Lämpöilmapumpun tärinä

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Meen kohta laittaan ton myllyn kiinnikkeisiin kumipuslat kun koko seinä tärisee taas.

Kommentit (9)

Vierailija
CE-hyväksytty
Meen kohta laittaan ton myllyn kiinnikkeisiin kumipuslat kun koko seinä tärisee taas.

Yleensä asentaja laittaa ne kumityynyt automaattisti, vaikka ylkoyksikkö olis maatelineessä.
Itse en ole asentanut vielä yhtään ilppiä ilman kumityynyjä.

Vierailija

Onko tuo tärinä näissä yleinenkin ongelma ja tuleeko se kuinka ottaa huomioon asennettaessa. Itseäni kiinnostaisi tuollaisen vekottimen käyttö kovasti ja olen suunnitellut tuottavani sähköenergian lämpöpumpulle tuulimyllyn avulla.

Vierailija

Kaikki vemputtavat koneet vaativat kumieristeet muista rakenteita vasten.

Tuulimyllyt kannatta unohtaa satunnaisuuden tai ja kustannusten vuoksi.

Vierailija

Ajatus oli enemmän aatteesta kuin pelkistä kustannuksista. Jos ilmalämpöpumppu vaatii noin 1000 watin tehon, siihen nyt ei vielä kovin valtavaa tuulimyllyä tarvita.

Itselläni ei ole omakohtaisia kokemuksia ilmalämpöpumpuista eikä vielä tuulimyllyistäkään. Siksi tässä kyselen. Jos jollakin konstilla tuotetun energian käyttää itse, saa siitä jokatapauksessa paremman korvauksen kuin jos sen myy.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

nimellisteholtaan mylly sais olla vähintään 5kw että olisi edes jotain hyötyä ilmalämpöpumpun kanssa.

kun et akuststa ollut kiinnostunut.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija
CE-hyväksytty

Googleti Wire rope isolator ( tai http://www.armeka.fi )

Pienehköllä harrastuneisuudella tuollaiset testaa ja modaa ihan itse. Varmasti herkempiä suhteessa kantavuuteen eivätkä taida olla niin lämpötilariippuvaisia kuin gummipuslat.

Tulivat jossain vaiheessa ihan muussa yhteydessä eteen. Lisäetuna vielä epäsymmetriseksi suunniteltavissa oleva vaimennus.

-

Vierailija

Minulla on panasonicin ilmalämpöpumppu. Ulkoyksikkö on asennettu maahan eikä siitä kuulu mitään ääntä sisälle. Sisäyksikkökin on tosi hiljainen. Vaimon veli hankki sitten myös
Panasonicin ja rutisi meillä käydessään siitä kuinka heidän pumppunsa ulkoyksikkö möyrii (asennettu seinään) ja sisäyksikön puhallusäänikin on selvästi kovempi kuin meillä!?

Uusimmat

Suosituimmat