Windows 7

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko jo muilla (Windows 7)
Mitä tällä nyt sitten voi tehdä
Mikä 3Dmark on sopiva testaamaan nopeutta; -05, -06 vai -07- versio?

Ainakin tää tuntuu huomattavasti nopsammalta kuin XPpro tahi home. Samoin IE8 tuntuu olevan suunnilleen yhtä nopea tässä kuin Firefox, eli molemmat ovat nyt nopeampia, mitä olen konsanaan käyttänyt. MF tuntuu tosin käynnistyvän puolessa sekunnissa, kun IE8:lla siihen menee nippa nappa reilu puoli sekuntia

Onko ideoita, mitä hienouksia tälle nyt olisi tarjolla?

P5E, E8400, 2Gb DDR2, nv8600,...

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Beettaahan on kaikille kuka tahtoo.

Windows ja beettaversio... no good. odotellaanpa SP1 ensin. Katsastellaan asiaa silloin uudestaan.

En ole kuullut mistään ainutlaatuisesta käyttiskikkareesta Seiskassa. Ja hyvä niin. Ei käyttiksen tulekaan hyppiä voltteja ja näyttää koira-animaatiota.

Vierailija
Olli V
Beettaahan on kaikille kuka tahtoo.

Windows ja beettaversio... no good. odotellaanpa SP1 ensin. Katsastellaan asiaa silloin uudestaan.

Sanoivatten tuolla Redmontissa, että Betasta tulee suoraan sp1 -- eli tää on heidän mielestään jo lähes valmis versio; On jo kolmas asennus, eikä ole kaatunut kertaakaan; kaikki ohjelmat ovat asentuneet. Tosin en ole asentanut kuin Avast, OpenO-3.01, Skype, Movie Maker-2.6, Google Earth ja joku muu

Vierailija

En epäile vakautta. Itselläni on ollut Vista ykköskoneena heti sen ilmestyttyä. Vain ATI:n paskat ajurit on aiheuttaneet mustaa ruutua. Ja siitäkin on kone itse taikonut itsensä kuiville. Ilman uudelleenkäynnistystä.

Koska Vistassa ei ole vikaa, en löydä syytä aloittaa Seiskan asentamista. Olisi perin outoa, mikäli Seiska olisi aidosti Vista-yhteensopiva.

Vierailija
Olli V
Joko on tullut päivityksiä? Täytyykö kone tuttuun tapaan käynnistää uudelleen päivitysten asentamiseksi?

Taisi soittaa heti asennusvaiheessa Billille

Vierailija

Periaatteessa, jos suunnaksi olisi otettu kompaktisuus, yksinkertaisuus ja käytettävyys, saattaisi olemassa olla jonkinlainen purekäyttöjärjestelmä, jonka varmuus olisi luokkaa 100 prosenttia.

Noin harrastelijakoodaajana arvioisin, että koodin luotettavuus on suunnilleen kääntäen verrannollinen koodin pituuteen. Suurempia kokonaisuuksia toki yritetään hallita modulaarisuudella, mutta tuntien nykyinsinöörien tason, tuottavat pelkkää paskaa ja kommunikoivat palavereissa englanniksi, vaikka kaikki mulkut ja märkäkorvat olisivat kotoisin suomesta.

Se, että esimerkiksi kännykkäteollisuudessa menee nykyään huonosti, oli sangen odotettavaa. Jos paskaa kuskataan jo muutenkin täytenä olevalle tunkiolle, tunkion kapasiteetti ehtyy vääjäämättä. Hienommissa piireissä tätä ilmiötä kutsutaan pehmeämmin ns. lamaksi.

Windows tai mikä tahansa käyttöjärjestelmä voisi olla kova sana, jos sen lähtökohtana ja historiana olisi ollut entistä kompaktisempi, yksinkertaisempi ja varmempi pläjäys. Mutta ei. Itse näkisin neljä erilaista käyttötarkoitukseen sorvattua versiota:

1) Windows programming & application

2) Windows game

3) Windows office & application programs

4) Windows common

Eli boottivaiheessa olisi mahdollisuus valita törkyt, mitä koneeltaan haluaa. Jokainen valinta itsessään toimisi kuin junan vessa, eli 100 prosentin varmuudella. Monivalintatörkyissä kokonaisuus toimisi sitten samoin, kuin nykyisetkin käyttöjärjestelmät.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Viekö paljon muistia? xp taisi viedä sen 128. mulla muiden ohjelmien kanssa muistin kulutus on siinä reilussa 500-600 megassa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Viekö paljon muistia? xp taisi viedä sen 128. mulla muiden ohjelmien kanssa muistin kulutus on siinä reilussa 500-600 megassa.

Samaa luokkaa pitäisi olla. Gigatavun koneilla ovat testejä ajaneet.

256 oli XP:lle riittävä määrä että sillä saattoi jotain tehdäkin, jos jaksoi odotella virtuaalimuistin rutinaa. Vähällä sitä silloin tuli toimeen. Nykyään kun tuusailee digikuvien kanssa, niin ohjelmalle asetettu 1,2 gigan raja pamahtaa täyteen viiden kuvan kollaasia kootessa, ainakin joissain tietyissä operaatoissa.

Vierailija
_jone_
ja kommunikoivat palavereissa englanniksi, vaikka kaikki mulkut ja märkäkorvat olisivat kotoisin suomesta.

pxxxxpuhetta

Vierailija

Peleistä Sacred 2 ei suostunut toimimaan, mutta kaikki muut kokeillut ovat toimineet. (Civ 4, Space rangers 2 reboot, Steamin kautta ladatut, ym, ym.)

W7 on kokonaisuutena ollut aika toimivan oloinen paketti ja ainakin minulla on vistan ajurit toimineet tulostimelle ja näyttikselle. Käyttis ei ole vielä kaatunut kertaakaan, mutta Opera:n kanssa on ollu välillä ongelmia.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat