Millainen Jumalkuva Sinulla on?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko Jumala sinulle sellainen, kuten wanhoille suomalaisille perinteisesti, eli Juluma - Ukko - Ylijumala, joka ei jätä heittämättä tulisella kivellä, jos teet väärin!

Kunpa noin olisikin, niin maanpäällä ei olisi enää yhtään ihmistä!

Mutta Kristinusko Kristuksineen on paljon armollisempi, koska kun Jumala näki, ettei kukaan(paitsi Jeesus ja muutamat profeetat tai buddhan papit), kyenneet hänen teitään kulkemaan, hän päätti armahtaa koko maailman... Mutta armahdusta EI TAPAHDU, ellet kuule sanomaa Jeesuksesta, ja ota häntä vastaan... Tuttua varmaan jokaiselle rippikoululaiselle, jolla on ollut asiallinen pappi!

Se on minun Jumalakuvani: Toisaalta virheitä ja syntejä anteeksiantamaton, mutta Poikansa kautta hän katsoo meitä sellaisilla "linsseillä", ettei näe meissä enää mitään pahaa! Jumala haluaa tulla sokeiksi meidän synneillemme, jos me itse tulemme sokeaksi uuden pahan tekemisestä! Lihassamme olevasta synnistä emme pääse irti ilman lobotomiaa. Jos silmäsi, kätesi tai jalkasi tai muu elimesi johdattaa sua syntiin, hakkaa se irti ja heitä pois. Eräät munkit ovat ottaneet tämän kirjaimellisestikin!

Ja Agisonissa teille julistetaan: "Aika on tullut. Ottakaa vastaan Jumalan Pyhät, niin pääset osaksi heidän joukkoaan, joka ei tosin välttämättä ole lukumäärällisesti kovin suuri joukko. Tosin ilmestyskirja puhuu LUKEMATTOMAN monesta ihmisestä palmunlehvä kädessään, jotka ovat Jumalan edessä. Mutta se onkin ensisijassa HYVIEN joukko, ja pyhä tarkoittaa sittenkin jotakin mitä emme vielä ymmärrä, vaikka kannattaisimmekin keskustapuoluetta.

Ja ilosanoma on tämä: Vaikka olisit perinjuurin paha, mutta otat vastaan kristukseen, pääset Taivaaseen. Kristus joka kertaa sinusta kertoessaan isälle, kääntää kaikki tekosi yhdellä - merkillä oikeiksi, koska pistää muut tekemään sitä mikä hyvää on. Jeesus tarvitsee myös Isälle ja Itselleen Vastapooleja, sillä ilman niitä on elämä mieletöntä. Ei olisi olemassa ainuttakaan PELIÄ, ilman vastapoolia ja vastakkainasettelua. Vaikka ilman vastakkainasetteluakin voisi jotain ihmeellistä ilmaantua!

Mikä on Sinun Jumalakuvasi? Onko Jumala sinulla Rakastava vaiko Vihaava? Onko Jumala Ylpeä vai Kunnia? Vai jotakin ihan muuta?

Kommentit (5)

Vierailija
Mikä on Sinun Jumalakuvasi?



Minun jumalkuvani on jonkinlainen kliimaksisuus.
Tila joka vaatii pitkäntien elämältä, sisältäen tuskaa ja mitä lie.
Jumala on se päätepiste jossa kaikki elämä ja oleva on yhtä.
Päätepiste jossa kaikki (tavallaan?) lakkaa olemasta, koska kaikki on siinä samassa, eikä ole tarvetta minkäänlaiseen muutokseen.
Tuo tila on se mihin kaikki elämä(/oleva) sinällään pyrkii.

Vierailija
Ataraksia
Mikä on Sinun Jumalakuvasi?



Minun jumalkuvani on jonkinlainen kliimaksisuus.
Tila joka vaatii pitkäntien elämältä, sisältäen tuskaa ja mitä lie.
Jumala on se päätepiste jossa kaikki elämä ja oleva on yhtä.
Päätepiste jossa kaikki (tavallaan?) lakkaa olemasta, koska kaikki on siinä samassa, eikä ole tarvetta minkäänlaiseen muutokseen.
Tuo tila on se mihin kaikki elämä sinällään pyrkii.



Kaikilta ei Jumala vaadi pitkää elämää... On paljon esimerkkejä, jopa SUOMESSA, että Jumala ottaa pois jo nuorena jonkun täydellisesti eläneen lapsen.

Ei elämä tässä pahassa maailmassa sinänsä tee mistään elämisen arvoista... Himot odottavat maailmassa joka nurkan takana, uudet riippuvuudet, mutta jos ei ole rahaa, on niistä vapaa...

Vierailija
Kaikilta ei Jumala vaadi pitkää elämää...



Höpöä!
En kirjoittanut pitkästä elämästä, yksilöillä.
Enkä kirjoittanut Jumalasta, jota nyt olisi.

Kirjoitin siis elämästä yleensä, en ihmisistä sinäänsä.
Kirjoitin mahdollisesta tulevasta "Jumalasta", tilasta ja hetkestä jossa kaikki on oleva yhtä.

Muista että otsikkona on "henkilökohtainen" Jumalkuva, ehkä avaustekstisi rajasi sitä jotenkin, mutten jaksanut lukea sitä kokonaan.
Kerroin siis mitä Jumala on minulle, eniten, siis Jumalana nimeenomaan, eri asia on esim. käsitykseni sinun Jumalastasi.

Vierailija

Jumala on ja vaikuttaa meidän joka päiväisessä elämässä.
Simppeli juttu, itse kun on ensin elänyt yli 30vuotta ilman Jumalaa ja sitten kokee kääntymisen ei jää asia epäselväksi =)

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

yksi kuva kertoo koko homman. valitettavasti en sitä nyt löytänyt.

idea oli kuitenkin se että jumala on päässä ja mielessä. eli siis fiktiivinen. ihmisen on pakko tukeutua johonkin jonka syyksi asiat ja tapahtumat voi laittaa loukkaamatta ketään muuta kanssa elävää. ilman tätä mielen sopukoista löytyvää "pelle pelotonta" joka lepäsi seitsämäntenä päivä ihmisen kehitys olisi voinut jäädä varsin autenttiseksi. tosin jumalan varjolla on myös tehty paljon pahaa josta taas syytetään saatanaa. liekkö sekin sitten mielensopukoista löytyvä piru, joka yrittää uskoa jumalaan tuputtaa kanssa eläjille.

ajatusmaailmaani ei vain sovi se että omasta tekemästään työstä kiitetään fiktiivistä kolmatta osapuolta.

jos kaipaa rehellisen vastauksen jumalata niin kannattaa kääntyä lapsen puoleen asiassa. he eivät valehtele.

toisen polven pilkkuvirhe

Uusimmat

Suosituimmat