Kannattaako hakeutua puhelimyyjäksi

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kannattaako hakeutua puhelinmyyjäksi. Kuulemma ihmiset on aggressiviä jos niille soittelee puhelimella ja yrittää myydä jotain.

Puhelinmyyjän paikat on niin huonoja, että niitä on ainakin paljon tarjolla. Palkkakin voi olla hyvä.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Oikeasti ihmiset
rakastavat puhelinmyyjiä
Eivät vain myönnä
suomalaista sulkeutuneisuutta.
Tänään tilasin kahdeksan
lehteä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs

Puhelinmyyjän paikat on niin huonoja, että niitä on ainakin paljon tarjolla. Palkkakin voi olla hyvä.

Hyvä myyjä voi tienata isoa liksaa. Huono, tavallinen ja keskinkertainen ei tienaa välttämättä yhtään mitään.

En tiedä kumpi olisi karmeampaa, asuntokauppiaan vai puhelinmyyjän työ. Ehkä puhelinmyyjän työ kuitenkin.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Itse olen tehnyt jonkin verran puhelintyota, mutta en myynyt mitaan. Kyselin palautetta autokaupan asiakkailta ja voi jeesus, etta ihmiset osaavat olla royhkeita - ottaen huomioon, etta he ovat ihan itse laittaneet ruksin siihen kylla -kohtaan, missa kysytaan saako heilta pyytaa puhelimitse palautetta palvelusta jalkikateen

Vierailija

Totaalipaskaa hommaa. Ex-muija teki parikesää. Palkka huono ja työnantaja yrittää kusettaa omaan pussiinsa. Sille kusetukselle tosin tuli loppu siinävaiheessa kun aloin soittamaan sinnepäin. Äijä kyseli, että uhkailenko? Sanoin että en uhkaile, kerron vain faktat. Palkka tuli sitten lopulta niinkuin oli luvattukin.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

Kävin vuosia sitten Markkinointi Instituuttia ja siellä ekonomi kertoi tilastoja: Ihmiset inhoavat kaikkein eniten puhelinmarkkinointia, mutta silti se on markkinointikeinoista kaikkein tehokkain. Monta vuotta piti akallekkin opettaa, ettei sieltä mitään tarvitse tilata. Nyt alkaa oppia.

Meillä oli parin kaverin kanssa harrastuksena, kuinka kauan saat pidettyä puhelinmyyjää langalla, tietysti tilaamatta mitään. Pääsin kerran lähes kahteen tuntiin. Aina kun sieltä päästä yritetään lopettaa, pitää vain keksiä uusia kysymyksiä ja antaa mahdollisuus. Rääkkään nykyään kyllä vähemmän lehtimyyjiä, kuin ennen, jollei ole kovin innokas. Se ulkoa opeteltu mantra kyllä ärsyttää, niin saatan jutella pidempääkin ja kysellä vaikka mitä, välillä parvekkeelle ja ja sätkän käärimistä, odotatko hetken jne. Töitäänhän he kuitenkin tekevät, mutta on oma vika, jollei osaa luovuttaa.

Hyviä viihdepaikkoja muuten oli mm. OMO-info, ilmaiset puhelut, en tiedä toimiiko enää. Tyyppi nauhoitti niitä ja vääränä naurettiin heti aloituslohkaisulle. Mm "Onko Pirjo nyt muuten töissä, hän ainakin tietää." Jne. Näitä keskusteluja on kohtalaisen helppo nauhoittaa, liimaamaalla rikki meneen head..., mikäsenytoli, phone mikin, sen puhelimen luuriin ja kytkemällä sen äänikortin inputtiin ja jollain ohjelmalla record päälle. Voi siihen tietenkin käyttää ehjääkin lentokone sysyä, mutta meillä menee niitä usein rikki Köpösellä. Mikki säilyy ehjänä, muta toinen kuuloke ei toimi. Ellei molemmatkaan.

Pitkällä tähtäimellä tuokin harrastua alkaa tympiin kuitenkin.

Ne yksinäiset vanhukset, tai muut, jotka kuulemma soittavat 112: seen turhia puheluja, voisivat käyttää näitä ilmaisia palvelunumeroja, maksaa ppm, ei ne siellä hätäkeskuksissa ehdi kauan lässyttää.

Lierikki Riikonen

Vierailija

puhelinmyyjäksi? no eikait ny helvatassa kannata, kiittämätön jobi, ellet oo hyvä siinä = luonnostaan nauti asioiden tyrkyttämisestä ihmisille/jankuta paljon. Menestyäkseen puhelinmyyjänä täytynee siis luultavimmin olla pikkusen luihu ja suupaltti, vähän niiko just esm. automyyjä.
Pitää tyrkyttää vaikkei tuote varsinaisesti sen arvonen oliskaan. Ja vaikka sen itsekin tietäisi niin olevan

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005
Dr Lazer
puhelinmyyjäksi? no eikait ny helvatassa kannata, kiittämätön jobi, ellet oo hyvä siinä = luonnostaan nauti asioiden tyrkyttämisestä ihmisille/jankuta paljon. Menestyäkseen puhelinmyyjänä täytynee siis luultavimmin olla pikkusen luihu ja suupaltti, vähän niiko just esm. automyyjä.
Pitää tyrkyttää vaikkei tuote varsinaisesti sen arvonen oliskaan. Ja vaikka sen itsekin tietäisi niin olevan

Automyyjän ammatti on siinä mielessä suomalaisen miehen/naisen kanssa kiitollinen, koska molemmat osapuolet kaupan tapahduttua tuntevat tehneensä hyvän kaupan. Ainakin miehet kehuvat ostamaansa autoa monesti lukuisilla adjektiiveillä. "Halvalla sain", lisäksi. Automyyjä taas katsoo tilinauhaansa. "Tulipa taas tienattua."

Lierikki Riikonen

Vierailija
lierik
Ainakin miehet kehuvat ostamaansa autoa monesti lukuisilla adjektiiveillä. "Halvalla sain", lisäksi. Automyyjä taas katsoo tilinauhaansa. "Tulipa taas tienattua."

juuh näinhän se taitaa pääsääntösesti mennä, näkökulma-kysymys lähinnä siis.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mä tykkään nykyään huutaa lehtimyyjille että "Onko tää joku sairas vitsi?!??!!!" "ööö... sori... siis... kuin niin..?" "Mulla meni näkö kaks kuukautta sitten ja oon just päässy sairaalasta!" Sitte ne on ihan noloina

Hämmentää.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Vatkain
Mä tykkään nykyään huutaa lehtimyyjille että "Onko tää joku sairas vitsi?!??!!!" "ööö... sori... siis... kuin niin..?" "Mulla meni näkö kaks kuukautta sitten ja oon just päässy sairaalasta!" Sitte ne on ihan noloina

Ihmisiä ei saisi kiusata...

OjH
Seuraa 
Viestejä259
Liittynyt1.12.2008
Vatkain

Eihän tuo ole vielä mitään, tuosta ne vain pikkaisen vaivautuvat ja nolostuvat, mutta tämän seuraavan jos teette, niin todennäköisesti saatte puhelinmyyjän raivon partaalle:

Miten vastata puhelinmyyjälle

el6
Seuraa 
Viestejä1457
Liittynyt12.2.2007
CE-hyväksytty
Vatkain

Ihmisiä ei saisi kiusata...

Ei tietenkään, mutta puhelinmyyjiä saa ja pitääkin kiusata.
Kiusata on kyllä liian jyrkkä sana, olisiko Lierikin mainitsema vedättäminen paree.

.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb

En tiedä kumpi olisi karmeampaa, asuntokauppiaan vai puhelinmyyjän työ. Ehkä puhelinmyyjän työ kuitenkin.

Asuntokauppiaalla on sentään tuote, jolle potentiaalisella ostajalla on todellinen tarve. Ostajaehdokas tulee kauppiaan luokse koska tarvitsee asuntoa. Puhelinmyyjä taas soittelee randomilla ihmisille ja koettaa saada heidät uskomaan että heillä olisi tuotteelle tarve. Ilman muuta puhelinmyyjän työ siis on ainakin haastavampaa, karmeudesta sinänsä en tiedä. Voi siitäkin joku pitää ja siinä pärjätä.

Asia erikseen on sitten se, että puhelinmyyntibisneksessä mennään kai usein kusetuksen rajamailla sekä myyjien että asiakkaiden kohtelun suhteen. Joskus mennään yli rajojen myös.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Naksuttaja
Seuraa 
Viestejä1324
Liittynyt1.11.2008
OjH
Vatkain

Eihän tuo ole vielä mitään, tuosta ne vain pikkaisen vaivautuvat ja nolostuvat, mutta tämän seuraavan jos teette, niin todennäköisesti saatte puhelinmyyjän raivon partaalle:

Miten vastata puhelinmyyjälle

Ei jumalauta kun repesin... Voi saakeli! Saako tota levittää?

"Hetkinen, voinko kirjoittaa tuon muistiin?" Arthur kysyi innoissaan ja etsi kynää taskustaan.
"Se on saatavilla lentoasemalla", vanhus sanoi. "Tätä on siellä telinekaupalla."
(Adams: Enimmäkseen harmiton)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat