lepakon perspektiivi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kerran olin makuuhuoneessa entisen tyttöystäväni kanssa muistaakseni menossa nukkumaan ja tais olla kesä.. ja meillä oli parvekkeen ovi auki.. niin yhtäkkiä lensi sisään lepakko.. me kummatkin mentiin peiton alle ja kait vähän ihmeteltiin että mikähän hitto se oli.. sit me ymmärrettiin että se oli lepakko..

meillä oli 2 kissaa kanssa.. kuultiin makuuhuoneen ulkopuolelta hirveetä sähinää ja meteliä.. ( ennen sitä että muistaakseni ku se lensi makuuhuoneeseen )

me todettiin että se oli vielä huoneessa kun peiton alta tultiin... se oli menny oven kahvaan ( ovi, mikä oli selälteen )..

mutta kuitenkin niin aamulla katoin sinne oven taakse ( ku etittiin sitä ) niin näin sen siellä lymyilevän... heitin pyyhkeen sen päälle ja sit tein niin että näin sen naaman mutta se oli vankina siel pyyhkeessä.. se katto mua ja hampaineen sähisi mulle.. se varmaan luuli että mä meinaan tappaa sen...

en tietenkään tappanut sitä.. mä vapautin sen parvekkeelta.. ja sit se lensi omille teillensä.. saikohan tuo lepakko psyykkisiä häiriöitä?

Kommentit (5)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

60-70-luvun vaihteessa kun kesät olivat vielä lämpimiä ja isovanhemmat elossa vietin kesiäni maalla. Navetan hirren raosta aurinkoisella seinällä oli sammalta kymmenisen senttiä pois siten että siitä näkyi sisäpuolen tiilet. Pieniä kynnenjälkiä oli siinä punamullassa. Ja useampana kesänä pohjanlepakko oli siinä raossa ottamassa auringon lämpöä. Häirittynä se ryömi sinne hirren ja tiilen väliin ylöspäin. Yhtenä kesänä ei havaintoa ollut mutta sitten taas oli seuraavana. Muistaisin episodin kestäneen neljä vuotta kunnes vanhukset muuttivat vanhustenlaaksoon kirkolle ja tuolla ei sitten enää käyty ja oltu. Navetta on edelleen siellä.

Pohjanlepakko on todella kaunis eläin kaikin puolin. Kullanruskea turkki ja mopsin kuono. Tuossa mustassa kuonossa näkyi hikipisaroita. Kun sitä tökkäsi kylkeen, piti se sirkutusta ryömiessään suojaan tiilen ja hirren väliin. En usko tuonkaan saaneen traumoja vaikka siinä joku kävi sitä tökkimässä.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Vierailija

nyt lähen telttailee kaverin kaa yhelle hienolle paikalle.. voin kirjottaa sit ku oon tullu takas.. jos hengissä selvitään
heippa

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Tuskin se sen kummempia traumoja sai, kunhan oppi olemaan tulematta sisälle toiste. Luulisi että se olisi jo kuollut härtslaageriin jos olisi ollut kuollakseen. Linnut tekee sitä joskus jos sellaisen ottaa käteen. Pelästyvät kuoliaaksi.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Uusimmat

Suosituimmat