Prisma: Ydinvoiman kauhut

Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Tuli maanantaina 23.2.2009.

Ohjelma käsitteli ihmisten suhtautumista säteilyyn ja samalla selvitettiin sen haitallisuutta. Ohjelmassa väitettiin, että tsenobilin onnettomuuden säteilyyn on kuollut vain 56 ihmistä, ja vihjattiin, että pieni määrä säteilyä jopa ehkäisee syövän syntymistä, koska pieni säteily aktivoi syöpää ehkäiseviä geenejä.

Olisko aika hillitä ydinvoiman aiheuttamaa hysteriaa?

Katoitteko? Uusinnat ti 24.2. klo 23.50 ja su 1.3. klo 13.15

Per se

Sivut

Kommentit (118)

Vierailija
Reiska

Ohjelma käsitteli ihmisten suhtautumista säteilyyn ja samalla selvitettiin sen haitallisuutta. Ohjelmassa väitettiin, että tsenobilin onnettomuuden säteilyyn on kuollut vain 56 ihmistä, ja vihjattiin, että pieni määrä säteilyä jopa ehkäisee syövän syntymistä, koska pieni säteily aktivoi syöpää ehkäiseviä geenejä.

tekniikka-ja-energia-f1/ydinvoima-kehno-tapa-tuottaa-sahkoa-t17134-165.html

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Reiska

Eipä tuossa ohjelmassa tainnut olla mitään sellaista, mitä vaikkapa Norppa ei olisi kertonut tällä palstalla jo sataan kertaan.

Uskoo ken haluaa.

Niitä virallisesti varmistettuja kuolonuhreja on muuten 59.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Pelkäämme ydinvoimaa, jonka aiheuttamat kuolemat ovat kourallinen paskaa meressä.

Samalla poltamme tupakkaa, tapamme sillä miljoonia ihmisiä vuosittain jne. Ajamme maistissa ja tapamme viattomia..

Nyt kielletään ilotulitteet 30 loukkaantumisen takia..mutta nollapromillea ei voida hyväksyä liikenteeseen. Onkohan hieman erikoiset ajatukset ihmisillä? Moni tosiaan menee itse maistissa rattiin tai menee kyytiin, vaikka tietää kuskin juoneen. Ydinvoima kuitenkin pelottaa silti enemmän

Vierailija

mutta nollapromillea ei voida hyväksyä liikenteeseen.

Mitäs se nolla promillea auttaisi. Ne jotka ajavat kännissä ja aiheuttavat onnettomuuksia rikkovat jo nykyisiä sääntöjä. Jos joitakin ei kiinnosta noudattaa sääntöjä niin niiden sääntöjen kiristäminen ei auta yhtään. Ainoastaan tehdään kiusaa niille jotka sääntöjä noudattavat.

Vanha jäärä
Seuraa 
Viestejä1557
Liittynyt12.4.2005
hi3

Nyt kielletään ilotulitteet 30 loukkaantumisen takia..mutta nollapromillea ei voida hyväksyä liikenteeseen. Onkohan hieman erikoiset ajatukset ihmisillä? Moni tosiaan menee itse maistissa rattiin tai menee kyytiin, vaikka tietää kuskin juoneen.

Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että kaveri, jolla ei ole ajokorttia, jonka auto ei ole rekisterissä eikä siinä ole vakuutusta ja joka on vielä viimeksi kuluneen vuoden aikana jäänyt 12 kertaa kiinni humalassa ajosta, jättäisi lähtemättä yli kahden promillen kännissä liikenteeseen, kun promilleraja on lain mukaan nolla eikä 0,5 promillea?

Siinä olen kanssasi samaa mieltä, että ihmisillä on kumma tapa suhteuttaa erilaisia riskejä ja vaaroja. Mutta Juicea lainatakseni "ei elämästä selviä hengissä", vaikka vaaroihin ei ehdoin tahdoin hakeutuisikaan.

Vanha jäärä

Vierailija
Aweb

Eipä tuossa ohjelmassa tainnut olla mitään sellaista, mitä vaikkapa Norppa ei olisi kertonut tällä palstalla jo sataan kertaan.

Uskoo ken haluaa.

Älkää minua uskoko. Uskokaa WHO:ta. Hyvä että Prisma pitää vähän korkeampaa tasoa kuin Ajankohtainen kakkonen.

Vierailija
Reiska
Suurimmat ongelmat on henkisellä puolella, esim pelko ja oainajaiset.

Joo.

Ne taas johtuvat pelottelusta ei säteilystä. Pitäisikö pelottelu kieltää? Sen voisi rinnastaa laittomaan uhkaukseen.

Vierailija
Reiska

Kyllä. Ja päivittäinen säteilyannos jokaiselle, ettei tule syöpää.

Vierailija
Norppa
Reiska
Suurimmat ongelmat on henkisellä puolella, esim pelko ja oainajaiset.

Joo.

Ne taas johtuvat pelottelusta ei säteilystä. Pitäisikö pelottelu kieltää? Sen voisi rinnastaa laittomaan uhkaukseen.

Helpompi kun kielletään vaan ydinvoiman vastustaminen.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
hi3
Pelkäämme ydinvoimaa, jonka aiheuttamat kuolemat ovat kourallinen paskaa meressä.

Samalla poltamme tupakkaa, tapamme sillä miljoonia ihmisiä vuosittain jne. Ajamme maistissa ja tapamme viattomia..

Nyt kielletään ilotulitteet 30 loukkaantumisen takia..mutta nollapromillea ei voida hyväksyä liikenteeseen. Onkohan hieman erikoiset ajatukset ihmisillä? Moni tosiaan menee itse maistissa rattiin tai menee kyytiin, vaikka tietää kuskin juoneen. Ydinvoima kuitenkin pelottaa silti enemmän

Pelottaako ydinvoima ihmisiä? Ei minun ydinvoimavastaisuuteni ainakaan perustu siihen, että pelkäisin jotain onnettomuuksia. Mielestäni suurin onnettomuus, ja ainoa jota tulee pelätä, on se, mikä pakottaa ihmiset kasvattamaan mm. ydinvoiman määrää maailmassa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Norppa
Aweb

Uskoo ken haluaa.

Älkää minua uskoko.

Enhän minä sinua uskokaan.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Norppa
Aweb

Enhän minä sinua uskokaan.

Paljoon olen sortunut. Mutta siihen että teitittelisin sinua...

Keep dreaming

Enhän minä kuvittele sinun teitittelevän minua, mutta katsos kun en voi vastata sinulle muiden kuin itseni puolesta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat