Naapurilta sähköä.

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Miten pääsisi kätevimmin seinänaapurin kämppään mittaamaan missä kohtaa sillä on mun tukikohdan puoleisella seinällä pistorasia?

Kommentit (12)

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008
CE-hyväksytty
Miten pääsisi kätevimmin seinänaapurin kämppään mittaamaan missä kohtaa sillä on mun tukikohdan puoleisella seinällä pistorasia?

Hae käsiisi talon rakentanut urakoitsija, siltä kysyt sähköurakoitsijan nimen ja siltä pyydät kopion sähköpiirustuksesta.

Tai hankkiudu naapurisi tuttavuuteen. Iltaa istuessasi mittaat pistorasian paikan ulko-ovelta, askelilla. Varsinkin jos kämpät on samanlaisia, helppo juttu.

Sitten eikun poraamaan reikää yhteiseen seinään. Varovasti.

---

Vierailija
Jägermeister
Sitten eikun poraamaan reikää yhteiseen seinään. Varovasti.

Rakennukseen voi järjestää sähkökatkoksen poraamisen ajaksi. Jos sähköjen kytkemisen jälkeen ei missään näy liekkejä, ei poranterä ole osunut väärään paikkaan. Eristemateriaalista rakennettu terä voisi olla kova sana.

Vierailija

Vedä haara rappukäytävän valaisimesta pintavetona ovenkarmiin ja siitä läpi. Menee taloyhtiön yhteiseksi vahingoksi tuo varastettu sähkö. Toinen paikka voisi olla välipohja, jos siellä käytävällä kulkisi kaapelihyllyt mistä rosvoliittimillä otetulla sähköllä saisit tuurilla ittesi tapettua.

Vierailija
SShadow
Vedä haara rappukäytävän valaisimesta pintavetona ovenkarmiin ja siitä läpi. Menee taloyhtiön yhteiseksi vahingoksi tuo varastettu sähkö.

Niin, ja jos ei ihmisiä kulje koko ajan, käy itse välillä painamassa valot päälle kun tarviit sähköä.

Jägermeister
Seuraa 
Viestejä1013
Liittynyt23.4.2008
CE-hyväksytty (aka wannabee sähkörosvo)
En mä haluu olla niiden tuttava.

Sillon tuo plan A.
Sähköurakoitsija antaa kuvat, kun kerrot tarvitsevasi niitä finaalissa olevaa insinöörityötäsi tms. varten.

Et kertonut, asutko kerrostalossa vai rivarissa.

---

Vierailija

Vai että laittomuuksia sitä suunnitellaan, ja muut avittavat? Maksa siitä sähköstä sitten naapurillesi/taloyhtiölle jonka käytät ja teetätä vaadittavat työt luvat omaavalla sähkärillä.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
fenomenologi
SShadow
Vedä haara rappukäytävän valaisimesta pintavetona ovenkarmiin ja siitä läpi. Menee taloyhtiön yhteiseksi vahingoksi tuo varastettu sähkö.

Niin, ja jos ei ihmisiä kulje koko ajan, käy itse välillä painamassa valot päälle kun tarviit sähköä.

Meidän taloyhtiössä on pistorasia rappukäytävän seinässä. Roikan voi vetää postiluukusta.

Vierailija
CE-hyväksytty

Mittaa seinän läpi, googleta biltema 15-146 jännitteen tunnistin.

Vierailija

Yhdetkin jätkät varastivat kait 10kV linjasta sähköt ponupannuun ja tukehtuivat maakuopassa olleen rankkitynnyrin CO2 kaasuihin. Pölliminen on taitolaji.

Parempi keino on tehdä liitin jolla saa valokannasta roikan harrastuksiinsa.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008

Teetät homman jollain sähkövirmalla. Saat vielä kotitalousvähennyksen.

Ei osaa naapurikaan epäillä, kun virallinen sähkömies käy vähän mittailemassa.

Jos ikkunan lähellä on katulamppu voi roikan vetää siitäkin. Roikkaan voi vielä myydä jonkun roikkuvan mainoksen. Vaikka Fortumin.

Et sitten kerro kuka neuvoi.

Uusimmat

Suosituimmat