Vihreä sähkö

Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Moniko on siirtynyt pelkästään vihreään sähköön. Jos et ole niin miksi?

Todettakoon, että minä siirryin kustannussyistä pelkästään vihreään sähköön. Minulla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa jotain fossiilisilla tuotettua sähköä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Sivut

Kommentit (25)

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mä maksan kympin vuodessa siitä hyvästä että mulle tulee tuulisähköä. Tai niin ne ainakin sanoivat. En tiedä minne se kymppi menee ja mistä mun sähköni tulee.

Vierailija

Pool M :
Lol...paljonko maksaa pussi vihreää sähköä
Kai ostat myös vihreää maitoa ja vettä !

Kyllä se on atomivoimoo kaikki vaikka paketissa lukee "vihreä sähkö".

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005
sinnipirtti
norppasähkö...

jaa miksi, rahan vuoksi.

Perustele. Haluat siis maksaa enemmän käyttämällä fossiilisia ja ydinsähköä?

Koska vihreä sähkö on käsitteenä joillekin outo kerrottakoon tässä mitä sillä tarkoitetaan: Se on ilman fossiilisia tuotettua sähköä. Esimerkiksi vesivoimaa. Minulle kelpaa kyllä ydinvoima ja turvekin vihreäksi. Itse käytän vesivoimalla ja tuulella tuotettua sähköenergiaa.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

niin, jos sen niin haluaa ottaa.

mikä on minkäkin mielestä vihreää, mikä halpaa/kallista. samaa sekasähköä se loppujen lopuksi on. sama maksaako sitä markkinoiden halvinta hintaa vai kalleinta, aate on tärkeintä.

toisen polven pilkkuvirhe

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Niin miten? Nyt en tajua. Miksi joku maksaa fossiilisista ja ydinvoimasta enemmän kuin vesi- ja tuulivoimasta. Sopii perustella kunnolla.

Tavallisena sähkölämmittäjänä maksaisin keskivertotoimittajan hinnalla 500 euroa enemmän vuodessa kuin ostamalla vesi- ja tuulivoimalla tuotettua sähköä.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007
Paul M
Niin miten? Nyt en tajua. Miksi joku maksaa fossiilisista ja ydinvoimasta enemmän kuin vesi- ja tuulivoimasta. Sopii perustella kunnolla.

sinä sanoit "maksaa enemmän". miksi minun pitäisi sinun sanomisia perusteella?

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

No kun tilanne nyt vain on nyt se, että sekasähkö on kalliimpaa ainakin vuosi eteenpäin tästä kuin vesivoima. Mitä tuossa on epäselvää? Tai voihan olla etteivät kaikki ole ajan hermolla.

Keskivertosekasähkötoimitus (fossiilisia, ydinvoimaa ja ei-fossiilisia hiukan) olisi siis 500-600 euroa kalliimpaa meikäläisen kulutuksella (13000 pvä, 13000 yö). Tarkistin juuri, että toiseksi edullisin olisi vain jotain 160 euroa kalliimpi.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Mitenkäs muilla raatilaisilla on tämän asian kanssa. Norjalainen vesivoimako ei kiinnosta halvimpana sähkönä tällä hetkellä? Mieluummin maksellaan jollekin fortumille ylihintaa?

Vielä on aikaa saada toistaiseksi sopimus vuoden hintatakuulla:

www.sahkonhinta.fi

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

piti oikein laskusta katsoa ja siellähän on 5.50 cent/kwh. mutta kuten sanoin aate on tärkein...

edit: näyttää vieläkin olevan varsin kilpailukykyinen ns. vihreä vaihtoehto.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Minulla lukee keskihinta 4,5 senttiä ja perusmaksun kanssa 4,65 senttiä.

sinnipirtti
Seuraa 
Viestejä5161
Liittynyt1.7.2007

paljonkos sinulla menee rahaa luonnon hyväksi tehtävään työhön sähkölaskusta?

no, ei tartte välttämättä vastata sillä tämä menee jo pilkun viilaukseksi.

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Luultavasti ei yhtään. Mutta haluan tukea Norjalaisten vesivoimaloiden ylläpitoa. Tuo Kraft&Kultur i Sverige kyllä esittelyissään antaa ymmärtää jotain aattellistakin. Ostavat myös tuulivoimaa. Mutta minulle yksi lysti. Jos vihreä sähkö on halvinta niin ostan sitä vaikka panisivat voittorahat viinaan ja naisiin.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Paul M
Moniko on siirtynyt pelkästään vihreään sähköön. Jos et ole niin miksi?

Todettakoon, että minä siirryin kustannussyistä pelkästään vihreään sähköön. Minulla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa jotain fossiilisilla tuotettua sähköä.

Me ostamme 100 prosenttista tuulivoimaa tukeaksemme tuulivoiman rakentamista.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat