Boschin astianpesukoneen poistovesipumppu reistailee

Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Olisi sellainen ongelma, että otsikossa mainitun aparaatin poistovesipumppu on jumiutunut päälle. Onko kukaan perehtynyt noihin, että onko se todennäköisesti joku helppo vika korjata? Ei viitsisi korjaajaakaan kutsua, jos sen saa vartissa itse kuntoon (enkä edes tiedä onko noissa 5 vuoden takuu, pahimmillaan joutuu maksamaan sen itse). Itse pumppu toimii: kun koneen pohjalle kaataa vettä, se pumppautuu viemäriin hyvin nopeasti (kahden litran kulhollinen ei montaa sekuntia kestä). Mikä pumpun toimintaa ylipäätään säätelee, onko siellä joku anturi, vai pumppaako se sellaisen ajan, joka valmistajan mielestä riittää koneen tyhjenemiseen? Kone on vajaat 5 vuotta vanha.

Kommentit (7)

Vierailija

Onko koneen rungon pohjalle päässyt vettä? Siellä on yleensä koho tai pieni "pesusieni" joka kastuessaan kytkee poistopumpun päälle, että vältettäisiin mahdollinen vesivahinko.

Vierailija
Neutroni
Olisi sellainen ongelma, että otsikossa mainitun aparaatin poistovesipumppu on jumiutunut päälle. Onko kukaan perehtynyt noihin, että onko se todennäköisesti joku helppo vika korjata? Ei viitsisi korjaajaakaan kutsua, jos sen saa vartissa itse kuntoon (enkä edes tiedä onko noissa 5 vuoden takuu, pahimmillaan joutuu maksamaan sen itse). Itse pumppu toimii: kun koneen pohjalle kaataa vettä, se pumppautuu viemäriin hyvin nopeasti (kahden litran kulhollinen ei montaa sekuntia kestä). Mikä pumpun toimintaa ylipäätään säätelee, onko siellä joku anturi, vai pumppaako se sellaisen ajan, joka valmistajan mielestä riittää koneen tyhjenemiseen? Kone on vajaat 5 vuotta vanha.

Astian/pyykinpesukoneessa on ylösalaisin oleva kuppi, josta menee letku painekytkimelle.
Kytkimen avulla säädetään veden korkeus sopivaksi.
Kuppi tai letku menee helposti tukkoon pesuaineesta/kytkin rikki, eikä vedentulo katkea, suoja-allas täyttyy ja kone ryhtyy pumppaamaan.
Jos niistä ei löydy vikaa, katso miksi pumpun releen ohjaustransistori jää auki, vai onko siinä mekaaninen ohjelmanohjaus?
Minkä merkkinen kone, bosch/tyyppi?

Vierailija
Lektu-Elli
Elektroniikka on pesukoneen yläosassa, ja siellä on lämpötilamuutoksia ja kuumuutta.

Juotos on 50% todennäköisyydellä irti. Kannattaa samalla kertaa korjata nekin, jotka ovat vasta menossa rikki.

Jospa yrittäisi rukoilla sen kuntoon,

Vierailija
fenomenologi
Lektu-Elli
Elektroniikka on pesukoneen yläosassa, ja siellä on lämpötilamuutoksia ja kuumuutta.

Juotos on 50% todennäköisyydellä irti. Kannattaa samalla kertaa korjata nekin, jotka ovat vasta menossa rikki.

Jospa yrittäisi rukoilla sen kuntoon,

Rukous ei ole aikakone, joka auttaisi jälkikäteen.

Koneet säilyy ehkä ehjänä taloudessa missä rukoillaan. Esim leivänpaahtimeni on yli 20 vuotta vanha, ja näyttää ihan uudelta. AEG.

Vierailija
Neutroni
Siinä oli piirikortin liittimet hapettuneet. Pumpulipuikolla levitetty CRC teki ihmeitä.

Eikö ollut huonoja juotoksia ? Kannattis uudistaa kaikki silti. Ilmeisesti Bosch on aika laatuvärkki.

Miele lupaa 20 vuoden keskiarvokeston. Kiinalainen kestää nippa nappa 25% tästä ajasta. Kapitalisti ostaa kestäviä, vihreille kelpaa myös lyhytikäiset kinkkikoneet.

Uusimmat

Suosituimmat