Maitohappobakteerijogurttien säilyvyys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko se näillä jotenkin huonompi? Söin juuri jogurttia jossa eräpäivä 1.3. ja ollut avattuna ehkä 5 vrk(???) Rakenne oli jotenkin omituinen (normaalia paksumpi?), mutta ajattelin että olen vain huonosti ravistellut sen. Sekoitin siihen soijahiutaleita ja ananaspaloja, joten en osaa sanoa oliko maku outo, koska tämä oli eka kerta kun tein tällaisen kombinaation.

Ei ole vielä yrjö tullut tai sonta lentänyt, mutta vähän äklö olo. Kuinka nopeasti tuollaiset ylipäätään pitäisi tempaista avattuna, vai olenko saanut huonon satsin?

(Ei ongelmia jogurtin kanssa yleensä, eli en ole intolerantikko.)

Kommentit (2)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26897
Liittynyt16.3.2005

Tavallista jugurttia voi syödä kunnes se homehtuu, enkä jaksa näin perstuntumalta uskoa noiden "terveysvaikutteisten" poikkeavan siitä. Joskus olen syönyt yli kolme viikkoa yli päiväyksen ollutta, eikä se ainakaan viikkoon avaamisesta homehdu. Vanha purkki kannattaa avata saksilla ja katsoa onko se homehtunut. Maitohappobakteerit (joita on kaikissa jugurteissa) pitävät käsittääkseni haitalliset mikrobit kurissa, ja hapantakin se jugurtti on jo tuoreena. Herkkävatsaiset soveltakoot tätä tietoa omalla vastuullaan, oma maha lienee rosterista tehty.

Vierailija

Aika merkilliseltä tuo äkillinen huononeminen kyllä tuntuisi. Ehkä omassa pötsissäni on jotain vikaa - toisaalta luulisi sen sitten vikuroivan kokoajan. Tai ehkä yhdistelmä soija + ananas + m.h.b.jogurtti ei ole hyvä.

Jogurtti + ananas on vaikuttanut ihan hyvältä. Soijaa olen syönyt maidon ja esmes rusinoiden kanssa, eikä siitäkään ole mitään seurannut (maitohan aiheuttaisi rupulikohtauksen jos olisi laktoosi-intolerantti).

Damn rutjake raato(ni).

Uusimmat

Suosituimmat