Värinähälytin

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Kun on noista kaikenlaisista vibraattoreista ja persesuristimista ollu täällä mainintoja vähän joka paikassa riippumatta varsinaisesta aiheesta, niin mullakin tuli mieleen yksi asia.

Semmosta että kun noitten kännyköiden värinähälytystä ei saa säädettyä. Kun siellä on vaan se moottorin pyörittämä epäkesko metallikikkare joka laittaa koneen vemppumaan. Niin jos tekis sellaisen solenoidimallisen väristimen. Siis tappi vaan sähkömagneetin sisään ja sitä sitten nylkytettäs edes takaisin. Säätö tapahtuis jänitteen muotoa säätämällä, Semmonen miellyttävä heijjaus saataisiin aikaan siistillä siniaallolla. Sitä sitten voitaisiin muuttaa kohti kanttiaaltoa, ja brutaaleimmassa asennossa tappi jyskyttäis voimalla ääripäihinsä. Näin karskimpikin työmies huomaisi että joku taitaa soittaa.

Voisko tollasen tehdä? Tai siis voihan semmosen tehdä, mutta toimisko se? Tai siis toimishan se, mutta miksei semmosta oo jo tehty? Vai onko? Mä en ehkä saa itte tehtyä niin pienikokoista että se mahtuis kännykän sisään, mutta nokialla varmasti pystyttäis kun niillä on paremmat työkalut.

Kommentit (10)

Vierailija
CE-hyväksytty

Voisko tollasen tehdä? Tai siis voihan semmosen tehdä, mutta toimisko se? Tai siis toimishan se, mutta miksei semmosta oo jo tehty? Vai onko? Mä en ehkä saa itte tehtyä niin pienikokoista että se mahtuis kännykän sisään, mutta nokialla varmasti pystyttäis kun niillä on paremmat työkalut.

Ja niillä kiinalaislapsilla on pienet näppärät kätet.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

siemenssin yhdessa mallissa pystyi säätämään. lujemmalle ja hiljemmälle.

nykyisin nokiassa on värinä joka "seuraa" soittoäänen melodiaa. tämä on kuitenkin perseestä suoraan mielestäni.

toisen polven pilkkuvirhe

Vierailija

Joo siis kyllä sitä värinän määrää voi säätää kaikista puhelimista nokian mallit mukaanlukien.

Hommahan tapahtuu moottorin kierrosnopeutta säätämällä eli yksinkertaisesti etuvastuksella...(potikka, trimmeri yms.)

Sinänsä tuo solenoidiviritys on jännä laite. Siitä saa rakennettua vaikka säädettävän masturbaattorin jos hommaa tarpeeksi ison solenoidin...AHHhhhhhh...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
KBolt
Joo siis kyllä sitä värinän määrää voi säätää kaikista puhelimista nokian mallit mukaanlukien.

Hommahan tapahtuu moottorin kierrosnopeutta säätämällä eli yksinkertaisesti etuvastuksella...(potikka, trimmeri yms.)

Ei se sitä värinän tehoa muuta riittävällä tavalla. Olen kokeillut. Isoilla kierroksilla värinä on niin tasainen että sitä ei huomaa. Pienillä kierroksilla vemputus on niin harvaa, että sitäkään ei huomaa.

Siis jos teholla tarkoitetaan sitä, kuinka tehokkaasti ihminen havahtuu puhelimensa värinään.

Vierailija

Jep, tietysti jos säätöalue ei riitä niin sitten tuo solenoidi voisi olla ok.

Mutta...ajatteleppa jos se vemputtaa oikein kunnolla...sitä sanotaan mastur...eikömitäseoli

Vierailija

Kumpparikänny soittaa herätysäänenä sen tunnaria jas pör .... pör ... tärisee pitkin pöytää, niin että pidän raskaat lyömäaseet pois ulottuvilta. Kellonlukeminen ei aamusilmin onnistu ja isompaa ei siihen saa... Ei ihme että tuotekehitystä lakkautellaan.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

kuka sitä nyt suunnittelee ilman kermavaahtoa

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009021 ... 6_uu.shtml

tosin kännyköissä on paljon sellaista mitä ei juurikaan tarvitse. kaikki sellainen mitä voisi tarvita uupuu. kuten esim. sytkäri, hammastikku...

tuon vibran teho kyllä saisi olla tuplaten isompi. tosin se vaatisi isompaa heiluria ja moottoria. mutta sehän ei oikein sovi nykyiseen trendiin kun puhelimien pitää olla 4mm paksuja "teräaseita".

toisen polven pilkkuvirhe

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Jahas, kunhan mä pääsen täältä takas tukikohtaan ja saan jostain kaljarahaa, niin mä teen sellaisen täristimen että seismologian laitoksella läikkyy kahvit syliin.

Uusimmat

Suosituimmat