Järkyttävä maailmanhistorian käännekohta!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Joh: 18:38
Mitä on totuus? kysyi Pilatus.
Tämän sanottuaan Pilatus meni taas ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: En voi havaita Hänen syyllistyneen mihinkään rikokseen. Tapana on, että minä pääsiäisjuhlan aikana teidän mieliksenne päästän vapaaksi yhden vangin. Tahdotko, että vapautan juutalaisten kuninkaan? Silloin he alkoivat huutaa:"Ei Häntä! Päästä Barabbas!" Barabbas oli rosvo.

Miksi kansa kääntyi Jeesusta vastaan, onko kellään tästä informaatiota? Mystinen pimentyminen tapahtui, tai jotain?
Miksi juutalainen kansa oli tuolloin liian paha, ja siinä -oo:ssa lootassa 4:stä...

Oliko kansalla jotain todisteita mahdollisesti Jeesuksen syyllisyydestä vai mistä oli kyse? Kuka antikristus oli saanut Jeesuksenkin mahdollisesti sekaisin samaistuttaan tähän vähän liikaa?

Vai oliko Jumalalle, Isälle Hänen poikansa Saatanaakin pahempi vastustaja?

Kommentit (11)

Vierailija
Agison

Vai oliko Jumalalle, Isälle Hänen poikansa Saatanaakin pahempi vastustaja?

mitäpä luulet..?

.. jos jesse tosta vaan kieltää saatanan noin niiko kädenheilautuksella,
niin olishan sen sillon melko paha vastus oltava

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Saamani käsityksen mukaan tuosta "käännekohdasta" tehtiin merkittävä vasta myöhemmällä ajalla, vasta varhaiskeskiajalla kun Jeesuksesta rakennettiin uuden testamentin yhteydessä merkittävä profeetta.

Tämän käsityksen olen saanut viimeaikaisista kulttuuriteoksista kuten Da Vinci -koodi ja Zeitgeist, joten se saattaa toki olla historiallisesti erheellinen, mutta pistää se silti kyllä miettimään, mitkä asiat ovat oikeasti merkittäviä ja mitkä eivät. Ja kuinka monen asian taustalla oikeastaan onkaan vain ja ainoastaan poliittiset pyrkimykset.

Vierailija

Onneksi nykyisin ei yksikään kirja pysty saamaan samanlaista suosiota sillä paskaa pukkaa ulos ja sisään printtinä sekä digitaalisena siihen tahtiin, että kukaan ei pysty kaikkea lukemaan. Ja jos kyllästyy johonkin, voi ottaa käsiinsä seuraavan kirjan tai sivuston.

Harmi vain että raamattu pääsi olemaan liian pitkän ajanjakson ajan se kodin ainoa kirja (Oli kai niitä kalenterejakin tosin).

Vierailija
McRoot
Onneksi nykyisin ei yksikään kirja pysty saamaan samanlaista suosiota

niinnoh,.. heittää vaan asetelman päälaelleen, niin saa käytännössä toimivan version
periaatteessa toimivasta kirjasta

tuomol
Seuraa 
Viestejä220
Liittynyt21.11.2007
Agison

Miksi kansa kääntyi Jeesusta vastaan, onko kellään tästä informaatiota? Mystinen pimentyminen tapahtui, tai jotain?
Miksi juutalainen kansa oli tuolloin liian paha, ja siinä -oo:ssa lootassa 4:stä...

Meillä on tuosta tapahtumasarjasta tietoa vain raamatusta, joten on mahdollista ettei koko oikeudenkäyntiä koskaan käytykään.

Minulla on tässä vaiheessa se käsitys, että varmaa oli vain Jeesuksen (Yehoshua, Yeshua) olemassaolo ja se, että hänet teloitettiin, ilmeisesti ristiinnauliten, mikä oli nimenomaan kapinoitsijan kohtalo. Loppu on myöhemmin muistiin merkittyä perimätietoa.

Historioitsija Josephuksen http://fi.wikipedia.org/wiki/Josephus lisäksi vain muutamassa muussa lähteessä on lyhyet mainnat henkilöstä. Josephuksen pari-kolme kappaletta pitkän maininnan olen joskus lukenut (löytyy netistä) eikä siinä muistaakseni hiiskuta tuosta oikeudenkäunnistä mitään.

Jos tapahtumasarjan historiallisuus itse on näin heikoissa kantimissa, niin on aika sama vaikka uskoisi tasan sen mitä raamatussa lukee. Ei jutun tarvitse olla totta ollakseen hyvä, kuten me Tolkienin ystävät hyvin tiedämme.

Vierailija
tuomol
Agison

Meillä on tuosta tapahtumasarjasta tietoa vain raamatusta, joten on mahdollista ettei koko oikeudenkäyntiä koskaan käytykään.

Hei, älä viitsi, Pilatuksen oikeudenkäynti on kirjattu myös nk. Nikodeemuksen evankeliumiin, joka löytyy apona...

Minulla on tässä vaiheessa se käsitys, että varmaa oli vain Jeesuksen (Yehoshua, Yeshua) olemassaolo ja se, että hänet teloitettiin, ilmeisesti ristiinnauliten, mikä oli nimenomaan kapinoitsijan kohtalo. Loppu on myöhemmin muistiin merkittyä perimätietoa.

Historioitsija Josephuksen http://fi.wikipedia.org/wiki/Josephus lisäksi vain muutamassa muussa lähteessä on lyhyet mainnat henkilöstä. Josephuksen pari-kolme kappaletta pitkän maininnan olen joskus lukenut (löytyy netistä) eikä siinä muistaakseni hiiskuta tuosta oikeudenkäunnistä mitään.

Jos tapahtumasarjan historiallisuus itse on näin heikoissa kantimissa, niin on aika sama vaikka uskoisi tasan sen mitä raamatussa lukee. Ei jutun tarvitse olla totta ollakseen hyvä, kuten me Tolkienin ystävät hyvin tiedämme.

Jaa vai ei Tokieni ole mielestäsi totta vaikka näit sen omin silmin! Jos ei silmiään usko, niin ei kyllä kykene vastaanottamaan mitään...

Vierailija
Barbaari
Ehkäpä Jeesusta uskonnollinen väkijoukko piti vääränä profeettana joita on siis juutalaisuuden mukaan.

Mutta ne väärät opettajat olivatkin todellisuudessa ne sen ajan fariseukset ja kirjanoppineet, jotka eivät Jehovasta tienneet mitään, vaan ainoastaan oman rahanhimonsa...

Vierailija
Dr Lazer
McRoot
Onneksi nykyisin ei yksikään kirja pysty saamaan samanlaista suosiota

niinnoh,.. heittää vaan asetelman päälaelleen, niin saa käytännössä toimivan version
periaatteessa toimivasta kirjasta

Tuomas Leväsen suomentama apokryfi kertoi:"Eräs enkeli murruttuaan määräyksestä, hedelmöitti mahdottoman ajatuksen Minun valtakuntaani nähden identtisen valtakunnan tekemisestä, ja hänet syöstiin Taivaassa, ja sen jälkeen Hän lenteli pitkään syvyyksien yllä..."

Tuota vastakkainasettelua on yhä, kaikki joukkueurheilulajit ja kaksintaisteluälypelit ovat esimerkki tuosta karkoitustapahtumasta!

Tuota karkoitusta Eenok kuvasi kertomuksessaan Avaruuden Vartijoista:"Heidät syöstiin 10. Taivaasta 5." Meidät on syösty sitäkin alemma sillä olemme 3.

tuomol
Seuraa 
Viestejä220
Liittynyt21.11.2007
Agison
Jaa vai ei Tokieni ole mielestäsi totta vaikka näit sen omin silmin! Jos ei silmiään usko, niin ei kyllä kykene vastaanottamaan mitään...

Jaa, sanoinko minä nähneeni Tolkien-maailmaa omin silmin?

Tuomo

Uusimmat

Suosituimmat