Elektroninen vaaka

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jostain syystä kuvittelin että elektroninen vaaka näyttää aina oikein. Mutta viimeaikoina painoni on vaihdellut muka 2 kg luokkaa parin päivän sisällä, jota en suostu uskomaan. Välillä näyttää liikaa ja välillä liian vähän. Voiko siis elektroninenkin vaaka vikuuntua vanhemmiten? (Ei, en ole niin sotanorsu-kunnossa että olen läskit hyllyen ylittänyt painorajat ja astunut vaa'an risaksi...)

Myöskin olisin kiinnostunut tietämään miten toimii vaaka jonka sanotaan kertovan myös rasvaprosentin? Ei kai sieltä vaa'an sisältä mitään uloketta tule joka nappaa vaikka persauksista ja nipistää eli siten mittaa rasvaprosentin?

Jokin muukin toiminto taisi vielä olla luvassa uusimmissa vaa'oissa, mutta sitä en enää muista. Mikähän se mahtoi olla.

Sivut

Kommentit (39)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Voikohan joku neste-suola -tasapaino heitellä nuin paljon? En usko mutta se tuli eka mieleen. Todennäkösesti se vaaka on kumminkin rikki ennemmin kuin että noin paljo heittelisi!

Hämmentää.

Vierailija

Pari kiloa on prosentteja aikuisen painosta, joten sen merkitys on pieni.
Tietyn, tiukan vaatteen sopivuus kertoo selvästi, missä mennään.

Vierailija
Qadesha
Jostain syystä kuvittelin että elektroninen vaaka näyttää aina oikein. Mutta viimeaikoina painoni on vaihdellut muka 2 kg luokkaa parin päivän sisällä, jota en suostu uskomaan. Välillä näyttää liikaa ja välillä liian vähän. Voiko siis elektroninenkin vaaka vikuuntua vanhemmiten? (Ei, en ole niin sotanorsu-kunnossa että olen läskit hyllyen ylittänyt painorajat ja astunut vaa'an risaksi...)

Myöskin olisin kiinnostunut tietämään miten toimii vaaka jonka sanotaan kertovan myös rasvaprosentin? Ei kai sieltä vaa'an sisältä mitään uloketta tule joka nappaa vaikka persauksista ja nipistää eli siten mittaa rasvaprosentin?

Jokin muukin toiminto taisi vielä olla luvassa uusimmissa vaa'oissa, mutta sitä en enää muista. Mikähän se mahtoi olla.

Kun patterit tyhjenevät, vaaka näyttää mitä sattuu.
Toista punnitukset, jos tulokset on toistettavissa, olet edelleen yhtä painava.
Rasva muuttaa elimistön sähkönjohtokykyä, jalasta jalkaan kulkevan virran vastus mitataan ja lukema muutetaan rasvaprosenteiksi.

Vierailija

Sain aikoinaan myös lahjaksi sellaisen ihme-elektroonivaa-an, jonka piti siis läskien lisäksi näyttää ties mitä rasvapitoisuuksia, lihojen paksuuksia, trendejä ym. ns. terveystietoa.

No, vehje taisi näyttää aikansa kutakuinkin oikein kilon parin tarkkudella sinne johonkin 130 kilogrammaan saakka. Mutta sitten eräänä aamuna laite vain kertoi näytössään "BAD" kun sihen astuin. Sitten luin eka kerran niitä käyttöohjeita ja niissä kehotettiin vaihtamaan patterit (sen teinkin) tai sitten ohje sanoi, että mittausalue mahdollisesti ylitettiin.

No, kun vehje ei elpynyt niin päättelin, että kyseessä oli sen mittausalueen ylityksestä ja nakkasin sitten koko joutavan laitteen kiinteistömme sekäjätteen keräyssammioon, eli Molokin kitaan.

Vierailija
Qadesha

No ensihelpotuksena kerron että ihmis kehon paino vaihteleen paljon päivän mittaan.. siiksi kannattaa ottaa tietty kellon aika käyttöön milloin vartalonsa punnitsee... esim aamu kusen jälkeen....muutenkin jos haluaa tarkkaa mittaus tulosta vartalonsa massasta pitää noudattaa samankaltaista ruokavaliota useidenpäivien ajan...esim parin päivän paasto poistaa kropasta vain nesteet...jolloin kropasta voi lähteä parikiloa...ja enempikin jos ei juo ....mutta rasvaa tuollainen paasto kuluttaa vähän... Ja niin kuin edllä jo mainittiin rasvaprosenttia mittaavat va;aat mittaavat kehon sähkönjohtokykyä...niinkuin ainakin meikäläisen vaa;an ohjekirjassa kerrotiin

Vierailija

Eräässä tehtaassa oli tarkka vaaka. Punnitsin itseni ennen ja jälkeen kakan. Kevenin 650 grammaa, mistä virtsan osuus oli ehkä 200g.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Joo kakantaminen voi vähentää painoa aika mukavasti.

Itselläni ei ole mitään vaakaa. Olisi kiva kyllä mitata paino. Varmaa se on alle 80 kg.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija

Halpa henkilövaaka (elektroninen tai ei) voi näyttää helposti sen +- kilon riippuen missä kohtaa vaakaa seisot.

edit: Piti käydä kokeilemassa.
Paino nousi 400g kun siirsin painon pelkästään kantapäiden varaan.

David
Seuraa 
Viestejä8875
Liittynyt25.8.2005

Sain jouluna elektronisen vaa'an, jossa huomasin sellaisen ominaisuuden, että sen päälle on noustava välittömästi kun näyttöön ilmestyy lukema 0.0 jos siihen ehtii räpsähtää esilukemaksi joku 1.7 ennen sen päälle nousemista niin lukema heittää (antaa lisäpainoa) suunnilleen saman verran. Nuo punnituksethan voi tehdä sen verran pienellä viivellä ettei ainakaan siinä välissä ehdi lukema oleellisesti muuttua.

Ruokailut ja juomiset kuten myös tarpeiden teko ja hikoilukin toki merkittävästi vaikuttavat painoon sinällään.

Yllättävää muuten oli että farkkujen vaikutus lukemaan oli muistaakseni jopa yli 2 kilon luokkaa.

Vierailija

Samaan aikaan aamusta itseni punnitsen eli aamuveden heitettyäni. Joskus olen tunnin parin päästä punninnut itseni myös shaisset nakattuani, ja kumma kyllä tulos ei ole muuttunut miksikään - eikö sonta muka paina mitään?

En ihmettelisi tuota 2 kg heittelyä jos minulla olisi huomattavan raskas tai kepeä olo noiden ääripäiden kohdalla, mutta kun ei. Näytän samalta ja tunnun samalta, ja lisäksi olen tsekannut mekaanisen vaa'an lukemia ja se on välillä näyttänyt samaa ja välillä eri lukemaa kuin elektroninen vaaka.

Luulen että se on rikki, patteritkin vissiin vaihdettiin aivan taannoin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Aijaa. No ei sitten elektronista vaakaa kannata ostaa. Ainakaan halpaa.

Ennemmi ostaa mekaaninen. Säilyy kauemmin ja on halpoja.

Miksiköhän muuten aina virallisissa punnituksissa esim. Nyrkkeilyssä käytetään sellasta ihmeen punnusvaakaa, missä heilutellaan niitä painoja eestaas?
Nehän on hyvin epätarkkoja.

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Miksiköhän muuten aina virallisissa punnituksissa esim. Nyrkkeilyssä käytetään sellasta ihmeen punnusvaakaa, missä heilutellaan niitä painoja eestaas?

Mistähän tällaisen epätarkkuuskäsityksen olet saanut?

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
JaakkoFagerlund
TERÄS NALLEPUH

Mistähän tällaisen epätarkkuuskäsityksen olet saanut?

Siitä kun ne lääkärit/punnitsijat vatkaa niitä punnuksia miten sattuu. Ei siitä koskaan voi tietää että onko se kohillaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat