Värjäätkö hiuksiasi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itse olen ajatellut lopettaa värjäämisen, saatuani allergisia oireita hiusväristä. Eilisen " Projektina keho" -ohjelman mukaan 90 prosenttia suomalaisnaisista värjää hiuksiaan, joten jos niihin liittyy enemmänkin terveyshaittoja, riskit koskettavat isoa ihmisryhmää. Kuluttujavirasto on listannut hiusvärien haitallisia aineita:

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/d70 ... a6827.aspx

Hennavärit eivät välttämättä ole sen terveellisempiä, ainakaan synteettinen Lawsone henna, jonka tiedetään olevan syötynä myrkyllinen, ja aiheuttavan mahdollisesti syöpää. EU:ssa epäillään syöpää aiheuttavan myös luonnonhennan.

Harmi vaan, ettei kaikkien hiusten väri ole luonnostaan kaunis.

http://www.ess.fi/?article=51143

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Mielestäni miesten hiustenvärjäys on suhteellisen hintahtavaa, tai toimintaa harjoittavalla yksilöllä on kohtuullisen vakavia ongelmia minäkuvansa kanssa.

Toisaalta jos nykymaailmaa ajatellaan jossa elämme, niin jos värjäyksellä saat jotain hyötyä [sehän on nykyinen tavoite kaikilla elämänalueilla], niin mikäs siinä. Itse halveksun miehiä jotka ko. toimintaa harjoittavat.

Vierailija

Joskus kakarana hennasin ja blondasin. Sitten silloinen työkaveri sanoi, että punaväriä tarvii vain sellanen joka ei ole muuten persoonallinen. Vinkkinä mulla?

On jäänyt kaikkinainen mallaaminen ja permanenttaaminen. Väriä tulee pikku hiljaa, hius hiukselta kaunista hopeaa. Jee

Vierailija

Kyllä se aika rasittavaa touhua on; kohdallani ollut ehkä sellaista sorttia kerta per 5 v ja aina myöhemmin kaduttaa. Hiukset menevät kemiallisista käsittelyistä niin rutikuiviksi että talvella sitä sähköistä pehkoa ei kestä Erkkikään. Pesussa taasen koko pehko takkuuntuu yhdeksi raskaaksi klöntiksi niskaan, eikä siitä meinaa lähteä edes kaikki shampoo pois, kun jokainen hiussuomu on auki, eikä mene kiinni vaikka mitä öljyjä läträisi.

Tämän takia ilmeisesti tulen taas lähiaikoina pätkäyttämään pitkän tukkani. Keski-ikäisellä naisella pitkä tukka on aika harvinainen ilmiö ja haluaisin pitää siitä kiinni, koska haluan olla vastarannan kiiski. Siksi tulen jatkossa kasvattamaan aina uudestaan pitkän tukan - siihen asti että taas tulee joku syy leikkauttaa se. Tällä kertaa ajattelin ihan polkkatukkaa leukaan ulottuvana.

Kuitenkaan oma hiustenvärini ei ole erityisen hirveäkään, sitä vain kyllästyy näyttämään aina samalta. Jos olisi kunnolla pätäkkää niin hankkisin huvikseni laadukkaita erivärisiä ja eripituisia peruukkeja.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Ennen värjäsin, kun tää mun luonnollinen väri on aika surkee. Kävin parturissa värjäämässä. Aika kallista puuhaa. Seuraavaksi joskus kun seuraavan kerran värjään hiuksiani, niin aijon värjätä ite. Ei nytten vaan jaksa värjätä ei kiinnosta oikeen kun se on ihan turhaa. Ei jaksa naikkosiakaan ettiä. Ja elän piilossa , niin ei tarvitse nähdä itseänsäkkään paljoon, niin ei kannata tuhlata 10 euroa väriin.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
väläys
Voiko hiustenväriin vaikuttaa muuten kuin väriaineilla? Esim. ruokavalio?

Ilmeisesti ei. Mitään korrelaatiota ei ole havaittu.

Vierailija

Kaupan värit ovat aikalailla sitä sun tätä. Punainen väri saattaa haalistua likaisen keltaiseksi, ja sitten kun yrität poistaa väriä niin meinaa lähteä tukkakin. Jos hiukset ovat huonokuntoiset, väri saattaa tulla laikukkaaksi.

Kampaamossa väitettiin että ns. kevytvärit ovat pahempia kuin kestovärit, koska kevytvärit juuri käyttäytyvät ihan miten sattuu ja sitten niistä ei pääse eroon, tai tulee niitä ihmeellisiä rumia sävyjä. Ilmeisesti saavat kestovärinkin helpommin siellä kampaamossa pois.

Tumma tukka vaalennettuna ei mielestäni ole kauhean ruma vaikka tummaa juurikasvua tuleekin, mutta jos värjää vaalean tukan mustaksi, niin juurikasvu ollessaan vaaleaa saa ihmisen näyttämään siltä kuin päälaella olisi jotain pälvikaljua (kun mustaa puuttuu). En suosittele. Mutta kunnon goottihan tietenkin jaksaa sitä juurikasvua värjätä...

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005

Tyttäremme tytär kehotti minua taannoin värjäämään harmaantuvat hiukseni mustaksi, tai ainakin osan niistä.
Suoritan osavärjäyksen heti kunhan olen saanut päätettyä, kumman niistä värjään.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mä värjään mun tukkaa joskus. Luonnostaan mulla on tumman ruskeat, melkein mustat hiukset ja hyvä, tasainen väri. Mutta joskus vedän ihan koko mustaksi. Passaa mulle ihan hyvin. Juurikasvukaan ei erotu. Mulla värjäys monesti saa hiuslaadun tuntumaan paremmalta. Nimenomaan tuntumaan, tuskin se oikeasti hiuslaatua parantaa. Mukava saada joskus pari astetta vaihtelua.

Sillon kun olin teinix-punkkari niin mulla oli neonvihree keesi

Hämmentää.

Vierailija

Tummissa väreissähän ei liene niitä vaalennusväreihin käytettäviä myrkkyjä jotka ovat se varsinainen syypää hiusten hapertumiseen ja sähköistymiseen. Minunkin hiukseni näyttivät todella hyväkuntoisilta mustaksi värjättynä, mutta pää kyllä hikoili kesällä enemmän...

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
Qadesha
Tummissa väreissähän ei liene niitä vaalennusväreihin käytettäviä myrkkyjä jotka ovat se varsinainen syypää hiusten hapertumiseen ja sähköistymiseen. Minunkin hiukseni näyttivät todella hyväkuntoisilta mustaksi värjättynä, mutta pää kyllä hikoili kesällä enemmän...

Nii joo. Vaalennusaineet on rankempia kuin tummennusaineet. Nyt tarvittais joku kemisti selvittämään että miksi näin on? Hikoilua en ole huomannut. Kai se on tottumiskysymys kun ikänsä on mustapää ollut...

Hämmentää.

asdf
Seuraa 
Viestejä11075
Liittynyt16.3.2005

Kerran olen värjänyt, ja se kerta meni hongikkoon niin että rytisi. Mulla on ollut aika vaalea tukka, varsinkin kesäisin auringon polttamana. Joskus parikymppisenä oli kova into kokeilla, miltä näyttäisi ihan musta tukka. Onneksi älysin ajoittaa värjäyksen reilu viikon Roskilden reissuun, niin ei juuri tutut näkisi, jos värjäys vaikka sattuisi menemään pieleen.

Ostin väriä ihan perus elintarvikekaupasta ja kaikkein lähinnä mustaa oli värisävy "musta kirsikka". Musta tosiaan, päästä tuli ihan violetti. Onneksi lähdin Roskildeen sellaisessa hörhöporukassa, että sovin hyvin sekaan. Aluksi ihmetytti, kun kaikenlaiset punkkihippikettutyttö-tyypit tuli niin luontevasti jutteleen, ihan kuin oltaisi samaa jengiä oltu. Värin piti kestää muistaakseni kymmenen pesua, mutta kyllä sitä oli jäljellä vielä kuukauden päästäkin.

Vierailija

En ole ikinä värjännyt - enkä värjää - omia hiuksiani, enkä ole koskaan täysin ymmärtänyt niitä, jotka sitä harrastavat. Naisten kohdalla sen vielä jotenkin ymmärtää luontaisen turhamaisuuden takia, mutta mielestäni naisten hiukset ovat kauneimmillaan ihan sellaisinaan. Sama ylenpalttisen meikkauksen suhteen - ei nuori nainen meikkiä kaipaa.

Oma vaaleanruskea kuontaloni on pääosin luonnontilassa. Jotakin jakausta yritän siihen vetää, mutta lyhyissä hiuksissa ei sekään kauaa kestä. Parran ajan, jos sänki alkaa näkyä.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008
asdf
"musta kirsikka".

Nämä mustat kirsikat ja tummat luumut ovat mustia värejä, jotka valossa, eritoten auringon valossa heijastavat tumman punaista tai violettia. Mustan tukaan saa ostamalla väripaketin, jossa lukee pelkkä musta.

Hämmentää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat