Hyvät neuvot kalliit! Siivoushullu kämppis.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Asun käytännön syistä solussa ulkomailla kolmen aikuisen ja yhden muksun kanssa.

Nyt muksun äiti on päättänyt että kämppä siivotaan kerran viikossa, lattianpesua myöten. Mielestäni tämä on hätävarjelun liioittelua, ja asiasta päätettiin ilman minua. Suoraan sanottuna vituttaa. Mukula sottaa ja sen takia ymmärrän keittiön lattian pesun. Mutta miksi vitussa mun se tarttisi pestä? Nykyisellään jo lakaisen jos näyttää että lattialla on roskaa. Ei kiinnosta muiden kakaroiden jälkiä korjailla. Sama olohuoneen kanssa, mitään omia tavaroita en siellä voi pitää, ne on heti muksun leikkikaluina ja vanhemmat viisveisaa. Sain jopa huomautuksen "äidiltä" että olisi kiva jos olisi perheellä omaa aikaa -> painu sinne omaan viistokattoiseen 9 neliömetrin loukkoosi, tää on "meidän" aluetta. Vuokraa maksamme kuitenkin kaikki samassa suhteessa.

Toinen "perheeseen kuulumaton" kämppikseni alistuu tähän diktatuuriin valittamatta ja kuuraa vessan lattiasta kattoon kerran viikossa.

Mitä voin tehdä, toimiiko järkipuhe?

Nimimerkki:

Kun muksu herää, kaikki herää

Sivut

Kommentit (18)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26897
Liittynyt16.3.2005
runos
Mitä voin tehdä, toimiiko järkipuhe?

Voithan ilmoittaa selvästi, että olet eri mieltä etkä suostu moiseen. Jos joku haluaa siivota yli kohtuuden, olkoon se hänen henkilökohtainen harrastuksensa. Tuskin kämppäkaverisi saavat sinua häädettyä. Riitoja itsepäisyydestä tulee, mutta ellet siedä sitä, vaihtoehtona lienee siivoaminen tai pois muutto.

Vierailija

Kannattaa käyttää uskonnollinen jokerikortti ja kertoa ettei uskontosi salli sinun osallistuvan näin tiheästi tapahtuvaan siivoamiseen.

Edit:

Miksi ihmeessä tämä ketju ei ole Vapaan sanan puolella?

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
McRoot
Kannattaa käyttää uskonnollinen jokerikortti ja kertoa ettei uskontosi salli sinun osallistuvan näin tiheästi tapahtuvaan siivoamiseen.

Noin minäkin tekisin!

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Olen huono riitelijä Mutta pitänee sekin sitten oppia, kun homma menee hulluuden puolelle.

Tuntuu että tässä joku näkee vain oman kapean katsantokantansa, eikä ota huomioon sitä että muiden ei pitäisi kohtuuttomasti joutua tekemään ylimääräistä heidän lapsensa tai siisteydentarpeensa tähden.

Ymmärtäisin jos kämpässä vallitsisi (muu kuin muksun aiheuttama) kaaos, mutta kun kiltisti siivoan jälkeni keittiössä ja olkkarissa, tuntuu touhu kohtuuttomalta.

No joo, vapaa sana olisi voinut olla parempi vaihtoehto. Minun mokani.

Tuo uskontokortti olisi kyllä hyvä veto...

Varsinkin kun taloudessa asuu useamman uskontokunnan edustajia muutenkin, eikä sen takia pöydästä löydy sikaa eikä nautaa, vaan perkeleen broileria aina. Jos muut, niin miksen minäkin

Vierailija

Klassinen ratkaisu on heittää muksu pesuveden mukana, jonnekin. Siivoushulluus, silloin kun itse en ole paikalla, on hieno ominaisuus lähimmäisessä. Onnea soluelämään, tumaseni.

Vierailija

runos kirjoitti:

Olen huono riitelijä...

Ei tarvitse riidellä, ilmoitat vain perustellun kantasi ja toimit niin kuin parhaaksi näet.

Vierailija

Muuta pois.
Minullakin on ollut kerran vastaavantyyppinen tilanne. Minulla tosin oli kans muksu, vuotta vanhempi kuin kämppiksen. Siivoominen oli tyyten minun ongelmani. Kämppiksellä oli poikaystävä, työtön "taiteilija", siis urospuolinen, joka siellä kahden äidin ja kahden lapsen huushollissa löhöili isossa olkkarissa tangat jalassa päivät pitkät itseään rapustellen ja viidytellen mm. telvitsuunia tuijottamalla.

Kaikesta alkoi tulla sanomista.
Mun mittani täyttyi pikkuhiljaa. Kannoin selkä vääränä safkaa huusholliin ja ruokalaskut laitettiin puoliksi vaikka eniten ahmi se pummi joka ei tehnyt mitään. Ei edes siivonnut.

Pummilla oli muka laktoosi-intoleranssi.
Mulle tuli kerran vieraita. Tein pellillisen pizzaa. Laitoin siihen vielä saunaan lähtiessämme ison lapun jossa luki että sisältää maitoa, ei ole Hylaa.
*ttu! Se hyypiö oli vetänyt puoli pellillistä naamaansa ja makas siellä patjalla röyhtäilemässä tuttu virne naamallaan.

Mä oon tosi laiska riitelemään ihmisten kanssa ja hommasin uuden kämpän.
Oltiin lapsen kanssa muutettu ja lopuksi vielä tapeltu Legoista kun kämppiksen kersa oli ominut kaikki Legot vaikka n. ½ oli meidän.
Yhtenä iltana ex kämppis ilmestyi päissään hoiperrellen pihamaallemme haukkumaan minut kun olin ollut niin ilkeä että olin laittanut viimeisen ruokalaskun kolmeen osaan ja maksanut vain 1/3:sen..

Mua ei sais kilon kappaleinakaan enää mihinkään "kommuuniin".
Enkä mä oikein ole laitosihminenkään.
Aina on jotkut pölvästit hypimässä silmille.

Vierailija
runos
Sain jopa huomautuksen "äidiltä" että olisi kiva jos olisi perheellä omaa aikaa -> painu sinne omaan viistokattoiseen 9 neliömetrin loukkoosi, tää on "meidän" aluetta. Vuokraa maksamme kuitenkin kaikki samassa suhteessa.

Eihän tässä mitään ongelmaa ole. Tai ehkä niillä on, joka tapauksessa tällaisista selviää helposti heittäytymällä hieman loivaliikkeiseksi ja tuumamalla että hei, tosi on, mä tiedän yhen tosi hyvän mestan johon voisittekin mennä, mäkin välillä tykkäisin olla omissa oloissani olkkarissa kun kerran maksan kuitenkin tästä yhtä paljon kuin tekin.. Kieltäydyt yksiselitteisesti ymmärtämästä (=esität tyhmää) että et saisi olla kämpässä josta maksat vuokraa.

Mitä siivoamiseen tulee, siitä voi ihan rehellisesti hieman hämillään sanoa että joo, mä just siivosin omat sotkuni. Ja että mua ei haittaa teidän sotkut, mutta ei se mua haittaa vaikka siivoattekin vähä useammin. Aina kun tulee napinaa että siivoamaan, niin katsot hieman tyhmä ilme naamallasi että eihän täällä mun juttuja oo missään.. Tietenkään en tiedä minkälaista sakkia ne muut on, mutta harva sitä nyt tuosta tappelemaan alkaa jos kerran tuolleen kiltisti esittää nuo argumentit eli a) maksan yhtä paljon = yhtä paljon aikaa olkkarissa ja b) omat jäljet on siivottu. Minä luulisin - en ole ihmissuhde-expertti - että jos toiselle jää ainoaksi mahdollisuudeksi vaatia suoraan jotain todella epäreilua, se jää vaatimatta. Hienovaraisesti vihjaillen vain voi itseään huijata, että enhän mä vaatinu mitään...

Vanhempia voinee aktivoida näppärästi tenavan valvonnan suhteen esim. unohtamalla olkkariin puukkoja tai neuloja.

Vierailija

Passiivinen vastarinta ja henkinen sissisota ovat joskus ihan käypiä ratkaisuja ongelmiin. Tietenkin suosittelen suoraa lähestymistä, mutta mikäli osoittautuu toimimattomaksi tai mielii herkutella tilanteen suomilla mahdollisuuksilla, niin kyseiset taktiikat voivat olla paikallaan.

Keittiöpsykologista mutuilua pimeältä puolelta:
Nuo "yliaktiiviset siivousintoilijat" ovat, ainakin tähänastisen kokemukseni perusteella, pikkuasioihin tarttuvia nipottajia. Kokeellisesti soluasunnossa voi testata ja selvittää heitä ärsyttäviä asioita, "akupunktiopisteitä", joita sitten aletaan tökkiä vaivihkaa pienin ärsyttävin teoin - epäsuoraa reittiä tietysti. Parhaimmassa tapauksessa "Luutu-Ilsa" pakkaa laukkunsa ja lähtee ovet paukkuen vieden jälkikasvunsa mukanaan.

Mengele kirjoitti:

Vanhempia voinee aktivoida näppärästi tenavan valvonnan suhteen esim. unohtamalla olkkariin puukkoja tai neuloja.

Aika vaarallista muksua ajatellen kuitenkin, enkä suosittele. Oletan kuitenkin, että vitsailit.

Vierailija

Loistavia vastauksia. Kiitoksia erityisesti Mengeleelle, luulen että otan neuvosta vaarin... Huh, jo ahdistus helpottaa

Poismuutto kohottaisi elinkustannuksia ainakin vuokranosalta, mutta muuten se on kyllä vaihtoehto siinä missä muutkin ^_^

Leegoista ei tulne riitaa, mutta joistakin keittiöapparattuksista voi tulla vääntöä.

Vierailija

Kysäisehän "runos" Pönniltä lainaan tuota taiteilijatyyppiä, kuulostaa ärsyttävältä tapaukselta ...

Mengele kirjoitti:

Muista sitten kertoa meillekkin kuinka käy!

Kannatetaan. Kirjaat aina päivän tapahtumat tänne, jota voipi sitten seurata kuin jännitysnäytelmää ikään.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Vois tehdä hyvää olla välillä erillään, vaikka lapsperhe pihalle puistokävelylle pariks tunniks, että vähän sais tuulettua. Samoin itselläs olis hyvä jokin harrastus, että olet ulkona. Kenen tahansa naama alkaa kyllästyttää, jos sitä kokoajan näkee..

Per se

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat