Suomalaisten siittämät lapset maailmalla

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joo,

Monta suomipoikaa on maailmalla löytäny naaraan, pienen ja pikusen, tumman ja tulisen, napakan ja hikisen. Mennyt naimisiin ja tehnyt lapsia. Minä myös.

Lapset saavat kaksoiskansalaisuuden automaattisesti jos lapsi on avioliitossa syntynyt. Lapset oppivat kaksi kulttuuria ja vähintäänkin kaksi kieltä. Omassa tapauksessani kolme suoraan kotoa. Lapset saavat kansainvälisen kasvatuksen ja kolutuksen.

Näin Suomi muuttuu. Paljon puhutaan pakolaisista, mutta suurin osa on juuri tätä itteään. Luonnollista valintaa. Dekaadia suurempaa mittakaavassa. Kun firmat kansainvälistyy kansainvälistyy myös suomi. Vientimies menee maailmalle ja rakastuu, lisääntyy...
Tätä ei voi estää ei ehkä pitäisikään. Vai...?

Mitä etua siitä on suomelle että suomen kansalainen puhuu äidinkielenään esimerkiksi mandariinia ja suomea, ehkä paria muutakin kieltä lisäksi?

Mitä etua on siitä suomelle että suomen kansalainen tuntee muitakin kulttuureja ja ymmärtää niiden perinmäisen merkityksen?

Kirjotan tätä omasta näkökulmastani. Mua on useissa kommenteissa syytetty rasistiksi, se mitä olen sanonut perustuu omaan kokemukseen ja realismiin.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Jep, tää ei herätä keskusteluja kun nää tapaukset näkyy harvemmin työttömyyskortistoissa tai sosiaaliluukuilla.

Vierailija
Rasputin
Joo,

Monta suomipoikaa on maailmalla löytäny naaraan, pienen ja pikusen, tumman ja tulisen, napakan ja hikisen. Mennyt naimisiin ja tehnyt lapsia. Minä myös.

Lapset saavat kaksoiskansalaisuuden automaattisesti jos lapsi on avioliitossa syntynyt. Lapset oppivat kaksi kulttuuria ja vähintäänkin kaksi kieltä. Omassa tapauksessani kolme suoraan kotoa. Lapset saavat kansainvälisen kasvatuksen ja kolutuksen.

Näin Suomi muuttuu. Paljon puhutaan pakolaisista, mutta suurin osa on juuri tätä itteään. Luonnollista valintaa. Dekaadia suurempaa mittakaavassa. Kun firmat kansainvälistyy kansainvälistyy myös suomi. Vientimies menee maailmalle ja rakastuu, lisääntyy...
Tätä ei voi estää ei ehkä pitäisikään. Vai...?

Mitä etua siitä on suomelle että suomen kansalainen puhuu äidinkielenään esimerkiksi mandariinia ja suomea, ehkä paria muutakin kieltä lisäksi?

Mitä etua on siitä suomelle että suomen kansalainen tuntee muitakin kulttuureja ja ymmärtää niiden perinmäisen merkityksen?

Kirjotan tätä omasta näkökulmastani. Mua on useissa kommenteissa syytetty rasistiksi, se mitä olen sanonut perustuu omaan kokemukseen ja realismiin.

Olen samaa mieltä ja harrastan itsekkin tätä kansainvälisten Suomalaisten lisäämistä. Tosin omalla kohdalla ei toi automaatio Suomen kansalaisuus ole ollut niin selvä.

Mielestäni meidän pitäisi kansainvälistyä huomattavasti nopeammin, jotta saataisiin hieman kilpailuetua edes joihinkin maihin nähden. Pitäisi olla nuorille vaihto-oppilas mahdollisuudet jo huomattavasti aikaisemmin ja helpommin. Samalla tukea kaikin mahdollisin keinoin, jotta saataisiin Suomesta hyvällä tavalla kansainvälinen valtio. (En tarkoita supeutumiskyvyttömien tuontia Suomeen.) Maailma pienenee koko ajan ja jyrkkämieliset ajatukset ovat vain omiaan jarruttamaan kehitystä.

Pitäisi tehdä ulkomaisille yrityksille helpoksi tuoda pääkonttorit ja muut tärkeät laitokset Suomeen hyödyntämään meidän kansainvälistä koulutettua väestöä ja rakentaa yhteiskunta siten, että täällä tulee toimeen myös pelkällä englannin kielellä.

Vierailija
a0400439

Olen samaa mieltä ja harrastan itsekkin tätä kansainvälisten Suomalaisten lisäämistä. Tosin omalla kohdalla ei toi automaatio Suomen kansalaisuus ole ollut niin selvä.

Jos ei ole naimisissa niin isyyden joutuu todistamaan. Jos on naimisissa ja avioliitto rekisteröity suomessa niin se pitäisi olla kaavakken täyttö plus ulkoministeriön vahvistama syntymätodistus käännätettynä englanniksi ja vanhempien passit. Jos muusta jäynäävät niin on kusetusta.

a0400439

Mielestäni meidän pitäisi kansainvälistyä huomattavasti nopeammin, jotta saataisiin hieman kilpailuetua edes joihinkin maihin nähden. Pitäisi olla nuorille vaihto-oppilas mahdollisuudet jo huomattavasti aikaisemmin ja helpommin. Samalla tukea kaikin mahdollisin keinoin, jotta saataisiin Suomesta hyvällä tavalla kansainvälinen valtio. (En tarkoita supeutumiskyvyttömien tuontia Suomeen.) Maailma pienenee koko ajan ja jyrkkämieliset ajatukset ovat vain omiaan jarruttamaan kehitystä.

Harvinaisen samaa mieltä kaikilta osin mitä sanoit.

a0400439

Pitäisi tehdä ulkomaisille yrityksille helpoksi tuoda pääkonttorit ja muut tärkeät laitokset Suomeen hyödyntämään meidän kansainvälistä koulutettua väestöä ja rakentaa yhteiskunta siten, että täällä tulee toimeen myös pelkällä englannin kielellä.

Juuri näin. Asioita voidaan hoitaa myös muutoin kuin suomeksi. Ei suomalaisuus siitä mihinkään katoa tai syrjäydy.
Pääasia on se että asiat hoituu.

Vierailija

Otsikosta voisi ymmärtää vähän muuta..

Itsellänikin on eräs aasiasta tähtäimessä. Olin totaalisen kyllästynyt suomalaisiin naisiin ja satuin tutustumaan ja kiinnostumaan sattumalta eräästä.

Hmm kaksoiskansalaisuus?

Mikä on viranomaisten asenne ko. asioissa? Onko tullut vastaan paljonkin ongelmia? Asia on kovin ajankohtainen...

Mandariinia? Hmm löytyikö tyttösi Kiinasta vai oliko vain esimerkki?

Vierailija
tiäremiäs
Pitää varmaan itekin naisia jostain ulkomailta lähtee katseleen.

Tarkkana pitää olla, jos esim kiinaan lähtee. Uskoisin, että jos sattuu oikea kohdalle ei parempaa voi löytää, mutta on myös niitä onnen onkijoita.

Ahh ne tummat silmät.

Vierailija
Vpää
Otsikosta voisi ymmärtää vähän muuta..

Itsellänikin on eräs aasiasta tähtäimessä. Olin totaalisen kyllästynyt suomalaisiin naisiin ja satuin tutustumaan ja kiinnostumaan sattumalta eräästä.

Hmm kaksoiskansalaisuus?

Mikä on viranomaisten asenne ko. asioissa? Onko tullut vastaan paljonkin ongelmia? Asia on kovin ajankohtainen...

Mandariinia? Hmm löytyikö tyttösi Kiinasta vai oliko vain esimerkki?

Etkös sä ole hiukka nuori vielä noita naimisiinmenojuttuja miettimään, alle 24?

Itse asun Thaimaassa ja vaimo on myös thaimaalainen.

Asioissa ei yleensä tule hankaluutta jos on paperit ja asiat kunnossa. Rikosrekisteri, työttömyys ym. saattaa hidastaa. Suomeen ei suoraan sanottuna haluta ketään joka elää sosiaaliturvalla. Jos olet stabiili jannu ja raha-asiat järjestyksessä sulle ei tule ongelmia mikäli muijallas ei ole aikasempaa "negatiivista" historiaa. Seurusteluaika ym. vaikuttaa saako viisumin tai oleskeluluvan.

Kaksoiskansalaisuus on vähintäinkin viiden vuoden projekti. Eli emännältäs täytyy löytyä oleskelulupa ja OLESKELU enimmikseen suomessa tolta ajalta. (Mikäli ei ole aikasemmin suomen sukuinen). Kielitestit ja kurssit on läpäistävä ja käytävä.

Vierailija
tiäremiäs

En suosittele. Jos et saa naista suomesta niin älä hae muualtakaan. Joudut suurella todennäkösyydellä kusetetuks.

Pilua sä täällä saat mutta et ilmasiks.

Sanoin ehkä hiukka vahvasti, mutta mun pointti on se että sussa pitää olla okeesti jotakin maassa kun maassa ennen ku naiset aidosti kiinostuu. Kyllä sä "kotiorjan" voit saada joka tyytyy vähempäänkin.

Vierailija
tiäremiäs

Oikein!

Puolustusvoimat arvioi, että tässä kuussa varusmiespalveluksensa aloittaneista alokkaista jo viidennes keskeyttää palveluksensa fyysisten ja henkisten ongelmien takia.

Puolustusvoimain komentaja Juhani Kaskeala pitää määrää erittäin huolestuttavana.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/v ... 10304.html

Onko kansa degeneroitunut sisäsiittoisuuden vuoksi? Näinhän tapahtui selvästi samarialaisten keskuudessa, mutta tilanne on kohentumassa, sillä samarialaisilta loppui vihdoinkin omat naiset ja on pakko jo naida heimon ulkopuolelta.

Siis kaikki vaan joukolla häntimään valtakuntien rajoista piittamatta!

Vierailija
Johan
Puolustusvoimat arvioi, että tässä kuussa varusmiespalveluksensa aloittaneista alokkaista jo viidennes keskeyttää palveluksensa fyysisten ja henkisten ongelmien takia.

Puolustusvoimain komentaja Juhani Kaskeala pitää määrää erittäin huolestuttavana.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/01/v ... 10304.html

Onko kansa degeneroitunut sisäsiittoisuuden vuoksi? Näinhän tapahtui selvästi samarialaisten keskuudessa, mutta tilanne on kohentumassa, sillä samarialaisilta loppui vihdoinkin omat naiset ja on pakko jo naida heimon ulkopuolelta.

Kansa on laiskistunut, koska tänne on haalittu halpatyövoimaa. Ennen muinoin miestenkin piti pyyhkiä oma persuuksinsa, mutta nykyään se on niin coolia vaatia siihenkin halpistyövoimaa.

Suosittelen sivareille ja keskeyttäneille matkaa Keniaan tai jonnekin sinne kuksauttelemaan alkuasukkaita, että edes jotakin hyötyä heistäkin (sivareista jms) olisi.

PS. Sisäsiitoisuus on hölynpölyä; juurihan oli uutinen siitäkin, että serkusten väliset kuksauttelut ei aiheuta mitään vaivaa

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26898
Liittynyt16.3.2005
Rasputin

Riippuu varmaan siitä, haluaako kaksoiskansalainen elää ja työskennellä Suomessa vai muualla. Osaavista ja ahkerista ihmisitä on varmasti hyötyä Suomelle, mutta keskeinen kysymys on se mitä Suomella on annettavanaan heille. Tylyt reaaliteetit ovat vain Suomelle aika epäedulliset. Arktinen ilmasto, maailman korkeimpiin kuuluva verotus, ahdasmielinen kulttuuri, holhoava byrokratia, rasistinen kansa ja niin edelleen. Ei se ihme ole, että kun ihmiset lähtevät etsimään parempaa elämää länsimaista, ensisijaisesti ne haluavat jenkkeihin, jonne vain parhaat (ja tietysti varakkaimmat) pääsevät. Toissijaisesti halutaan Keski-Eurooppaan ja jotka eivät sinnekään kelpaa, saattavat sitten tulla Suomeen. Joku friikki tietysti ihastuu tähänkin (tai useammin kai suomalaiseen, joka ei halua muuttaa pois), mutta laajemmin kiinnostavaa asuinmaata Suomesta tuskin koskaan tulee.

Vierailija

Aah, mitä muistonsirpaleita taas näenkään sieltä jostain ja aika monasti, mutta kas, ei ole minun käsissäni kansalaisuudet eikä tuottavuuskaan niin kovin, mutta korteni olen kantanut kekoon.

Vierailija
Neutroni
Rasputin

Tylyt reaaliteetit ovat vain Suomelle aika epäedulliset. Arktinen ilmasto, maailman korkeimpiin kuuluva verotus, ahdasmielinen kulttuuri, holhoava byrokratia, rasistinen kansa ja niin edelleen. Ei se ihme ole, että kun ihmiset lähtevät etsimään parempaa elämää länsimaista, ensisijaisesti ne haluavat jenkkeihin, jonne vain parhaat (ja tietysti varakkaimmat) pääsevät.

Taidan olla sinun kanssasi eri mieltä. Meillä rasismia esiintyy kyllä ja meillä on myös ahdasmielisyyttä pitää paikkansa, niin kuin jokaisessa kulttuurissa on, mutta jotenkin olen hyvin erimieltä omien kokemuksien puitteissa. Olen törmännyt ulkomailla lukuisiin Suomalaisiin ja minun mielestäni ulkomailla asuvat Suomalaiset ottavat vastaan todella hyvin sen kulttuurin missä asuvat ja matkustelevat. (En tarkoita nyt Aurinkomatkojen matkaajia) Kun taas olen verrannut muita ihmisiä jotka matkustelevat ja saatika sitten ulkomaalaisia Suomessa. He eivät todellakaan pysty kunnioittamaan ja arvostamaan meidän kulttuuria, koska he eivät ymmärrä sitä. Jokaisessa kulttuurissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Minä ainakin olen juuristani ja kansastani ylpeä. Tosin minun piti mennä ensin ulkomaille ymmärtämään se.

En kiellä sitä etteikö ulkomaalaiset täällä saisi usein kylmää vastaanottoa ja tiedän, että monet ulkomaalaiset ystäväni Suomessa kärsivät rasismista, mutta niin kärsin minäkin ulkomailla.

Kun Suomalainen muuttaa ulkomaille, hän elää usein paikallisten tapojen mukaan. Monet ns. "vahvojen kulttuurien" ihmiset eivät kerta kaikkiaan pysty sopeutumaan uusiin tapoihin, vaan perustavat oman pikku kulttuurinsa maan sisälle ja elävät omien tapojensa mukaisesti. Ajatellaanpa monta ihmistä maapallolla on ja montako heistä oikeasti pystyy omaamaan paljon uutta. Sanoisin, että koulutusjärjestelmämme on jättänyt uudenlaisen ajattelutavan nuoriin Suomessa ja he ovat keskimääräistä avoimempia maailmassa.

Vierailija
Rasputin
tiäremiäs

En suosittele. Jos et saa naista suomesta niin älä hae muualtakaan. Joudut suurella todennäkösyydellä kusetetuks.

Pilua sä täällä saat mutta et ilmasiks.

Sanoin ehkä hiukka vahvasti, mutta mun pointti on se että sussa pitää olla okeesti jotakin maassa kun maassa ennen ku naiset aidosti kiinostuu. Kyllä sä "kotiorjan" voit saada joka tyytyy vähempäänkin.

Suosittelen jos suomalainen nainen ei kiinosta...=) Itsekkin satuin löytämään ulkoa
Tosin mitään pika avioliittoja ei kannata harkita... Itsellä meni 3 vuotta ennen kuin naimisiin mentiin ja siihen päälle 5kk odotus että vaimo sai viisumin Suomeen.

http://www.riceracing.net/gal/thumbnails.php?album=16

Oho
Seuraa 
Viestejä2004
Liittynyt2.3.2008
a0400439

Taidan olla sinun kanssasi eri mieltä. Meillä rasismia esiintyy kyllä ja meillä on myös ahdasmielisyyttä pitää paikkansa, niin kuin jokaisessa kulttuurissa on, mutta jotenkin olen hyvin erimieltä omien kokemuksien puitteissa.

Taitaa toi maamiesten etenkin rasisimista ja umpimielisyydestä avautuminen olla aika laajalti levinnyt oman statuksen kohottamiseen käytetty poppakonsti kaikkialla läntisissä teollisuusmaissa.

Halvemmalla ei sivistyneisyyden viittaa voi harteilleen sovittaa kuin kertomalla kuinka mua hävettää kuulua tämmöseen umpimieliseen ja rasistiseen kansaan. Mitään oikeaa tietoa asiasta ei kuitenkaan taida olla, on vaan samanmieliesten hyväksyvä ja päivittelevä hyminä: "On se niin raskasta olla tämmömen viksu ja filmaattinen näiden junttien keskellä, onkohan se tarttuvaa."

Maailmalla ei suomalaisten rasismista ja umpimilisyydestä tiedetä yhtään mitää, hyvä jos tiedetään summittaiset pituus- ja leveyspiirit joiden väliin Suomi sattuu, edes Nokiaa ei maailmalla tunneta suomalaisena.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat