Mobiililaajakaistat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minkälaisia kokemuksia palstalaisilla on "mokkuloista"?
Onko netti toiminut niin kuin pitäisi?
Kyselen siksi, koska ajattelin ottaa nettitikun.
Saunalahti nopeus 1 Mbps/s. hinta 19,80€

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija
Olli V
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=33401

Toimii hyvin kunhan on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Mulla on meganen saunalahti. "Ihan OK" reissukäytössä.

Ei paljo rohkassu ottamaan mokkulaa.
Tarvitsen netin kotikäyttöön. En siis liikuteltavaksi"vaikka läppäri onkin". Tarkoitus olisi ladata musiikkia ja elokuvia yms. Tuo Saunalahden nettitikku on tietääkseni halvin nettiliittymä tällä hetkellä, mutta ei taida kovin luotettava olla?

Vierailija

Itselläni on DNA-mokkula 384 kbit/s nopeudella ja hyvin toimii. Tosin jouduin odottamaan 3 kuukautta ennen kuin 3g-verkko tavoitti asuinalueen, joten kannattaa tarkastaa etukäteen kuuluvuus.

Vaikka mokkula kelpaa tällä nopeudella joidenkin mielestä vain uutisten lukemiseen, niin olen imuttanut tällä jo useita animesarjoja episodi kerrallaan. Isommat tiedostot latautuvat yön aikana sujuvasti. Esim. eräs 800 megan leffa tuli viidessä tunnissa.

Itse en tarvitse tätä nopeampaa nettiä ja lisäksi voin kuljettaa mokkkulaa mukanani minne haluan, tähän nähden 10 eceä kuussa on todella halpa hinta.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

täytyy katsoa kun kaveri saa itsellen ruattissa auki 10mbitin mokkulan että toimiiko täällä jos toimii niin sellaista sitten hakemaan.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
Lektu-Elli
Mulla on 100Mbit valokuitu 30 eur/kk.

800 megan filmi tulee parissa minuutissa.

Käsittääkseni noita liittymiä saat lähinnä hesasta tuolla hinnalla, valitettavasti tilanne ei ole yhtä hyvä kaikkialla Suomessa. Ja tuo on varmaan optiminopeus, monia tiedostoja ladattaessa pullonkaula muodostuu toisesta päästä.

Mitä teet sen jälkeen kun olet imuttanut kaikki suosikkileffasi/sarjasi? (1 päivä) Minulla ei ole edes nyt aikaa katsoa kaikkia niitä sarjoja joita olen imuttanut, joten tuollaisesta nopeudesta ei ole kertakaikkisesti mitään hyötyä. Tällä mokkulalla animesarjat latautuvat muutenkin (rmvb-muodossa) sitä mukaa kun olen edellisen katsonut,(yksi jakso puolessa tunnissa) joten viivettä ei ole lainkaan.

Vierailija

Hanki mokkula jos tiedät, että se toimii kotipaikkakunnallasi. Varaudu yhteyden mysteeriseen pätkimiseen ja hitauteen. Mokkula sopii niille jotka vain lukevat sähköpostinsa ja selaavat nettikeskusteluja. Youtuben katselu ja muu latailu on tuskaan.

Nämä olivat omat kokemukset.

Vierailija

Mulla on saunalahden mokkula..
nopeus tais olla 256 tai 512kb/sec, en muista..

Jyväskylässä toimii muuten ihan hyvin, mutta välillä pätkäisee yhteyden.. Tämä tosin vain uudessa vistalla varustetussa läppärissä, xp:ssä tuota ongelmaa ei ollut..

Toimii kyllä you-tubet sun muut nettiradiot,yms ilman viiveitä..

Viitasaarella tulee jo ongelmia yhteyden kanssa..

Eli niin kuin joku jo sanoikin, kandee varmistaa toimivuus omalla alueella..

supollatotuus
Seuraa 
Viestejä204
Liittynyt14.8.2007

Itselläni on käytössä 512- DNA:n "mokkula". Hyvin on pelannut so far, maaseudulla surffailu on iljettävän hidasta, mutta kaupungeissa on toiminut moitteettomasti. Tosiaan elokuva tulee yhdessä yössä ja monet kerrat on junamatkat pelastanut mahdollisuus pelata nettipokeria.

Jos omistat läppärin ja liikut paljon koneesi kanssa, niin suosittelen!

OjH
Seuraa 
Viestejä259
Liittynyt1.12.2008

Minulla on käytössä sellainen kännykän kautta toimiva mobiililaajakaista, DNA:n matkanetti 384. Sen toiminta on erittäin ailahtelevaa, välillä sen nopeus on aivan surkea (alle 50k) ja välillä taas ihan ok (n. 200k). Lagia tosiaan ilmeni välillä pahasti.

Tein kerran nopeustestin http://www.speedtest.net/ ja siinä ping oli todella paha 1000ms. Olisi hyvä nähdä mitä tuloksia te muut saatte tuossa nopeustestissä, oman liittymän tuloksiin nähden sanoisin että en hankkisi mobiililiittymä ainoaksi nettiliittymäksi.

Vierailija

Itselläni meganen soneran yhteys. Päivällä toimii kuin unelma mutta illemmalla kun ihmiset alkavat soittelemaan ja käyttämään kaistaa niin tiettyinä hetkinä ei toivoakaan saada esim. tiede.fi sivua auki 15min aikana! ..tunnen oloni huijatuksi kun ei toimi iltaisin kunnolla (juuri silloin kun sitä yleensä tulisi käytettyä). Valitettavasti tein 2v sopimuksen mutta ajattelin valittaa niin kauan että saan purettua sopparin, ei tällasesta puolitoimivasta voi jatkaa maksamista.

..vaan tein tuon nopeustestin näin päivällä "parhaaseen" aikaan ja sain seuraavat tulokset.

download 13 310 kb/s
upload 338 kb/s
ping 294 ms

Tuon testin tulokset eivät ole ollenkaan luotettavat, sillä aina kun netistäkin lataa jotakin niin nopeudet lähtevät useista sadoista kb/s ja laskevat sitten n.10sek aikana tuonne tasaiseen 100 kb/s latausnopeuteen. Testin aikana tuo nopeus ei sitten vielä ehtinyt tasaantua niihin oikeisiin lukemiin.

..jees, nyt soittelemaan asiakaspalveluun ja koitan irtisanoa tämän..

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

Kuluttajaasiamiehelle soitto kannattaa myös. Yleensä ovat aika avuliaita tällaisten asioiden kanssa. Kyllä 30 sekunnissa pitäisi saada perussivu latautumaan oli ruuhkaa kuinkapaljon vain. Tosin sopimuksissa ilmoitetaan vain maksimi nopeus ja mielestäni pitäisi myös ilmoittaa minimi nopeus.

saa nähdä koska saamme 4g verkon suomeen. Tällöin kaista kasvaisi merkittävästi.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

No voi perkeleen, perkele. Ei olisi pitänyt kehua tätä mokkulaa. Tunnin päästä viestistä yhteys rupesi takkuilemaan ja nyt ei enää 3g-verkkokaan toimi. Jos tämä viesti saapuu perille, niin sekin on ihme.

Vierailija

Hinta taitaa houkutella ottamaan mokkulan.
Voisiko joku ystävällinen laittaa tänne hinta/nopeus vertailuja erilaisista nettiliittymistä, niin tietäs minkälaisen nettiyhteyden sitä uskaltaa ottaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat