Yhteisvastuu.fi halventaa suomalaisia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

http://www.yhteisvastuu.fi/2009/testaa

Suomi24.fi-foorumin alalaidassa juoksee teksti jossa lukee "tyhmä, epäluotettava, ammattitaidoton". Selviää että ko. sanarimpsu mainostaa tuota ylläolevaa rasismitestiä.

Mielestäni se mainos halventaa suomalaisia ja törkeästi. Miten voidaan olettaa että on jotenkin suomalaiselle tyypillistä ajatella maahanmuuttajista tuollaisia asioita?

Itse voin ajatella moniakin eri asioita, mutta nuo edellämainitut lainausmerkeissä olevat asiat eivät ole ne jotka ensimmäiseksi tulevat mieleen. Minua loukkaa että oletetaan että suomalaisena ajattelen muka noin.

Miksi tällainen keräys saa halventaa ihmisiä?

Lisäksi tuo testi antaa itselleni sellaisen mielikuvan aivan kuin maahanmuuttajat olisivat jonkinlainen eläinlaji. "Niistä" "kuuluu" ajatella että ne ovat söpöjä ja haluan olla "niiden" kanssa tekemisissä. Muussa tapauksessa omaa jonkinlaisen fobian eli on vähän outo ihminen.

Eikö maahanmuuttajia voisi vihdoinkin alkaa kohdella IHMISINÄ eikä jonkinlaisena harvinaisena eläinlajina?

Sivut

Kommentit (53)

SamBody
Seuraa 
Viestejä5789
Liittynyt3.5.2008
Qadesha

Koska kyseessä hyvien ihmisten kampanja tietämätöntä, tyhmää ja razististista rahvasta kohtaan, sellaista jota suvaitsevainen älymystö ei voi sietää!

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Teekkari
Seuraa 
Viestejä2347
Liittynyt27.4.2008

Jostain se syy tuollaiseenkin tekstiin on löydetty...Ja eikös nokkiinsa otakin vain ne, joilla on syytä.

Everything you know, is about to change.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Teekkari
Jostain se syy tuollaiseenkin tekstiin on löydetty...Ja eikös nokkiinsa otakin vain ne, joilla on syytä.

Koira, älähdys, kalikka ja kalahdus.

Minä ainakin olen sujut ennakkoluulojeni kanssa, ja huomaan sortuvani lähes tiedostamatta "tyhmä, epäluotettava, ammattitaidoton" -ajatteluun niin ulkomaalaisten kuin muidenkin vähemmistöryhmien edustajien kohdalla. Tiedostan kuitenkin tämän primitiivireaktion epäluotettavuuden ja merkityksettömyyden, josta syystä en anna sen sanella päätöksiäni ja asneteitani. Samasta syystä en tunne närkästystä mainosta kohtaan, koska tiedän, miten totta se voi olla.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Tulos
20 pistettä!

Oletpas sinä maailmojasyleilevän maahanmuuttajamyönteinen! Kokemuksesi lienevät erittäin hyviä. Toivottavasti uskallat keskustella myös niiden kanssa, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Mikäli olet työnantaja, olet varmaankin jo palkannut maahanmuuttajia. Lue silti lisää näiltä sivuilta - ja muista lahjoittaa Yhteisvastuukeräykseen!

Voi jeesus mä olen hyvä ihminen. Miksi mä juoksisin venäläisiä karkuun pussipysäkillä? Tai miksi mä en sanois bussikuskille morjens?

Oli harvinaisen huono testi..

SamBody
Seuraa 
Viestejä5789
Liittynyt3.5.2008
CE-hyväksytty
Tulos
20 pistettä!

Oletpas sinä maailmojasyleilevän maahanmuuttajamyönteinen! Kokemuksesi lienevät erittäin hyviä. Toivottavasti uskallat keskustella myös niiden kanssa, jotka ovat kanssasi eri mieltä. Mikäli olet työnantaja, olet varmaankin jo palkannut maahanmuuttajia. Lue silti lisää näiltä sivuilta - ja muista lahjoittaa Yhteisvastuukeräykseen!

Voi jeesus mä olen hyvä ihminen. Miksi mä juoksisin venäläisiä karkuun pussipysäkillä? Tai miksi mä en sanois bussikuskille morjens?

Oli harvinaisen huono testi..

Muistathan kuitenkin lahjoittaa Yhteisvastuukeräykseen? Muuten olet huono ihminen ja potentiaalinen rasisti!

http://www.vapaakielivalinta.fi/
http://www.sananvapaudenpuolesta.fi/
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Vierailija

Tuo testin rakenne on lähes täysin koulussa opetetun vastainen.
Monet kysymykset ovat johdattelevia ja neutraaleja vaihtoehtoja ei ole.
Jos kyselyyn ei vastaa täsmälleen vihervasemmiston määräämällä tavalla, saa 0p ja leimataan heti rasistiksi. (tein pari kertaa eri vaihtoehdoilla. onkohan siellä -1p-järjestelmä.)
edit: Pakko olla miinusjärjestelmä, vaikka vaihdoin vastauksia, tulos yhä 0.

Taidankin laittaa ent. opettajalleni postia, että saa kunnon esimerkin, miten ei saa tehdä.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
SamBody

Muistathan kuitenkin lahjoittaa Yhteisvastuukeräykseen? Muuten olet huono ihminen ja potentiaalinen rasisti!

Joo en lahjoita. Mä täsmäsuuntaan lahjoitukseni. En siirtele niitä millekään epämääräisille pankkitileille.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Äläs ny..hieno kysely on.

Erityisesti tämä:
8. TAANTUMA VIE MONELTA TYÖPAIKAN. KENET SUOMESSA PITÄISI TYÖLLISTÄÄ?

a) Töitä kaikille! Moni maahanmuuttaja ottaisi vastaan mitä tahansa työtä. Eikö työpaikka kannattaisi tarjota sitä innokkaimmin haluavalle?
b) Kaikki suomalaiset, Suomessa syntyneet työttömät. Autetaan niitä muita siellä, mistä ne ovat kotoisin.
c) Suhdanteet muuttuvat. Kohta maahanmuuttajia tarvitaan taas paikkaamaan työvoimapulaa.

Tässä kysymyksessä toi b vaihtoehto on ilmeisesti rasistinen koska siitä ei saa pisteitä lainkaan, mutta c vastauksesta saa 1 ja a vaihtoehdosta saa 2 pistettä.

En tajua kyllä mitä rasistista siinä on että autetaan niitä ulkomaalaisia niitten kotimaassa..eli testin laatijan mukaan me voitaisiin lopettaa köyhienmaiden tukeminen, siitä säästyisikin jo varmaan pari prossaa suomen vuotuisista brutosta.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
Qadesha

Suomi24.fi-foorumin alalaidassa juoksee teksti jossa lukee "tyhmä, epäluotettava, ammattitaidoton". Selviää että ko. sanarimpsu mainostaa tuota ylläolevaa rasismitestiä.

Mielestäni se mainos halventaa suomalaisia ja törkeästi. Miten voidaan olettaa että on jotenkin suomalaiselle tyypillistä ajatella maahanmuuttajista tuollaisia asioita?

Itse voin ajatella moniakin eri asioita, mutta nuo edellämainitut lainausmerkeissä olevat asiat eivät ole ne jotka ensimmäiseksi tulevat mieleen. Minua loukkaa että oletetaan että suomalaisena ajattelen muka noin.

Lisäksi tuo testi antaa itselleni sellaisen mielikuvan aivan kuin maahanmuuttajat olisivat jonkinlainen eläinlaji. "Niistä" "kuuluu" ajatella että ne ovat söpöjä ja haluan olla "niiden" kanssa tekemisissä. Muussa tapauksessa omaa jonkinlaisen fobian eli on vähän outo ihminen.

Eikö maahanmuuttajia voisi vihdoinkin alkaa kohdella IHMISINÄ eikä jonkinlaisena harvinaisena eläinlajina?

Nuohan on aivan älyttömiä vastauksia. Oikein korostetaan tilannetta. Tulee aivan mieleen tasa-arvo ( naisten arvo ) keskustelu.

Mies tai nainen, lintu tai kala ei sen väliä kunhan on ja toimii asiallisesti! Ei pitäisi kategorioida. Voi V. tätä maailmaa ja elämää välillä en ihmettele miten niin moni on jättäny leikin sikseen...

Vierailija
Qadesha

Niinpä. Mainos antaa oivan kuvan siitä, kuinka äärimmäisen lapsellinen, epäkypsä ja mustavalkoinen on ns. suvaitsevaisen ihmisen ajatusmaailma.

Vierailija

Tämähän alkaa tuomitsevuudessaan jo lähentelemään suomalaista huumausainepolitiikkaa. Täysi rasisti jos ei mene heti tapaamaan naapurin somalia ja opeta sille kielioppia.

Vierailija
Qadesha

Ei voi muuta sanoa kuin, WORD!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat