KIRJA jonka joku lainasi sinulta eikä palauttanut

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko sinulle käynyt niin, että annoit lainaksi tuttavallesi kirjan jota hän ei ole muistanut palauttaa sinulle takaisin.

Minua eniten harmittaa kirjailija Lordi Russel "Hakaristin ruoska" -kirjan menettäminen. Tuo kirja kulki kädestä käteen, enkä edes tietänyt missä se kulloinkin oli. Kunnes sen kanttu vei.

Onko kohdallesi sattunut vastaavaa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Tuttu juttu. Lainasin Milorad Pavicin Kasaarisanakirjan enkä saanut sitä takaisin. Harmittaa: ensin piti moneen otteeseen jankata onko kirja kasarisanakirja vai kasaaaaarisanakirja. Meni hän ja kuoli, lainaaja. He is excused. Very much indeed.

Kunnon ExLibris vois vähän lisätä kunnioitusta teosta kohtaan? (Jossain oli kirjoitus ExLibriksistä aivan hiljan)

Sinbad
Seuraa 
Viestejä39
Liittynyt28.10.2008

Kyllä on käynyt ja lukemattomia kertoja!

Nykyään en enää lainaa sen enempää kirjoja kuin mitään muutakaan. Kirjastot ovat tätä tarkoitusta varten.

Vierailija

Balthasar:
"Kysy vain kuinka monesti..."

Onhan nuita, mutta mikä menettämäsi kirja sinua oikeinkin harmittaa.
Tuli vaan mieleeni, ettei vaan mun kirjahyllyyni ole kenenkään kirja unohtunut.

Vierailija

Ei kirjojen kanssa ole noin käynyt mutta leffojen sitäkin useammin. Lisäksi oon itekkin tota joskus harrastanu. Vahingossa tietenkin.

Vierailija
markent
Balthasar:
"Kysy vain kuinka monesti..."

Onhan nuita, mutta mikä menettämäsi kirja sinua oikeinkin harmittaa.
Tuli vaan mieleeni, ettei vaan mun kirjahyllyyni ole kenenkään kirja unohtunut.

Niitä on tosiaan monta, nyt viime aikoina on ollut päällimmäisenä mielessä Tom Clancyn "Myrsky nousee" ja Kingin Musta Torni-sarjasta on kolme osaa näköjään edelleenkin ihan omalla tripillään. ...kele.

Devil
Seuraa 
Viestejä1328
Liittynyt16.3.2005

Mauri Kunnaksen se joku Koiramäen urheilukirja vai mikä se nyt oli. Ala-asteella pidin kirjaesitelmän siitä ja sen koommin ei oo näkyny. Vieläki sylettää :/

Samaten Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirja 3 huitelee kans jossain, mut en tiiä missä. Prkl!

X

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mä kirjotan kirjoihin aina nimeni ja usein jopa s-posti osoitteeni. Lisäksi mun harvat kaverini on onneksi niin juntteja että ne harvemmin lukee yhtään mitään.

Hämmentää.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Decamerone jäi sille tielleen, kun lainaaja ykskaks muutti maasta. Oli aika hieno kuvitettu painos. Byhyy!

Sen jälkeen en lainannu kellekään mitään, paitsi autoa. Ja kun menin sitä lainaamaan, niin jo vain soitti poliisi.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006

Nupit Kaakkoon - Elmun 10-vuotishistoriikki omistuskirjoituksella varustettuna.

Mustiin pukeutunut viehkeä yövieras vei eikä palauttanut vaikka soitin peräänkin ja pyysin.

Harmittaa vieläkin. Kirja lienee nykyään harvinainen ja täynnä tarinoita muinaisesta Lepakosta, jossa minäkin tapasin joskus aikaani viettää..

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija

Kutsu minut kuolemaan. Kirjoittajaa en muista, mutta taisi kuulua johonkin klassiseen rikoskirjasarjaan, Korppi-nimiseen kenties. Ensimmäinen miesystäväni lainasi tämän eikä palauttanut. Kun meille tuli ero ja kirjaa en saanut, aloin ärsyyntyneenä olettaa että hän piti sen tahallaan koska halusi kontrolloida mitä saan lukea ja mitä en.

Kirjassa joku vanha tiedeämmä osasi irrota ruumiistaan ja siirtyä toisen ihmisen kehoon, ja tämän hän teki päästäkseen kokemaan miltä kuolema tuntuu - se toinen ihminen näe aina tapettiin (uhreja oli useampia). Meskaliinikin taisi kuulua kuvioihin, sen avulla naisen sukulaistytön rakastettu pelasti tyttelin vanhan eukon tappoyritykseltä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Lukuisia kirjoja olen joutunut peräämään parhaimmillaan vuositolkulla lainaajilta. Menetettyjä ovat ainakin Taru Sormusten Herrasta ja kuvateos Hieronymus Bosckhin taiteesta. Jälkimmäisen menetys harmittaa.

Ja nykyisin en lainaa kirjojani kenellekään.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Lainasin kerran eräälle näyttelijä-tytölle krishna-aiheisen kirjan, jota en koskaan saanut takaisin ja en tiedä missä tämä tyttö nykyään menee, joten taisi jäädä sille reissulle tuo kirja..

Sinällään harmittaa, koska tämä kirja on mielestäni parhain krishna-aiheinen teos jonka ollen koskaan lukenut..

Ja en muista edes teoksen nimeä, niin voi olla vaikea hankkia uusi tilalle.. Mutta toisaalta onhan tuo jo tullut luettua..

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008

Saatana saapuu Moskovaan on nyt muistissa, mutta on niitä muitakin. En kyllä muista kuka lainasi.

Ei se mitään, on varmasti hyvässä kodissa. Olen myös antanut vahingon kiertää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat