Putkiaivot

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Törmäsin internetin ihmemaassa taas johonkuhun ihan ventovieraaseen, (lis. Josta tuli mieleeni putkiaivot..) joka oli kait heittänyt mielestään läppää, haukkunut tuttavansa ja minäkin sitten arvioin sanottua ja kun mulla ei oo aina tapana jumputtaa että "hauki on kala" kun tulee välillä pohdiskeltuakin jotain, niin pakostakin voi näyttää siltä että on eksynyt aiheesta kun ei puhu vaan hauesta ja kalasta.. (lis. tuo joku sanoi että oon eksynyt aiheesta.)

Väkisinhän aivot pyrkii työstämään kaikenlaisia mielikuvia, joita nousee assosiaatioden kautta, jotka limittyy ja lomittuu, jotka rönsyilee ja risteilee välillä hyvinkin etäälle kuitenkaan eksymättä itse asiasta, josta on puhe.

Oon useinkin sanonut että oon putkiaivo, mutta.. näyttää nyt kuitenkin siltä että mun pääkopassani on mitä monimutkaisempaan ajatteluun kykenevät ns. tippaleipäaivot, joiden aivoitukset ei ole aina ihan simppeleitä. Mun pääkopassa ei raksuta mikään monotoninen kalgulaattori.

Miespuolisista sanotaan että ovat putkiaivoja?
Onko kuitenkin niin että perusputkiaivon sukupuolella ei ole väliä onko kyseessä bimboblondi vai yksinkertainen uros..

Mielialastakin riipuu paljolti kuin vireystasosta, kyllästyneisyyden tai stressin asteesta miten aivot jaksaa ja kykenee työskentelemään.
Niinkin voi olla että tasapaksulla mielenlaadulla varustettu ehkä ajattelee tasaisen paksusti? Ehkä mielialavaihtelut vaikuttaa ajatusprosessiin sinällään?
Mielialavaihteluihinhan vaikuttaa hormoonit ja hormonejahan, ainakin osa aivojen välittäjäaineista on..

Niinkin voi olla että testosteroni jarruttaa ajatuksenjuoksua ja estrogeeni vilkastuttaa? Ehkä?

Miten on.. mitä ajatuksia sinulla aiheesta herää?

Ja anteeks ihan kauheesti jo etukäteen kaikilta niiltä, joilla syyseuraussuhde etenee vain lineaarisesti pisteestä A pisteeseen B, siitä C:hen, seuraavaks D:hen ja aina samaa reittiä takaisin jos pitää kelata..
Tää on kuitenkin tiedelehden saitti..

Korj. ja lis. täsmennysselvennyksiä mistä sain aiheen..

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat