Nepparien kiinnitys

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kun on niitä sellaisia vaatteissa olevia neppareita, niin ne molemmat puoliskothan kiinnitetään kankaasen silleen ikään kuin niittaamalla. Niin siihen varmaan on olemassa jonkinlainen työkalu? Että minkähänlainen se on? Että tiedän jos tulee esiin jostain. Ja miten se toimii? Jos en löydä sellaista niin varmaan joku metallitappi ja vasara ajaa saman asian. Vai? Onko tuossa nepparien kiinnityksessä jotain mitä pitää ottaa erityisesti huomioon?

Kommentit (11)

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Paljon ompelevalle ihan ehdoton kapine.

Kaikkia neppareita ei muuten kiinnitetä kankaan läpi noilla pihdeillä, osa on ihan ommeltaviakin. Tuollaisen kapineen "oikea" tekninen termi on painonappi, mikäli oikein muistan.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Näitä ei vissiin pysty ompelemaan. Voiko noi pihdit korvata jollain muulla? Siis että kuinka kovaa ne nepparit pitää tempoo kiinni että ne pysyy?

Mun kielessä sana painonappi tarkoittaa jotain muuta...

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
CE-hyväksytty
Näitä ei vissiin pysty ompelemaan. Voiko noi pihdit korvata jollain muulla? Siis että kuinka kovaa ne nepparit pitää tempoo kiinni että ne pysyy?

En katsonut kuvaa, mutta se, jolla neppareita kiinnittelin, oli kyllä enemmän niittaaja. Nepparin vastinkappaleet ja kangas pantiin pihdin väliin ja sitten lyötiin vasaralla.

Nopea ja hyvä konsti. Ei kerkiä paljon sattuakaan, jos pistää nepparin korvaan tai huuleen.

Onnistuu se kyllä nenänkin reunaan. Miksei muuallekin. Esim. varmuusvälineen kiinnitystä varten voisi olla kätevä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
JaakkoFagerlund
CE-hyväksytty

Ettet sekoita painonappikytkimeen?

Ai kuinka niin? Kyllä mä oman sanavarastoni tunnen. En mä mitään sekoita.

Vierailija
CE-hyväksytty
JaakkoFagerlund
CE-hyväksytty

Ettet sekoita painonappikytkimeen?

Ai kuinka niin? Kyllä mä oman sanavarastoni tunnen. En mä mitään sekoita.

Kysyinpä vain. Voinet tietysti kertoa mitä se painonappi sitten tarkoittaa?

Vierailija
CE-hyväksytty
Kun on niitä sellaisia vaatteissa olevia neppareita, niin ne molemmat puoliskothan kiinnitetään kankaasen silleen ikään kuin niittaamalla. Niin siihen varmaan on olemassa jonkinlainen työkalu? Että minkähänlainen se on? Että tiedän jos tulee esiin jostain. Ja miten se toimii? Jos en löydä sellaista niin varmaan joku metallitappi ja vasara ajaa saman asian. Vai? Onko tuossa nepparien kiinnityksessä jotain mitä pitää ottaa erityisesti huomioon?

Sun pitää ommella ne nepparit langan ja neulan avulla. Ei se niin vaikeaa ole. Kysy vaikka joltakin naiselta.

Vierailija
CE-hyväksytty

Tuat mulle ne riapus niimmä laitan nepparit kiinni. Mulla on täällä tarvittavat työkalut. Pihdit on joku vohkinut mutta vasara löytyy ja eri kokoisia tappeja ja lieriöitä ja on mulla laatikollinen neppareitakin. Tuat kaffeepullat tullessas niin se on siinä.

Uusimmat

Suosituimmat