Laajakuvanäyttö

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Laajakuvanäytöstä ei ole paljoa iloa, jos se vaan venyttää kuvan horisontaalisesti. Olis hyvä saada säädettyä.

Kommentit (10)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

se vähän riippuu näytöstä, osa ossaa 1:1 mappingin eli tulloo mustaa reunaa sinne missä kuvaa ei ole. kaikki markettien rupunäytöt ei tähän pysty

Jorma
Seuraa 
Viestejä2350
Liittynyt27.12.2008
CE-hyväksytty
Laajakuvanäytöstä ei ole paljoa iloa, jos se vaan venyttää kuvan horisontaalisesti. Olis hyvä saada säädettyä.

Ei kai siinä mitään kummempaa säätämistä.
Valitsee asetuksista vain sen resoluution joka näytölle ilmoitetaan. Jos kone tai grafiikkakortti on kovin vanha voi olla, ettei niissä ole kaikkia resoluutiovaihtoehtoja. Silloin voi joutua hankkimaan uuden grafiikkakortin.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Laajakuvanäytössä on se etu että tää surullinen hymiö näyttää paljon lutusemmalta:

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

maalaisukko
Seuraa 
Viestejä495
Liittynyt15.10.2006

Maalaisukko neuvoo littunäytön ostaneita:
Asettakaa näytönohjain sellaiselle näyttötilalle jota littunäyttö haluaa. Esim. Jos 19 tuumainen haluaa 1440x900 ja 60Hz, niin sellaiselle näyttötilalle.........

Lue vähemmän-tiedät enemmän.

Vierailija

Minua vituttaa katsoa näyttöä, jonka kuva on venytetty kohtuuttomasti. Se ei yksinkertaisesti näytä luonnolliselta katsoa isoa leveyttä ja pientä korkeutta siksi en ikinä tule ostamaan mitään laajakuvaista laitetta.

Vierailija
Sahrah
Minua vituttaa katsoa näyttöä, jonka kuva on venytetty kohtuuttomasti. Se ei yksinkertaisesti näytä luonnolliselta katsoa isoa leveyttä ja pientä korkeutta siksi en ikinä tule ostamaan mitään laajakuvaista laitetta.

Tarkoittaako tämä sitä, että katsot vaikka Spartacuksen mielummin leikottuna 4:3-kuvasuhteeseen, kuin "venytettynä" oikeaan laajakuvaformaattiinsa?

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

^^sen takia tuo 1:1 mapping onkin laajakuvanäytöissä niin näppärä, 4:3 kuva näkyy oikeassa muodossaan ja koossaan mustien palkkien kera ja natiivi 16:10/9 kuva sitten luonnollisesti koko ruudulla. Ja jos pienempää resoa on pakko käyttää niin silloinkin kuvan laatu pysyy hyvänä kun näyttö ei ala skaalaamaan sitä koko ruudun täyttäväks...

Uusimmat

Suosituimmat