Kelakorvaukset sidottava painoindeksiin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ylipaino aiheuttaa kalliin diabeteksen lähes 100% todennäköisyydellä. Myös monia muita sairauksia.

Sosiaali- ja terveyssektori vie jo nyt eniten rahaa.

Eikä ihme, kun ei ole mitään kannustimia.

Sivut

Kommentit (32)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005
Lektu-Elli
Ylipaino aiheuttaa kalliin diabeteksen lähes 100% todennäköisyydellä. Myös monia muita sairauksia.

Sosiaali- ja terveyssektori vie jo nyt eniten rahaa.

Eikä ihme, kun ei ole mitään kannustimia.

Toisin sanoen, jo valmiiksi köyhät lihoisivat entistä enemmän. Ranskanpulla ja valkoinen pasta eivät paljoa maksa.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Ranskanpulla ja valkoinen pasta eivät paljoa maksa.

Auton korvaaminen kävelyllä on myös yllättävän edullista. Ja se että ottaa hieman vähemmän alkoholia, tai jättää toisen nisun syömättä.

En halua alentaa nykykorvausta, vaan antaa lisää niille, jotka sen ansaitsisi. Esim minä itse.

Vierailija

Vai vietäiskö Letkuelli ja muut alle 100 ÄÖ:n saunantaakse?!

Alkaa taas kevyesti riipiä tyhmät aloitukset.. muttamutta. Riehuminenkin on tyhmää ja väkivalta on pyllystä, sensuuri ei käy..

Anna mennä vaan Elli niin saat päiväsi sinäkin kulumaan etkä o jatkuvasti hillopurkilla!

Minä tulin tänne kylään ja yhteys tökkii.. Hyvä niin, mä rupeen siivoon täällä. Siivoo sinäkin Elli välillä, aloita päästäs!
Jos on valkuaista päässyt kertymään liikaa.. hm..

Vierailija

Kuinkakohan moni köyhä ja sitten mielenterveysongelmainen lihoo pelkillä psyykelääkkeillä?

V*ttu! Miettikää nyt välillä pöljät. Se Ei Voi Olla Niin Vaikeeta!!! Eihän?

Vierailija

Se on mielestäni rakkautta, että teen aloitteen joka toteutessaan säästää tuhansia köyhiä sokeutumiselta tai jalan amputoinnilta.

Olen nähnyt sairaalassa nuoriakin pulskia miehiä, jotka menettivät säärensä lihavuuden takia.

Monet yksityiset työnantajat maksavat hyväkuntoisille ekstraa, esim nosturifirma Niska (Janne tai Pekka, en muista kumpi). Miksei yhteiskunta tekisi samoin ?

Oma lukunsa on Pönnin kaltaiset röökiä vetävät naiset, jotka pysyvät hoikkana köyhyydestä huolimatta. Köyhä lihoo lähinnä siksi että on kotona kaiket päivät ruokapatojen ääressä. Lisärahalla voisi ostaa verkkarit ja lenkkarit.

Miksi komentaja Puheloinen pitää läskiä Suomen pahimpana ongelmana, jos kerran olen yksinäni väärässä ?

Vierailija

Painoindeksi ei yksinään vielä kerro mitään henkilön terveydentilasta. Ellei kyseessä ole sairaalloinen yli- tai alipaino.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008
Pönni
Vai vietäiskö Letkuelli ja muut alle 100 ÄÖ:n saunantaakse?!

Sut varmaan voisi kanssa viedä sinne, nimittäin se on ÄO, ei ääöö.

Hans Lankar
Joo. Anoreksiaa sairastaville suurimmat korvaukset ja pienimmät maksut!

Sekä bodareille.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Lektu-Elli
Se on mielestäni rakkautta, että teen aloitteen joka toteutessaan säästää tuhansia köyhiä sokeutumiselta tai jalan amputoinnilta.

Olen nähnyt sairaalassa nuoriakin pulskia miehiä, jotka menettivät säärensä lihavuuden takia.

Monet yksityiset työnantajat maksavat hyväkuntoisille ekstraa, esim nosturifirma Niska (Janne tai Pekka, en muista kumpi). Miksei yhteiskunta tekisi samoin ?

Oma lukunsa on Pönnin kaltaiset röökiä vetävät naiset, jotka pysyvät hoikkana köyhyydestä huolimatta. Köyhä lihoo lähinnä siksi että on kotona kaiket päivät ruokapatojen ääressä. Lisärahalla voisi ostaa verkkarit ja lenkkarit.

Miksi komentaja Puheloinen pitää läskiä Suomen pahimpana ongelmana, jos kerran olen yksinäni väärässä ?

Onhan tässä jotain ideaa.
Ehkä voisi olla esim. jokin kuntopaukkaus (~äitiyspakkaus).
Varmasti on monia joille olisi taivaanlahja, kun joitain kuntopaketteja tippuisi syliin.
Minä voisin ehkä olla yksi niistä.
En tiedä onko mitään sellaista pakkausta olemassa.

Hans Lankar kirjoitti:
Joo. Anoreksiaa sairastaville suurimmat korvaukset ja pienimmät maksut!

Painoindexiin sitominen, ei tietenkään tarkoita etteikö arvossa olisi ylä- sekä alarajat.
Itse en kuitenkaan nyt osaa sanoa olisiko painoindexi se paras tai ainut mittari, niin tukeen/apuun kuin bonukseenkaan.

Vierailija

"Köyhän veronpalautus" voisi olla Cooperin testi syyskuussa. Maksetaan euroja yhtä paljon kuin juoksi metrejä.

Joku saa tonnin, toinen saa kolme. Parhaat neljä.

Vierailija
Lektu-Elli
"Köyhän veronpalautus" voisi olla Cooperin testi syyskuussa. Maksetaan euroja yhtä paljon kuin juoksi metrejä.

Joku saa tonnin, toinen saa kolme. Parhaat neljä.

Eli ne, joilla sattuu olevaan vikaa jaloissa, eivät ansaitse näitä veronpalautuksia.

Terveys ei = juoksukunto.

Vierailija

Jalkavikaiset saa jo nyt erinäisiä tukia, esim verovapaan auton (jonka myyvät täydellä hintaan 3-vuoden jälkeen), invapysäköinnin, kk-lippuja busseihin, taksilippuja jne.

Voisihan sitä tehdä hiihto- ja uintitestitkin, ja bodareille jotain muuta. Mutta en lähtisi systeemillä kannustamaan itseaiheutettuun jalkavikaan.

Vierailija

5-henkinen perhe voisi saada esim 12 tonnia elvytykseen, joka vuosi.

Valtiolle maksaisi muutaman miljardin, ja säästöt olisi samaa luokkaa. Sitten tulisi päälle verotulot ja ALV-tulot kulutuskysynnästä.

On tunnettua että hyväkuntoisten seksielämä on lähestulkoon irstasta verrattuna huonokuntoisiin. Ihmisten elämän laatu siis paranisi, ja Kallion sadat seksikaupat voisi lakkauttaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat