Viisauden yksinkertaisin määritelmä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Occamin partaveistä soveltaen...

Moneksiko viikoksi kotonasi on ruokaa ?

Montako litraa sinulla on polttoainetta ?

Onko jotenkin kallista tai hankalaa hommata esim kesämökille tynnyrillinen dieseliä ? Tai kotiin jauhoja useampi kilo ? Polttopuuta kellarin hukkatila täyteen ?

Ei minullakaan ole mitään (vielä), mutta olen varma että tuntisin oloni turvatummaksi, jos olisi.

Tämmöinen olo kannustaa esim suurempaan riskinottoon, mikä on täysin välttämätöntä menestymisessä.

Sivut

Kommentit (17)

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Barbaari
Lektu-Elli
Barbaari
Onko suurempaa kauneutta kuin viisaus?

On. Sen soveltaminen käytäntöön.

Viisautta on myös sen ottaminen käytäntöön.

Suurempaa kauneutta kuin viisaus on rakkaus, joka sisältää myös viisauden ja hulluuden. Rakkaus on omnipotentti.

Hämmentää.

Vierailija
Vatkain

Suurempaa kauneutta kuin viisaus on rakkaus, joka sisältää myös viisauden ja hulluuden. Rakkaus on omnipotentti.

Olen eri mieltä, ja tri Housen linjoilla. Kädestä pitäminen ei paranna.

Jos rakkaus ei sisällä aikaansaannoksia, niin se on turhaakin turhempi. Teot ei riitä, vaan aikaansaannokset. "minä yritin" -tyypit painukoon takaisin kouluun.

Akateemisista ammateista lääkärit on positiivinen poikkeus. Otetaan esim Suomen kristillisen hammaslääkäriseuran tyyppi Kenian maaseudulla, missä on 50km kävelymatka lähimpään kaupunkiin. Semmoinen reissu siis toimii.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Barbaari
Höpöhöpö.

Mitäpä se tollanen barbaari rakkaudesta ymmärtäiskään...

Jos jotakuta rakastaa oikeasti niin osaa aina olla viisas ja toimia oikein.

Hämmentää.

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Rakastuneethan ne vasta hulluja ovatkin.

En tiedä sitten onko yhtään viisasta ostaa tynnyriä löpöä ja sataa kiloa jauhoja. Näkisin sen ennemmin paranoidisena.

Toki niitä voi maailmanlopun sattuessa vaihtaa viinaan.

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija
JuurikinNiin
Rakastuneethan ne vasta hulluja ovatkin.

En tiedä sitten onko yhtään viisasta ostaa tynnyriä löpöä ja sataa kiloa jauhoja. Näkisin sen ennemmin paranoidisena.

Toki niitä voi maailmanlopun sattuessa vaihtaa viinaan.

Sanoisin että viisas on se, joka ostaa jauhoja ja dieseliä siitäkin huolimatta, että häntä pidetään sekopäänä. Siinä mies testataan.

Suomen historiassa on yksi viisas päätös. Ylimääräiset harjoitukset kesällä 1939. Tosin sitäkään ei olisi tarvittu, jos oltaisiin tehty niin kuin piti. Bolshevistien vallankumouksen estämiseen Pietarissa olisi riittänyt lähteiden mukaan yksi ainoa rykmentti. Suomessa niitä joukkoja olisi ollut vaikka kuinka, mutta emme tehneet mitään. Siksi ansaitsimme Stalinin rangaistuksen. Suomen vastuulla on koko toinen maailmansota. 100 miljoonaa ruumista meidän vastuulla !! Sinun ja minun ! Saksa ei olisi äänestänyt Hitleriä, jos eivät olisi pelänneet kommareita. Ja siinä mielessä äänestivät kai oikein. Hitler ei ollut Chamberlain.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Barbaari
En tiedä rakkaudesta mutta senkin edestä viisaudesta ja kauneudesta.

Jutellaampa sitten uudestaan viisaudesta ja kauneudesta kun olet rakastanut.

Hämmentää.

Vierailija

Ostan kaksi tynnyriä löpöä ja kaksi sataa litraa jauhoja.
Olen tuplasti viisaampi kuin te.

Rakkaus saa jäädä, viisaus kantaa pidemmälle.
Siinä mies testataan.

Vierailija

Minä ostaisin sekatavarakaupan (jonka takahuoneeseen asettuisin asumaan) bordellin ja varuskunnan välisestä korttelista vastapäätä kirjastoa, jonka vieressä on Nesteen huoltamo.

Viisauden yksinkertaisin määritelmä on "seuraava sukupolvi".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat