'Autetaan somali -ystävämme takaisin kotiin'

Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007

Muun muassa tällainen yhteisö löytyy netistä, jäseniä tällä hetkellä 16 055. Ryhmän keskustelupalstaa lukemalla selviää, etteivät sinne kirjoittaneet jäsenet hyväksy itseään kutsuttavan rasisteiksi.

Ryhmän "logo".

Sivuille lähetettyjä kuvia.

Ryhmän jäsenet

Suosittelen tutustumaan sivuihin.
Mitä tämä kaikki tarkoittaa? He eivät ole rasisteja?
Eikö Suomessa ole rasisteja? Mitä ajatuksia tällainen yhteisö herättää somaleissa?

Mulgeron

Sivut

Kommentit (229)

Vierailija

Ihminen on perusluonteeltaan rasistinen. Vähän samaan tyyliin ku nopeessa tilanteessa havaitsee tilanteen mahdollisesti vaaralliseksi ja reagoi siihen edes hätkähtämällä ennenkuin ehtii järjellä tilannetta tulkitsemaan. Jokaisella on ihonväriin liittyviä ennakkoluuloja. Se on eri asia miten aktiivisesti suhtautuu ennakkoluuloihinsa ja pystyykö/haluaako niitä järjellä kyseenalaistaa.

edit. Juu mutta tuosta yhteisöstä en vannoisi suuntaan tai toiseenkaan. Onhan tuolla kirjoiteltu ihan maltillistakin kritiikkiä.

Vierailija

Näistä vääristä mielipiteistähän taisi olla valtamediassakin jotakin puhetta. Rasismi- ja sensuurikellot aiotaan kuulemma pistää kalkattamaan.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Elämän FAQ, osa 4882.

K: Mikä on varmin tapa tunnistaa rasisti?

V: Se, kun teksti sisältää ilmaistun "En ole rasisti, mutta...".

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
Kosh
Elämän FAQ, osa 4882.

Se pitäisi olla

Suvaitsevainen: "Mikä on varmin tapa tunnistaa rasisti?"

Vierailija

Onneksi maassamme on kuitenkin johtajia, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan:

http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutis ... =rssesitti

- Maahanmuuttajat ovat mahdollisuus siinä mielessä, että ne seudut ja kunnat, jotka ovat ottaneet vastaan pakolaisia, ovat valmistautuneet paremmin siihen työvoimatarpeeseen. Meillähän oli jo ennen tätä taantumaa monille aloille vaikea löytää suomalaista työvoimaa. Nyt on notkahdus, mutta jos katsomme vuoteen 2010-2011, silloin työikäisen väestön väheneminen on entistä suurempaa. Valmistautuen siihen, maahanmuutto on mahdollisuus, sanoo maahanmuuttoministeri Astrid Thors.

Alveron
Seuraa 
Viestejä3638
Liittynyt12.8.2007
Sakarias
Näistä vääristä mielipiteistähän taisi olla valtamediassakin jotakin puhetta. Rasismi- ja sensuurikellot aiotaan kuulemma pistää kalkattamaan.

Tarkoitukseni ei ollut luoda keskustelua siitä, pitääkö tuota ja vastaavia yhteisöjä kieltää/sensuroida. Mitä muuten tarkoitat rasismikelloilla?

Mulgeron

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Lothar
'Autetaan somali-ystävämme takaisin kotiin'

Olen absolut samaa mieltä, oma koti kullan kallis.

Olen kaksi kertaa muuttanut paikkakunnalta toiselle. Olen erittäin tyytyväinen siitä, että vastoin omaa tahtoani kukaan ei ole tullut "auttamaan" minua takaisin kotiin (missä ikinä se onkaan, kait he sen tietävät paremmin...). En saata kuvitella että somalipakolaisten tai -maahanmuuttajien kohdalla tilanne ratkaisevasti eroaisi omastani.

Auttaminen pyynnöstä on tietenkin ihan eri asia.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Mandix
Kosh
Elämän FAQ, osa 4882.

Se pitäisi olla

Suvaitsevainen: "Mikä on varmin tapa tunnistaa rasisti?"

Nyt en ymmärrä. Selitätkö?

Vierailija
kiljotiini

Perussuomalaisissa oli naispuolinen somaliehdokas joka julistettiin jo eduskuntaan, mutta ei sitten kuintenkaan päässyt. Harmi sinänsä.

Minä muistelin, että vihreissä. Niin sitä ihminen erehtyy. Harmi sinänsä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat