Parhaat ravintolisät (vitamiinit jne.)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitäisi kai jotain lisiä alkaa vetää kun aina väsyttää ja mistään ei saa mitään irti, liikunnan jälkeen palautuminen on erittäin hidasta ja mielihyvän kokemusta ei tule lainkaan jne.

Mutta mitä sitten vetäistä? Minulla ei oikein ole varaa ostella kaappia täyteen kaikkea mahdollista ja olen lisäksi erittäin laiska availemaan kymmentä eri purkkia. Lisäksi muutama kokeilemani monivitamiinivalmiste on aiheuttanut pahoinvointia, jota voisi tietysti ehkä välttää ottamatta täyteen vatsaan, tai kuten joku sanoi ottamalla rasvaisen ruoan kanssa, mutta arvatkaa muistanko minä niitä tabletteja silloin kun olen aterioinut?

Jos tiedätte jotain hyviä valmisteita joissa olisi kaikki, heittäkää nimeä. Jos tässä ei saa kauheammin mainostella, niin jääkööt mainitsematta mistä niitä saa - Googlehan on keksitty. Sellaista kuin Optimun lähinnä ensialkuun haluaisin kysellä että olisiko se hyvä, vai puppuako puhuivat eräässä lehdessä jossa väsähtänyt muistaakseni ikäiseni ihminen kehuskeli että oli siitä saanut energiaa.

Tai jos ei mikään yksittäinen monivalmiste ole vaan kertakaikkiaan hyvä, niin mitä kaikkea sitten kannattaisi napsia että pysyy jotenkin budjetti kurissa? Tuntuu että lehdissä ja mainoksissa ylistetään milloin mitäkin, ja jos söisi kaikkia niitä valmisteita joita kehutaan saisi kai lopulta kokonaisen aterian aikaiseksi pelkistä pillereistä!

Elikä summa summarum olisin itse kiinnostunut

- väsymystä poistavista
- vastustuskykyä ja yleiskuntoa kohentavista
- mahdollisesti koko kehon kuivuutta (silmät, suu, ruoansulatus, iho jne.) parantavista

Sivut

Kommentit (32)

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
Qadesha
- väsymystä poistavista

Ubikinoni (ainakin ikääntyneemmille). Huom, sitä kannattaa ottaa ainakin 100mg vuorokaudessa, mutta ikävä kyllä se on Suomessa aika tyyristä kamaa.

Tämä on kuitenkin vähän vaikea juttu, sillä väsymys voi johtua kovin monista syistä, ja syy pitäisi ensin selvittää. Ruokavalio, stressi, univaikeudet, puutostilat, psyykkiset syyt, onhan noita.

Stimulantit (kofeiini, ginseng) poistavat väsymystä tilapäisesti, mutta hieman pidemmällä tähtäimellä se on kynttilän polttamista molemmista päistä ja johtaa kierteeseen.

- vastustuskykyä ja yleiskuntoa kohentavista

D3-vitamiinia lienee hehkutettu jo tarpeeksi? 5000 IU vuorokaudessa.

mahdollisesti koko kehon kuivuutta (silmät, suu, ruoansulatus, iho jne.) parantavista

Kylmäpuristettu neitsytkookosöljy, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Huom: tämänhetkinen kuivuus johtuu todennäköisimmin pakkasilman ja lämpöpattereiden yhteisvaikutuksesta. Ilma on erittäin kuivaa sisätiloissa. Ilmankostuttimesta voi olla iloa.

[size=50:3l3dzv9t](öm, miten ruoansulatus voi olla kuiva?-)[/size:3l3dzv9t]

Vierailija

Kookosöljyä olen nauttinut sellaiset 2 - 3 rkl/vrk jo yhden kokonaisen litran purkin loppuun. - Mutta ehkä tuo kuivuus johtuu tosiaan siitä että pakkaset pihalla pomppasivat pahemmiksi. Erityisen kylmä talvihan ei ole (täällä) ollut, mutta koko talven minulla on vasen olkapää kutissut ja punoittanut ja vasen puoli kasvoja hilseillyt muutenkin, nyt sitten silmätkin on ihan sippuralla etc.

Ehkä pitänee keskittyä tuohon D:hen, jos ei porukat oikein lämpene monivitamiinivalmisteille.

Vierailija

Minä syön aina aamu-drinkkinä monivitamiini-porejuoman ja naishormonit päälle.

En todellakaan näistä paljoa tiedä, mutta itse olen pärjännyt niin, että tarkkailen jonkin verran mitä syön ja lisäksi otan tuota monivitamiini-poretta. (ne on musta älyttömän hyvän makuisia ja halpojakin..)

Vierailija

Netistä löytyi tällainen erään kaverin hauska yhdistelmä, jonka kokeilemisella voisit aloittaa....

Daily/Every Other Day or Weekly/Monthly*:

Glycation Breakers:

Alagebrium chloride (ALT-711) 50 mg (w/f)
N-Acetyl-L-Carnosine eye drops 4x each eye
N-Acetyl-L-Carnosine 500 mg (w/f)

Telomere Lengtheners:

Carnosine 500 mg (w/f)
TA-65 25 mg

Glycation Inhibitors:

Benfotiamine 300 mg (w/f)
Pyridoxamine 300 mg

Mitochondria Antioxidants:

Chlorophyllin 400 mg (w/f)
R-Lipoic Acid (from na-rala/rala/rmct/sr) 450 mg
R-Dihydrolipoic acid 150 mg
3-Carboxy-3-Oxopropanoic acid 300 mg

SOD Upregulators

Deprenyl 1 mg (w/f)
Rasagiline 0.5 mg (w/f)
Bacopa 50% 300 mg
GliSODin 100 mg
Wolfberry 20% 100 mg

Mitochondria Upregulators

N-Acetyl-L-Carnitine 1 gram
Acetyl-L-Carnitine Arginate 1 gram
Propionyl-L-Carnitine 1 gram
Idebenone 180 mg (w/f)
Mitoquinone 50 mg (w/f)
Ubiquinol 200 mg (w/f)
Ubiquinone 50 mg [water soluble]
Decylubiquinone 50 mg

Cellular Membrane Agents

PPC (PhosChol, Lipostabil) 900 mg (w/f)
Centrophenoxine 500 mg (w/f)

Nootropics:

Piracetam 2,400 mg
Aniracetam 750 mg (w/f)
Oxiracetam 800 mg
Hydergine 2.25-5 mg (w/f)
Vincamine 10 mg (w/f)
Vinpocetine 10 mg (w/f)
Oxopocetine (vinpocetine citrate) 10 mg
Pyritinol 400-800 mg
CDP-Choline (Citicoline) 500 mg
Alpha GPC 300 mg
Desmopressin (Vasopressin) 2 sprays*

Brain Nutrients:

L-Huperzine A 100 mcg (w/f)
Galantamine 4 mg (w/f)
Cytisine 750 mcg*
Japanese Pharmaceutical Grade Ginkgo Biloba extract 120 mg
L-Theanine 500-1,000 mg
Lithium (as orotate) 20 mg (w/f)
Forskolin 100 mg
Methylcobalamin 30 mg
L-Methylfolate 1.6 mg
P-5-P 100-200 mg
L-Glycine 3-5 grams (w/f)*
Ashwaganda 450 mg
Myo-Inositol 5 Grams*
Scyllo-Inositol 1 gram

Antioxidants:

Trans-Resveratrol 250 mg (w/f)
Melatonin 1 mg (w/f)
Tocotrienols 125 mg (w/f)

Immune:

Biostim 2 Courses a Year
Imm-kine 1 Course a Year
DENTAVAX 1 Course a Year
RESPIVAX 1 Course a Year
UROSTIM 1 Course a Year
Russian Choice Immune 1 Course a Year
Shark Liver Oil 1-2 grams
Lactoferrin 2-3 grams
Monolaurin 1-2 grams
Isoprinosine 1 gram
Thymic Protein A 1 Packet

Dietary Supplements:

Ortho-Core 9 caps [even days] (w/f)
LEF Mix 9 tabs [odd days] (w/f)
Sulfur (as MSM) 1,023 mg (w/f)
TMG citrate 1-2 gram
Whey Protein 20-40 grams
EPA/DHA (from Omega 3's-Fish Oil) 2.6 grams (w/f)
Vitamin K2 15 mg (w/f)
Serrapeptase 6 tablets
Adapton 2 softgels
Polaprezinc (Zinc-Carnosine) 150 mg (w/f)
Strontium (citrate) 227 mg (w/f)
Silicon (Orthosilicic Acid) 6 mg (w/f)
L-Taurine 2 grams
Astaxanthin 4 mg
Cordyceps 1 gram
Creatine 1 gram
D-chiro-Inositol 1 gram
Creatine Ethyl Ester 1 gram

Vierailija
Twilight
Aamupuuro, lautasmalli, riittävästi nesteitä, liikuntaa ja kahdeksan tunnin unet.



Taitaa su olla noin, että elämätavat terveelisiksi kokonaan.
Tuskin sulla mitään vitamiininpuutettakaan on. Ravintolisät sun muut on lisiä. Eli niillä voi vaan hienosäätää elämää terveellisemmäksi, mutta ei mitään ihmelääkkeitä.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
MsHorton
D3-vitamiini

Viimeaikaisten keskustelujen ja omien kokemusten valossa tämä lienee näistä se keskeisin. Ja kunnon annostuksella, 5000 IU vuorokaudessa, etenkin talvisin. Kesällä voi annosta hieman laskea.

Löydät tuon D-vitamiinin hehkutusketjun varmaan itsekin.

spirulina on hyvä ja halpa sekä 100% luonnollista kamaa

Tuo on käytännössä lähinnä vain ... ruokaa. Eli tuolla voi yrittää korvata jotain epäterveellisempää (esim. possumunkit).

Vierailija
fenomenologi
Qadesha
Pitäisi kai jotain lisiä alkaa vetää kun aina väsyttää



C-vitamiinin puutos aiheuttaa em.

Siis tuohan on oire niin monen eri ravintoaineen puutostilalle, niin monen lääkkeen sivuvaikutusefekti, sekä oire lukemattomalle määrälle eri oireyhtymiä ja sairauksia, että ei kannata edes alkaa luettelemaan niitä, kun kasaan saisi vain murto-osan kuitenkin.
Mutta aiheuttaahan C-vitamiinin puutoskin sitä, ihan oikein.

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
SD
Netistä löytyi tällainen erään kaverin hauska yhdistelmä, jonka kokeilemisella voisit aloittaa....

Eikös se transhumanisti Ray Kurzweil vedä tommosta settiä, elääkseen siihen asti että hänet voidaan kopioida tietokoneeseen?

Vierailija

Vitamiineja:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=0986714

Lisäksi ihminen tarvitsee lukemattomia muita ravinteita ja niitäkään ei purkista saa.

Kuivatut hedelmät, rusina, pähkinät ja marjajauheet ovat myös hyvä valinta.

Isoissa Citymarketeissa on isot valikoimat näitä herkkuja, joita voi napostella sen karkin sijaan.

Toki erilaiset sairaudet ja talven pimeys väsyttää.

Vierailija

Mä oon huomannu että 3-5 desiä päivässä vahvaa kahvia riittää pitämään pirteänä silloin kun muuten olis väsynä.

Toisaalta en näe mitään pahaa siinä vaikka nukkuisi koko vuorokauden. Mitäpä menettää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat