Historiassa uskonnon asema

Seuraa 
Viestejä44
Liittynyt31.1.2008

Kun katsoo telkasta mitä tahansa dokumenttia historiasta, minua ihmetyttää se suunnattomasti niihin liitetty uskonnon korostus? Eikö kellään ollut muuta tekemistä kuin joku epämääräinen jumalien palvonta? Vai oliko silloiset uskonnot jo valistuneet sillä kansan hallintaan. Jos esimerkiksi inkat uhrasivat ihmisiä muka jumalille, Mistä ne keksivät ne kaikki uhrattavat (tapettavat ja kidutettavat) ihmiset. En usko mihinkään vapaehtoisten joukkoon, koska ei ihminen ole olemukseltaan itse tuhoinen.

Kommentit (8)

Vierailija

Ihmisen itsepetollisuustaipumus saa sinut uskomaan, että sinun uskontosi perustuu ainoastaan tosiasioiden kunnioitukselle, älylliselle itsenäisyydelle ja rehellisyyteen. Olet materialistisen uskonnon aivopesemä ja altis aivan samoille eettisille ja moraalisille virheille kuten muutkin ihmiset.

Vierailija

Virallisen historian on kirjoittanut uskovaiset, joten viralliseen historiaan ei kannata uskoa, koska se ei ole totta. Propagandaa ja valheita alkuperäisamerikkalaisista on kirjoitettu.

Vierailija

Inkkareiden sotiminen poikkesi aika paljon eurooppalaistan vastaavasta, siellä vastustaja pyrittiin vangitsemaan elävänä jotta hänet voitaisiin uhrata jumalille.

syytinki
Seuraa 
Viestejä8917
Liittynyt18.8.2008
Aarre31
Kun katsoo telkasta mitä tahansa dokumenttia historiasta, minua ihmetyttää se suunnattomasti niihin liitetty uskonnon korostus? Eikö kellään ollut muuta tekemistä kuin joku epämääräinen jumalien palvonta? Vai oliko silloiset uskonnot jo valistuneet sillä kansan hallintaan. Jos esimerkiksi inkat uhrasivat ihmisiä muka jumalille, Mistä ne keksivät ne kaikki uhrattavat (tapettavat ja kidutettavat) ihmiset. En usko mihinkään vapaehtoisten joukkoon, koska ei ihminen ole olemukseltaan itse tuhoinen.

Mitäs ihmeellistä tuossa on.

Kansa ja historia ovat aika myöhäisiä keksintöjä. Kansa rajautui ennen palvomiensa jumalien mukaan. Jumala oli kansan identiteetti siinä määrin , että hyvä ja tehokas valloittajan tapa oli viedä alistettujen jumala mukanaan.

Papit olivat pitkään ainoita oppineita ja monessa päin maailmaa ovat käytännössä edelleen. He myös määrittelivät kulloisetkin toimenpiteet ja hoitivat hallinnon sekä kirjasivat muistiin. Joku 15- 30 vuotias lukutaidoton kreivi ei yleensä kyennyt kuin tappelemaan ja kuoli kuppaan suht nuorena.

On hyvä myös muistaa, että vieläkin uskonto otetaan varsin tosissaan ja se on edelleen myös yksi kansojen rajaus- ja hallintakonsti.

Vierailija
kiittäen
Ihmisen itsepetollisuustaipumus saa sinut uskomaan, että sinun uskontosi perustuu ainoastaan tosiasioiden kunnioitukselle, älylliselle itsenäisyydelle ja rehellisyyteen. Olet materialistisen uskonnon aivopesemä ja altis aivan samoille eettisille ja moraalisille virheille kuten muutkin ihmiset.

Ei kuitenkaan ihan niin paha materialisti kuin suuri ja urhea kuningas David, joka tarkkojen laskelmiensa mukaan tarvitsi 300 filistealaista esinahkaa terskannahkaliiveihinsä.

Aika moista materialismia edustaa kyllä tokkiinsa 300 filistealaista esinahkaa. Mitähän mahtoi tapahtua niiden esinahkojen alkuperäisille kantajille?

On tietysti sanomattakin selvää, että uskovaiset kieltävät olevansa materian palvojia, koska esim terska on heille vain hengen symboli, kivinen alttari on heille uhripaikan sympoli, papin kaavutkaan kultakätjyinen ei toki ole materiaa, vaan vain symbolia, kirkkokin on vain hengen tyyssija, sen hengen, joka mieluusti asuisi kyllä elävässä ihmisessä kuin kirkossa, jossa käy ihmisiä harvakseltaan -- palvomassa materiaa...

Kultainen vasikka on yhä edelleen uskovaisten jumala

Vierailija
rndöm
Inkkareiden sotiminen poikkesi aika paljon eurooppalaistan vastaavasta, siellä vastustaja pyrittiin vangitsemaan elävänä jotta hänet voitaisiin uhrata jumalille.

Etelä-Amerikassa, kyllä. Atsteekit erityisesti uhrasivat ihmisiä jumalilleen, Mayat ja Inkat vähemmässä määrin.
Pohjois-Amerikassa ihmisuhrit eivät tietääkseni kuuluneet minkään heimon uskontoon. Sikäläisistä heimoista sotaisimpia olivat Irokeesit, joiden tapana oli tehdä nopea yllätyshyökkäys, ottaa mahdollisimman monta vankia ja myöhemmin sulauttaa vangit omaan heimoonsa.

Vierailija
kiittäen

Näin ei ehkä kuitenkaan aina välttämättä ole. Itse olen kriittisesti ja omia polkujani kulkien etsinyt 'totuutta' ja sen todisteita jo n. 35 vuotta. Matkan varrella olen törmännyt niin moneen yliluonnolliseksi tulkitsemaani seikkaan, että uskoni on vain vahvistunut. Sain juuri tästä etsinnästäni ja sen tuloksista kertovan kirjankin valmiiksi.

Sen ensimmäinen tavoite on saada uskovaiset ottamaan järki käyttöön ja testaamaan asioita itse, porukan mukana menemisen sijaan. Toinen tavoite on esittää itse kullekin loogisesti, miksi muka raamattu olisi vahvin ehdokas korkeimman voiman yhteydenotoksi ja miten sen toimivuutta tulisi testata. Lisäksi kerron omista kokemuksistani ja myös johtopäätöksistäni. Mm. esimerkkejä myös omana elinaikana toteutuneista raamatun ennustuksista, jopa vuoden tarkkuudella. Luomiskertomuksesta löydän tieteellisen maailmankuvan hämmästyttävällä tarkkuudella ja Torinon käärinliinaakaan ei kukaan ole pystynyt osoittamaan väärennökseksi. Viimeinen vasta argumentti horjuu, kun ajoitus on tehtykin korjatusta reunasta!

Siis 215 sivua täyttä asiaa! Perästä toivottavastri kuuluu!

Vierailija
JaakkoHerranen
Lisäksi kerron omista kokemuksistani ja myös johtopäätöksistäni. Mm. esimerkkejä myös omana elinaikana toteutuneista raamatun ennustuksista, jopa vuoden tarkkuudella.

Näistä ennustuksista: Oletko ajoittanut Raamatun kirjoitukset - esim. Danielin kirjan - sen mukaan, mitä niiden kirjoitusajankohdasta sanoo esim. Helsingin Yliopiston teologinen tiedekunta vai onko sinulla jokin muu systeemi?

Uusimmat

Suosituimmat