Palstan vapaamuurarit

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

No tulkaa esiin!. Onko kellään heittää listaa tai nimetä näitä palstan sisäpiiriä pyörittäviä vapaamuurareita.

Ja sitten asiaan mitenkä saadaan aikaan hyvä laasti tai joku sideaine millä noi tiiliskivet saa laittettua toisiin kiinni.

Miten se hiekankaltainen töhnä pitää niitä kiviä kiinni. Ei luulisi olevan kovinkaan kestävä.

Kommentit (11)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
stume618
Se laasti kuivuessaan kovettuu ja sitten ei saakaan niin helposti tiiliä irti katos.

Juuri näin. Unohdit vain mainita, että laastin kuivuessa esiin nousee pieniä väkäsiä, jotka tempaa kiinni tiilen pikkukoloihin.

Kokeneena pyramidin rakentajana tiedän tämän varmasti.

Vierailija
stume618
Se laasti kuivuessaan kovettuu ja sitten ei saakaan niin helposti tiiliä irti katos.

Siinä tapahtuu kemiallinen reaktio.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Rakensin viime kesänä mökkisaunaa ja muurasin siihen noin 12 neliön verran tiiliseinää, muurauksessa käytin valmislaastia, tarvitsi lisätä vain vettä ja sekoittaa. Kyllähän laastissa tapahtuu kuivuessaan jonkinlainen kemiallinen reaktio ja onpa siihen varsin ärhäkät aineet sekoitettuna koska käsistä tahtoi lähteä nahka. Kuivuessaan tiiliseinä piti naksahtelevaa ääntä, ilmeisesti laasti tarttui silloin lopullisesti tiileen.
Seinän muuraaminen oli aivan mukavaa puuhaa ja vaikka itse sen sanonkin, niin kohtalaisen hyvin tuosta hommasta selvisin. Jotta homma onnistuu harrastelijalta, on muurauskihvelin ja laastipaljun lisäksi vatupassi sekä linjalangat välttämättömät työvälineet, lisäksi vaimoväeltä saatava opastus kuuluu ehdottomasti kuvioon.

Niin, olen nyt todellakin taas vapaamuurari, kesällä tosin vaimo aikoo kahlita minut liekaan ja pakottaa minut muuraamaan pihagrillin.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
syytinki

Juuri näin. Unohdit vain mainita, että laastin kuivuessa esiin nousee pieniä väkäsiä, jotka tempaa kiinni tiilen pikkukoloihin.

Ja kokeneena pyramidin rakentajana varmasti tiedät, ettei pyramidien teossa käytetty laastia ollenkaan.
Sen takia ne onkin vielä niin hyvässä kunnossa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
TERÄS NALLEPUH
syytinki

Ja kokeneena pyramidin rakentajana varmasti tiedät, ettei pyramidien teossa käytetty laastia ollenkaan.
Sen takia ne onkin vielä niin hyvässä kunnossa.

Kyllä nyt olet väärässä. Erittäin luotettavan lähteen mukaan koko pytamiidi on tehty laastista.

Tiedän hyvin kun olin tekemässä muotteja Saharan puista.

Lisäksi valokset ovat onttoja ja jokaisen sisään on muurattu staasissa oleva alieni. Kun ilman hiilidioksiidipitoisuus on riittävän korkea, ne heräävät ja potkaisee (pum, räiskis) valoksen auki ja pelastaa maailman.

Vierailija
Phony
Mikäs se sitten ei ole, joka ei väärää tiiliseinää osaa muurata.

Se ei ole mies, mutta se on lapsi. Olin kahden ja puolen pystyyn asetetun tiilen korkuinen, kun kannoin jo muurarille tiiliä.

Mies osaa muurata seinää, mutta vain muurari osaa rapata.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
anomalia
Phony
Mikäs se sitten ei ole, joka ei väärää tiiliseinää osaa muurata.

Se ei ole mies, mutta se on lapsi. Olin kahden ja puolen pystyyn asetetun tiilen korkuinen, kun kannoin jo muurarille tiiliä.

Mies osaa muurata seinää, mutta vain muurari osaa rapata.

Rappaaminen onkin sitten jo vaikeampaa kuin muuraaminen, onhan tuota tullut pari kolme kertaa mallattua, valitettavasti kun hommaan alkaisi päästä sisään, niin työ loppuu. Täytyy vain ihailla oikean rapparin työtä, mälli pysyy seinässä, jälki on tasaista ja työ näyttää olevan helpompaa kuin voin levittäminen leivälle.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Uusimmat

Suosituimmat