Aito vai teennäinen hymy?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

BBC:n sivuilla on uusi testi, jossa voit kokeilla, kuinka hyvin erotat aidon hymyn teeskennellystä (fake) .

Kokeile, miten hyvin osaat lukea kasvonilmeitä:
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/ ... ndex.shtml

Sivut

Kommentit (87)

Vierailija

Hohoo, 18/20. Vastailin seuraamalla omaa reaktiotani. Oikean hymyn kohdalla alkoi itseänikin hymyilyttämään.

EDIT: Aiheeseen liittyen, hymyileekö tuo ylläoleva hymiö mielestänne jotenkin ilkikurisesti/ilkeästi, vai kuvittelenko vain?

Vierailija

Miksi hymy on tärkeä ja mihin se on kriteeri?
Poliitikot aina hymyilevät, ja sarasvuon koulutuksen saaneet. Minusta asiaa voi puhua hymyilemättäkin.
Eli:
- Ei aito hymy: Poliitikoilla ja konsulteilla...
- Aito hymy: Onnellisilla yksilöillä tai sekopäillä...
- Hymyttömät: Saattavat puhua mietittyä asiaa...

Vierailija

20/20

Täydellinen yllätys. Hetkeäkään miettimättä klikkasin mitä tuli intuitiivisesti mieleen.

Esikyselyihin vastasin niin, että asteikolla optimisti-pessimisti sijoitin itseni 2. luokan pessimistiksi ja luottamukseen tunnistaa aidot ja epäaidot hymyt toisistaan kolmanneksi heikoimmaksi.

Vastasin, notta silmät kun paljastavinta kohtaa kyselyn jälkeen udeltiin.

edit:

EDIT: Aiheeseen liittyen, hymyileekö tuo ylläoleva hymiö mielestänne jotenkin ilkikurisesti/ilkeästi, vai kuvittelenko vain?

Minusta hymyilee ilkikurisesti.

Vierailija

Arkkis, kuvan ilmestyessä pitää klikata video liikkeelle.

Ensimmäisen kuvan sössin, kun video meni niin nopeasti. Loput klikkailin ihan vaistolla.

Vierailija

Oj joj!

Ensinnäkin ei toiminut Firefoxilla eikä Operalla, vaikka se vaadittu Flasplayer on asennettu. Toimi kuitenkin IE:llä.

Seuraavaksi ihmettelin että onpas omituisia hymyjä kun suu on pelkkä viiva. Sain tulokseksi 9/20.

Sitten luin täältä että kyseessä oli liikevideo, ja klikkasin niitä liikkeelle. Sain tulokseksi 10/20! (Väärintunnistetut menivät 5/5 aidon ja feikin suhteen.)

Olen kyllä tietoinen siitä että minulla on lievä kasvosokeus, mutta tämä on kyllä kaiken huippu. Joskus aiemmin olen saanut hymyntunnistustestistä muistikuvani mukaan paremmankin tuloksen.

Eipä tarvitse ihmetellä jos koen etten oikein ihmisten keskuudessa pärjää, ja luottamuksen kanssa varsinkin on vähän niin ja näin.

Vierailija
Qadesha

Olen kyllä tietoinen siitä että minulla on lievä kasvosokeus, mutta tämä on kyllä kaiken huippu. Joskus aiemmin olen saanut hymyntunnistustestistä muistikuvani mukaan paremmankin tuloksen.

Eipä tarvitse ihmetellä jos koen etten oikein ihmisten keskuudessa pärjää, ja luottamuksen kanssa varsinkin on vähän niin ja näin.

Ei varmaan kannata olla niin huolissaan. Tuloksien allahan todetaan seuraavaa: "Most people are surprisingly bad at spotting fake smiles. One possible explanation for this is that it may be easier for people to get along if they don't always know what others are really feeling."

Eli itse asiassa se, että feikkiä ei tunnista helpottaisi erään selityksen mukaan toimeentulemista ihmisten kanssa. Olisin voinut lainata tuon viimeisen kappaleen suoraan sinulta sanasta koen eteenpäin vaikka sain kaikki oikein.

Vierailija

Nii... Tietysti feikkihymykin on parempi kuin ei mitään, sillä se että yksilö edes yrittää olla muille jonkin verran miellyttävä osoittaa että hänellä on jotain kiinnostusta sitä kohtaan miltä vastapuolesta tuntuu. Itselläni vain meni noita oikeitakin hymyjä sen verran väärin että alkoi ihmetyttää että olenkohan ihan skitso, vainis yms.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Qadesha

Ensinnäkin ei toiminut Firefoxilla eikä Operalla, vaikka se vaadittu Flasplayer on asennettu. Toimi kuitenkin IE:llä.

Jaahas. Sitäkö se sitten oli. Onnetonta...

Vierailija
Shriek
13/20

Testi ilmeisesti toimii vain ExPloderilla?

Meikäläisen Xubuntu Linux + Firefox 3.0.5. ainakin toimi mainiosti.

edit. Toimii näköjään em. kokoonpanolla myös Operalla (9.6.3.) Koneeni on ikivanha ja flashit pyörii yleensä kehnonlaisesti. Nämä kuitenkin näkyivät ilman pätkimisiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat