, ettei monet osaa nähdä sitä, että on se raplyriikkakin lyriikkaa ja sitä kautta runoutta ja sitä kautta taiteenmuoto.

Max Hunter
Seuraa 
Viestejä201
Liittynyt28.11.2013
Devil
Joo, kyllähän se sillein on, että hiphop ja varsinkin suomalainen räppi pitäisi lailla kieltää, levyt pätkiä kirveellä ja polttaa roviolla ja ajaa tiejyrällä yli ja lukita johonkin mordorin pimeimpään luolaan ja avain heittää kaivoon.

*roviolla

Allekirjoitan tämän erittäin mielelläni!

Lisäksi nämä ns. muusikot täytyy köyttää kiinni venäläiseen sukellusveneeseen ja kohti Mariaanien hautaa (10 911 metriä)....

Vaihdokas kirjoitti: Höh anteeksi. Yläpeukutin vahingossa Max Hunterin kommenttia. Ei olisi ollut aihetta. Sori.

Vierailija
deep'n'dark
Mitä mieltä Tiede foorumilaiset ovat Hiphop musasta?
Tykkäätkö vai vihaatko sitä?

Olen itse muusikko ja tein Hiphop biisin eilen vaikka en ole mikään hiphop artisti - yleensä teen elektronista musiikkia.
Biisi kaipaa vielä hienosäätöä mutta voit kuunnella sen täältä:

http://www.soundclick.com/util/getplaye ... 38463&q=hi

No, nyt on biisi. Kuulostaa ihan joltain mtv bling bling sonnalta, viriteltynä näteillä melodioilla.

Ei muuta kuin rahaa tekemään.
Menee nuorisoon kuin häkä.

Tuollasta kuuluu kokoajan naapurista seinän takaa... kele!

Vierailija

Mä diggaan Elustiiliä. Hyvä saundi, hyvät taustat.

En kuuntele hip-hoppia, sanotukset on liian hallitsevia tässä tyylilajissa. Aivopesuun sopivaa matskua.

Varmasti isohousunen nuoriso ottaa omakseen Elustiilin. Ei epäilystäkään.

Vierailija
Vinttu

Suomessa on yksi aika suosittu artisti, joka nousee kuitenkin joukosta ja jonka sanotuksista ainakin itse pidän, vaikken rapin ystävä muuten ole. Asa eli oikealta nimeltä Matti Salo.

mielestäni asan "narina" on tietty
ylempää keskikastia...
mutta "vitun rikosrekisteri" tyylinen
voivottelu ei ole kielellisesti mitenkään
palkittavaa luokkaa vaikka palkittua onkin...
varsinkin jos vertaa toiseen SALOON...
jopa vanha suomi pumppu hakkaa mielestäni
asan oivalluksineen...
esim...
"muistini tylsillä luistimilla...
luoksesi luistelen..."
tyyliset oivallukset eivät täytä asan
lyriikkaa...

itse asiaan...

lopetin dj hommat 90 luvun alussa...
omistin metrikaupalla funkkia ja rappiä...

ensi levarin mulle muuten myi kevink...
tai siis reiska "diilas" se skini la rokilta....
joten olen niitä "vanhan koulun" tyyppejä...
jotka "laatoilla" leikki "neekerii"

biisi kuulosti todella kaupalliselta ja
15v tyttäreni ihmetteli "epäselvää"
"räpätystä"...
*nauraaaaa*
näin on lapsemme myyty markkinavoimille...
ie edes tajua kielellistä eroa... jos on tarpeeksi
kaupallinen meininki muuten...

3 * kuuntelua / näkemistä...
voi tällä myydä teineille suomessa
vaikka hammastahnaa...

eli ali tuotettu kaupallinen
kipale...

ps: entäs... mitäs tykkäsit musta. ?

vaiko ? hä...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Devil

*roviolla

Ja NRJ! Elä unoha NRJ:tä!!!

Mutta minsta tuo piisi oli hiphopiksi ihan jees, toisin sanottuna se ei ärsyttänyt, mitä hiphop kyllä aina (tätä poikkeusta lukuun ottamatta) tekee. Tämän tuosta kalevalalaisesta otteesta jopa tykkäilin, vaikka mua häirihtikin kun en saanut tekstistä selvää.

Voikko laittaa sanat?

Hämmentää.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Joo ehkä huomasitte että mun biisi räpätään Eestiksi - Olisin voinu yrittä tehä sen Suomeksi mutta suomeksi se on vaikeampaa syystä että suomen sanat loppuu yleensä vokaalilla kun taas Esstin sanat loppuu usein konsonanttiin.

Kappale kertoo "Elämän-stylestä" vanhoista hyvistä ajoista jne.

Mut pääasia on että saa elämyksen biisin kokonaisuudesta.

jotkut täällä otta hiphopin aika raskaasti näemmä.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Vierailija
Dark Shade
En kuuntele hiphopia nykyään ollenkaan, se vain hukkui jonnekin.
Suositeltavia artisteja?

Alagenret ja eri aikakaudet voivat olla hyvinkin kaukana toisistaan musiikillisesti ja varsinkin lyriikoiden aihepiirien osalta. Olisiko osoittaa jotain tarkempaa kiinnostuksen kohdetta? Kotimaista? Ulkomaista? Hardcorea? MTV-räppiä en osaa suositella, kun en ole vielä löytänyt yhtään hyvää syytä sitä kuunnella. Ja tällä tarkoitan moderneja klubihittejä.

Vierailija

Mikäli hiphoppiin ei ole radiota tai mtvtä/voicea enemmän perehtynyt, niin olisi sama kuin arvostelisi metallia musiikkityylinä Ari Koivusen perusteella.

Vierailija

Suhtautumiseni on erittäin ristiriitainen. Nuorempana vihasin kaikkea hiphopia ja rappia. Todella paljon. Suureksi yllätykseksi olen huomannut, että nyt kolmenkympin tienoilla ne alkavat kuulostaa paremmilta. Lyriikka on välillä suorastaan nerokasta. Kantaaottavuus aina plussaa. Tietyissä mielentiloissa taustamusiikkinakin toisaalta erinomaista, vaikkei lyriikkaan edes keskittyisi.

Välistä taas pää räjähtää heti kun tällaista musiikkia kuulee. En ymmärrä itseäni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat