Oikean talouden oikeellisuus / 59 000 mamuvuosikulut?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ollas nyt oikein kriittisiä ja keskustellaas yhteiskunnasta ja sen taloudellisesta hyvinvoinnista, siitä millainen yhteiskunta tarvitaan ja kuka on tärkee osa yhteiskuntaa jne..

Muualla virinneestä tulin sanoneeksi jotakin, mikä ei oikeastaan enää liittynyt mitenkään otsikkoon, joten erotan ihan omakseen.
Maahanmuuttajakriittisyys oli siellä taustalla ja käsittelyssä oli yhden maahanmuuttajalapsen, alle 16v:n aiheuttamat kulut per/vuosi.
Yli 16v:n maahantulijan nuoren kulut on n. 30.000/vuosi ja aikuisen n. 17.000/vuosi, kunnes päätyy töihin tai työttömyyskortistoon ja saa vähimmillään n.10 850€/v.

Suomalainen kaikkein alhaisimmassa toimeentuloluokassa on oikeutettu perustoimeentuloon ja tarpeidensa mukaan saa sitten palveluita niin terveydenhuollon kuin muunkin kautta sitämukaa kuin tarvitsee.

Minä olen tällä hetkellä peruspäivärahalla a.) 25.63€/pv x 261 arkipv. = 1 vuodessa n. 6 690€

Lisäksi on asumistuki vuokrasta riippuen ja toimeentulotuki, mikäli siihen on tarvetta.
Itse saan asumistukea 228.81€/kk x 12 = n.2 745€/v.
Lisäksi toimeentulotukea 117,81€/kk x12 = n.1 414€/v.
yht. 10.849€/vuosi

Mun kohdalla koomista on se että peruspäiväraha nousi 1.12€/päivä, mutta vastaavasti toimeentulotuki on pienentynyt saman verran. En tiä onko jonkun moka vaiko piruuttaan ja tarkoitushakuisesti mokattu? Ehkä ideana lisätä yleistä pahoinvointia ja tyytymättömyyttä kaikkein vähäosaisimpien keskuudessa mutta ähäkutti en minä ainakaan mee heitteleen ketään polttopulloilla. Teen tasan jotain täsmällistä pedanttina ihmisenä jos ei indeksikorotuksia ala kuulua. En pidä vallankäytöstä, jossa kiihotetaan ja lietsotaan mielipuolisesti ketään mihinkään.
Olkoot vahinko ja odottelen korjausta..

Mutta.. 59 000€/vuotuiset kulut alle 16v:sta maahanmuuttajalapsesta sisäsltävät siis huoltajan, yms. ja ymmärtääkseni jos tsekattais vaikka kehitysvammapuolelta voitais kait löytää jotain vastaavia lukuja avohoidon puolelta lasten osalta?
Aikuisen maahanmuuttajan kulupuolella on alussa enemmän ja josakin vaiheessahan tulijat siirtyvät osaksi tavallista väestöä ja päätyvät työnhakijoiksi ja sieltä töihin jos hyvin käy ja myös maahanmuuttakjataustaiset osallistuvat verokertymään niin julkisen sektorin kuin yksityisenkin kautta.

No.. mennään sitten siihen mikä silmääni pisti, minkä noukin esiin ja mistä toivoisin kriittistä keskustelua. En todellakaan mitään rasistista suunsoittoa vaan ihan tervehenkistä pohdiskelua siitä mitä ylipäätään on terve talous ja sen toimijat ja erittäin tervettullutta on jos joku viittii laskee senkin missä vaiheessa yhteiskunta on vaarassa totaalisesti romahtaa jos työllisten ja työttömien suhde on liian suuressa epäbalanssissa, yms.
Siis:

Lisäyksenä tähän, vaikka tuskin sitä ymmärtkään: Tuosta 57 000 eurosta Suomessa olevasta pakolaisesta suurin osa jää Suomeen

Toi on oleelliseti kansantaloudellista hooplaa, joka rikkoo täsmälleen samaa periaatetta kuin kaikki muukin spekulatiivinen sekoilu: "There is no such thing as free lunch". Todellisuudessa pikemminkin valtio/kunta/yhteiskunta ottaa tuossa velkaa yksityisiltä toimijoilta. Perverssejä mittasuhteita tommonen saa viimeistään siinä vaiheessa, kun Suomi lainaa esim Kiinalta rahaa tarjotakseen kiinalaiselle maksuttoman koulutuksen, ja sen väitetetään olevan suomalaisten etu.

Pönni jatkaa.. Onko sekin kansantaloudellista hooplaa että meillä on yhteiskunta ja sen infra; Aletaan luetella vaikka:
- Kujat, kadut, tiet, haiveit.. (katuvaloineen, kevyenliikenteen väylineen lentokenttiä, junaverkostoa, jne. unohtamatta..)
- Vesi ja viemäriverkostot..
- Energiansiirtolinjat..
- Viestiliikenneverkostot..
- Julkisen sektorin terveydenhuolto, neuvolasysteemistä vanhustenhuoltoon ja kaikki siltä välillä..
- Julkisen sektorin palvelut päivähoidosta vanhustenhoivaan ja kaikki siltä väliltä huolehtien heikoimmastakin yksilöstä..
- Koululaitos, alkaen esikoulusta ja jatkuen vaikka elinikäiseen opiskeluun ja sisätäen täydennyskoulutusta, tiedon ja osaamisen uusintamista..
- Pelastus ja puolustus palokunnista poliiseihin ja koko oikeuslaitokseen lääninhallintoja myöden..
- Varsinaiset puolustusvoimat..
- Sivistystoimi.. kirjastolaitos, yms.
- jne.

Meillä on kallispalkkaiset kunnallisvirkamiehet ja virastoissa valtavat määrät ihmisiä, joiden ei ihan heti hoksais tekevän tuottavaa työtä, mutta he osallistuvat kokonaisinfran tuottamiseen vastaamalla olemassaoloevasta ja jatkuvista muutoksistakin kun olosuhteissa tapahtuu heilahteluita, kun kysyntä ja tarjonta sisällöllisesti niin vaatii.

Meillä on se ns. väliportaan hallinto läänitasolla, jonka vastuualueeksi on nimetty lainkirjaimen lukeminen ja toteutus.

Meillä on kansanedustuslaitos. Siellä hallitus, jossa ministerit omine vastuualueineen huolehtimassa jopa elinkeinolelämän säätelystä kun on teollisuus- ja kauppaministeriökin erikseen.
Valtavat määrät virkahenkilöitä tekevät näennäisesti tuottamattoman näköistä työtä mutta kaikki osallistuvat omalla, tärkeällä panoksellaan infran ylläpitoon ja uusintamiseen.

Kuka oikeasti muka tekee oikeita töitä ja oikeasti tuottaa?
Lakasinlakasinkoneenkuljettajakko? Vai onks vaan jokkut Tötterströmit ja Ehwenswärtit oikeita työläisiä?

Kuka oikeesti on oikee palkammaksaja ja kuka oikee palkansaaja ylipäätään koko maailmassa?
Onko nykyään vaan jokkut ID/DI:t, insinöörit, teknikot ja katepillarikuskit oikeita ihmisiä, erityisesti heistä ne kaikkein lippalakkipäisimmät bodarit, joilla on jo viina syöny aivoista kaikkein herkimmät kontaktit?
Vai kekkä?
Kuka tässä maailmassa on oikeesti sitä mitä pitäs?

Löytyykö joku narttu nostamaan kätensä ylös ilmoittautuakseen henkilökohtaisesti vastuulliseksi siitä että hallitsee kaikkein oikeimman taloudellisen vakanssin koko maailman infrassa? Käsi ylös ja hymy pyllyyn! Löytyykö sitä talenttia?!

Mä väitän ettei ole mitään yksityisrittäjäpuolta, mitään yksityissektoria sinällään, joka itsenäisesti pelkällä omavoimalla selviytyis yhtään mistään.

Toki joku voi paaluttaa tontin, joku voi tehdä valtauksen ja julistaa että tää on mun mutta globaalissa maailmassa, jonka ihmiset ovat jo vallanneet ja paaluttaneet tyyten alkaa olla jo aika mahdotonta narsistina kekkaloida täällä henkseleitä paukuttaen ja muita syytellen että muut syö kuormasta.
Sekin vanha vitsi ettei jumala laiskoja ruoki, mikälie bibolaarisen möläytys sekin ennenkuin iskee depressio omaan nilkkaan ja rehvastelija on täysin toisten armoilla avuttomana kuin pikkulapsi.

Sivut

Kommentit (181)

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
Pönni
Minä olen tällä hetkellä peruspäivärahalla a.) 25.63€/pv x 261 arkipv. = 1 vuodessa n. 6 690€

Lisäksi on asumistuki vuokrasta riippuen ja toimeentulotuki, mikäli siihen on tarvetta.
yht. 10.849€/vuosi

Karkeasti laskien minä en saisi lainkaan nauttia valtion tarjoamasta infrastruktuurista, koska maksamani verot riittävät vasta juuri ja juuri sinun elättämiseksi.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
(Axel Oxenstierna)

Vierailija
kairamo
Pönni
yht. 10.849€/vuosi

Karkeasti laskien minä en saisi lainkaan nauttia valtion tarjoamasta infrastruktuurista, koska maksamani verot riittävät vasta juuri ja juuri sinun elättämiseksi.

Kiitos toveri Kairamo!

Mikäli sinua joskus kohtaa työttömys tai vajaakuntoisuus ja päädyt ansiosidonnaistesi yms. jälkeen samaan jamaan kuin minä niin toivotaan ettei kukaan ole tuhonnut nykyistä yhteiskuntamalliamme niin ettei mekin kahdestaan jossain Laukontorilla tapella joistakin mustanmakkaran jämistä kuin kalalokit konsanaan.

Me olemme kumpainenkin oikeutettuja tähän ihan samaan.
Olemme saaneet yhteiskunnan taholta äitiysneuvolasta lähtien hoivaa ja huolenpitoa. Minä aloitin siinä vanhassa kansakoulumallissa, joka sittemmin muutettiin peruskouluksi. I was so lucky that we was first class in school who start learn an english and so on.. My choolway stopped ealier than youngers, but still this community is make bossible that I can learn more and better all the time..

Veni vidi vici..

Eläköön länsimainen kulttuuri, jonka juuret on jossain Aasiassa ja Afrikassa.. Eläköön inhimillinen.. human being .. ihmiseksi tuleminen ja humanismi! Welcome ewerybody and world is seaving!

Love & peace

Mutta.. mä odottelen nyt täällä että mamukriittisistä löytyis muutakin kuin ylimieliseksi tarkoitettua tölvimistä siitä miten joku yksilö kuvittelee yksinänsä ruokkivansa minua omilla rahoillaan ja kuinka se hänen vajavaisen ymmärryksensä mukaan tarkoittaa sitä ettei hänelle itselleen jää yhtään mitään ja kaik mahkut häneltä on viety.. *nyyh*..

Oonhan minäkin työelämässä ollut.. en silti ole mikään mielenterveyspotilas tai niin tyhmä että alkaisin elvistellä jollekulle toimeentulovaikeuksissa elävälle tai mamulle, kelleen että lällälää.. mä maksan sun elämäs.
Ei mun tarvi!
Metsänomistajat kaataa vaan ihan ittelleen.. minä oon hiukan huono avohakkuuhommissa enkä o pyytänyt risuakaan sellaisesta savotasta mihin ei mun koulutus tai hermot, yms. riitä.

Oon kyllä hiukan aatellut että jos asettuis eduskuntavaaleissa tarjolle.. Töihin mä tykkäisin mennä.
Voisin mä tehtaankin perustaa.
Sitten voisin paaluttaa vaikka kaivoksen Kongosta tai jotain..

Vierailija
kairamo
Pönni

yht. 10.849€/vuosi

Tuskin ne rahat jäävät Pönnin pankkitilille makaamaan vaan päätyvät takaisin kiertoon. Osa saattaa jopa palata takaisin sinulle itsellesi.

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
Moses Leone
kairamo
Pönni

yht. 10.849€/vuosi

Tuskin ne rahat jäävät Pönnin pankkitilille makaamaan vaan päätyvät takaisin kiertoon. Osa saattaa jopa palata takaisin sinulle itsellesi.

Miksi ne "10.849€/vuosi" pitää Pönnin kautta kierrättää, pistäisin ne mielelläni itsekin takaisin kiertoon.

Ja sen osan, joka palaa takaisin itselleni, voisin taas kierrättää.

(Axel Oxenstierna)

Vierailija

Tuohon yht. 10.849€/vuosi summaan tulisi lisätä myös ne todelliset kulut, jotka syntyvät hallinnollisista toimenpiteistä, jotka tehdään ennen kuin sinulle on alettu maksaa kyseistä päivärahaa.

Lisäksi myös käyttämäsi terveydenhuollon todelliset kustannukset, poliisin ja palokunnan ylläpito, julkisen liikenteen ylläpito, yms.

Sitten saatettaisiin päätyä realistisimpiin lukuihin.

Myöskin jo käytetyt kertaluonteisen omaiset kustannukset, kuten koulutukseen, päivähoitoon, yms menneet kustannukset tulisi lisätä tuohon päälle kuoletettaviksi.

Yksittäisen ihmisen valtion taloudelle aiheuttama rasitus ei koostu pelkästään siitä, paljonko hän saa konkreettista rahaa valtiolta.

Myöskin ansiotyössä käyvä kansalainen saattaa elinaikanansa jättää oman panoksensa negatiiviseksi.

Vierailija

Tuo 57tonnia vuodessa per maahanmuuttaja voi ihan hyvin olla realistinen laskelma, kun siihen otetaan mukaan maahanmuuttajan tarvitsemat tukitoimenpiteet ja hallinnolliset toimenpiteet.

Halvemmaksihan se tulisi tietenkin tulisi, jos maahanmuuttajalle annettaisiin suoraan peruspäiväraha ja suorat kustannukset olisivat nuo 10tonnia, mutta integrointi taitaisi jäädä välistä sillä kustannuksella.

Koulutus, ylläpito yms maksaa helposti tuon 57tonnia vuodessa per maahanmuuttaja.

Vierailija
kairamo

Miksi ne "10.849€/vuosi" pitää Pönnin kautta kierrättää, pistäisin ne mielelläni itsekin takaisin kiertoon.

Kaksi ihmistä (sinä ja Pönni) ehtii kuluttamaan nopeammin ja tehokkaammin kuin yksi. Sinun ei esimerkiksi tarvinne käydä parturissa kahta kertaa useammin kuin käyt. Mutta kun käytte Pönnin kanssa yhdessä, niin partureilla on töitä ja tuloja tuplasti. Lisäksi Pönnin tuloilla ei ole varaa hankkia uutta autoa, vaan hän käyttää julkisia kulkuneuvoja ja työllistää linja-autonkuljettajia. Jos sinä saisit yksin päättää, ostaisit kuitenkin kalliimman auton, josta ainoastaan pieni osa työllistää suomalaisia autokauppiaita ja suurin osa rahoista häipyisi jonnekin Saksaan tai Japaniin. Esimerkkejä on varmasti muitakin, miksi kansantaloudelle on eduksi että jaat rahasi Pönnin kanssa.

Vierailija
kairamo

Paljon sulle riitäis kiertoon jos nyt maksat tuon verran vuodessa veroja? Ei varmaan mikään. Oot aika tyypillinen tavis joka ei osaa elää säästäväisesti ja kaiki menee sitämukaa kun tuleekin eikä mikään riitä.

Teikäläisiä on sitten hyvä vedättää nousemaan barrikaadeille silloinkin kun systeemi on mitä parhain ja sitä rukkaamalla saatais vielä paremmin toteutumaan tasa-arvoa ja oikeudenmukaisuutta niin, että yhä vähemmän porukkaa jäis systeemin ulkopuolelle syrjäytymään.

Jos ihminen maksaa veroja n. 10 000e/vuosi se tekee n. 833/kk. tarkoittaen että henkilö maksaessaan apauttia n. 30% veroa ansioistaan tienaa kk:ssa n. reilut 2 500€/kk.

Kyllä tolla pitäis elää ihan leveesti jos ei oo ihan tomppeli ja törsää sikana.
Tollahan maksaa jo vaikka millaista asunolainaakin ja autoo on vara vaihtaa sopivasti uuteen.

Sitten onkin eri juttu jos on viinaanmenevä ja tupakoi yms. Sitten ei ehkä riitä yhtään mikään.

Seuraava potilas olkaa hyvä!
Kenes tulot ruoditaan seuraavaksi? Onko vapaaehtoisia..

Kutsukaa Halla-aho tänne vänkäämään Pönnin kanssa maahanmuuttoasioista kriittisesti. Mielusti väittelisin oikein tohtorismiehen kanssa välillä kun oon niin kyllästynyt näihin oppimattomiin ja yksinkertaisiin vänkyttäjiin, jotka ei osaa muuta kuin ruveta lällättämään rahoillaan kun eivät muuta älyä ja vaan vihaavat poliittisen (huom! kuvittelemansa) vakaumuksen tms. kenties kuvittelemansa sukupuolen ja jonkun huonommuuden ja heikommuuden takia.
Olis niin kiva jutskailla ihan sivistyneesti, humaanisti asioista.

Voihan se olla että kun vuori ei tule mooseksen luokse niin mooses ottaa ja lähtee tästä Hommafoorumille. Perkele! I´m coming.. Ha haa!!!
Mä oon rekkautunut sinne jo..
Oon vaan tarkkaillut tähän asti..
Ihan paskaa sakkia täynnä..

Vierailija

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/article218759.ece

Hankala tyyppi työpaikalla

Kuka onkaan hän, joka kävelee osastolta toiselle ja kertoo, mitä siellä pitäisi tehdä tai ajatella? Luultavasti hän on perfektionisti luonteeltaan.

Perfektionistilla onkin monia hyviä ominaisuuksia – myös hänen itsensä mielestä. Siksi hän neuvoo auliisti ja pyytämättä. Ja arvostelee muiden töitä – myös pyytämättä.

Jos hän sattuu olemaan esimiehesi, häneltä heruu harvoin kiitosta: Koska työt nyt yksinkertaisesti pitää tehdä.

”Työtoveri koetaan hankalaksi, kun hän tai hänen toimintansa rikkoo odotuksiamme, arvojamme tai toiveitamme”, kertoo työterveyslääkäri Kirsi Räisänen, joka on kirjoittanut psykiatri Kaarina Rothin kanssa kirjan ”Hankalat tyypit työelämässä”.

Toinen hankala tyyppi on narsisti. Hän osaa ottaa yleisönsä, ja olipa kyseessä mikä tilaisuus hyvänsä, hän pyrkii aina etupenkkiin.

Narsistin tunnistat pian hänen puheestaan: minä, minun, minulla...

Narsisti ei kestä kuunnella viittä sekuntia pitempään toisen ajatuksia, tunteita tai huolia.

Narsisti esittelee yhteiset työtehtävät mielellään siinä valossa, että hänen oma panoksensa oli ratkaiseva. Mutta se, mikä hänessä on erityisen rasittavaa, on hänen tapansa mitätöidä.

”Aikuinen ihminen ei muutu. Siksi häntä on turha yrittää opettaa”, Räisänen lisää.

”Parasta on, jos perfektionistiin tai narsistiin pystyy ottamaan vähän etäisyyttä. Ensin henkistä ja jos mahdollista myös fyysistä.”
Ylisallivasta käytöksestä vain harmia

Hankalien ihmissuhteiden hinta on kova niihin osallisille. Mutta myös konfliktin ulkopuoliset henkilöt kärsivät samassa työyhteisössä.

Siksi esimiehen on pidettävä huoli siitä, mitä hänen läsnä ollessaan sanotaan. Toisten mitätöintiä tai piikittelyä ei pidä kokouksissa sallia.

”Tilanteeseen on puututtava myös silloin, kun työtoveri käyttäytyy asiattomasti asiakkaita kohtaan, sabotoi todistettavasti muiden töitä, pimittää tietoja, puhuu pahaa kilpailijoille tai asiakkaille”, neuvoo Kirsi Räisänen.

”Esimiehet välttelevät turhan päiten varoituksen antamista.”

Perfektionisteja ja narsisteja voi vielä yrittää ymmärtää, mutta sitten ovat patologiset tapaukset: juopot, vainoharhaiset, äärimmäisen aggressiiviset.

Työtoveri esimerkiksi solvaa, uhkailee, rupeaa väkivaltaiseksi. Hän haisee viinalta tai käyttää huumeita. Hän on sekava tai vaikuttaa psykoottiselta.

Silloin esimiehen on pakko puuttua asioihin, sillä ylisalliva käytös aiheuttaa vain lisää harmia.

”Esimiehet välttelevät turhan päiten varoituksen antamista”, Räisänen korostaa.
Tiimeihin erilaisia temperamentteja

Onneksi voi myös käydä ilmi, että hankalalla tyypillä on vain ärsyttävän erilainen temperamentti kuin sinulla tai minulla.

Toiset ovat mielikuvitusihmisiä, toiset käytännön läheisiä. Joku on järjestelmällinen puurtaja, mitä toinen ei voi tajuta ollenkaan. Toiset tekevät töitä nopeasti, toiset hitaasti ja harkitusti.

Tiimeihin tulee kuitenkin lisää tehoa, jos niihin saadaan erilaisia temperamentteja.

Temperamenttien erilaisuus sekä ärsyttää että viekoittelee, ja niinpä aviopareilla on monesti erilainen temperamentti.

kairamo
Seuraa 
Viestejä1517
Liittynyt13.12.2006
Moses Leone

Kaksi ihmistä (sinä ja Pönni) ehtii kuluttamaan nopeammin ja tehokkaammin kuin yksi. Sinun ei esimerkiksi tarvinne käydä parturissa kahta kertaa useammin kuin käyt. Mutta kun käytte Pönnin kanssa yhdessä, niin partureilla on töitä ja tuloja tuplasti. Lisäksi Pönnin tuloilla ei ole varaa hankkia uutta autoa, vaan hän käyttää julkisia kulkuneuvoja ja työllistää linja-autonkuljettajia. Jos sinä saisit yksin päättää, ostaisit kuitenkin kalliimman auton, josta ainoastaan pieni osa työllistää suomalaisia autokauppiaita ja suurin osa rahoista häipyisi jonnekin Saksaan tai Japaniin. Esimerkkejä on varmasti muitakin, miksi kansantaloudelle on eduksi että jaat rahasi Pönnin kanssa.

Vaikka minä ostaisin kalliimman saksalaisen tai japanilaisen auton, niin sitä suuremmalla syyllä Saksa tai Japani tai joku muu ostavat sen puutavaran tai paperikoneen, jonka suomalaiset tekevät, mikäli tuote on kilpailukykyinen.

Sen kalliimman saksalaisen tai japanilaisen auton tai suomalaisen kilpailukykyisen paperikoneen ovat markkinoille tuoneet jotkut aivan muut tekijät, kuin "Pönni" tai "Moses Leone".

Jos paperikoneiden tai puutavaran tai Nokian kännyköiden viennistä saatu tuotto on suurempi, kuin ulkomailta tuodun tavaran tuotto, niin kansantalous "rikastuu".

Miksi erotus pitäisi jakaa "Pönnille" tai "Moses Leonelle", jotka vain ilmeisesti heikentävät suomalaisen myyntiartikkelin kilpailukykyisyyttä?

(Axel Oxenstierna)

Oho
Seuraa 
Viestejä2004
Liittynyt2.3.2008
Pönni

Mielusti väittelisin oikein tohtorismiehen kanssa välillä kun oon niin kyllästynyt näihin oppimattomiin ja yksinkertaisiin vänkyttäjiin

Indeed..........

Vierailija
SamBody
kairamo
Miksi erotus pitäisi jakaa "Pönnille" tai "Moses Leonelle", jotka vain ilmeisesti heikentävät suomalaisen myyntiartikkelin kilpailukykyisyyttä?

No noin lyhyesti: koska se on solidaarista, ja Pönni & Moses ovat solidaarisia

Eikö ole itse aiheeseen mitään kommentoitavaa?
Pelkkää henkilöhyökkäilyä ja tietenkin vailla mitään asiapohjaa.. vänkyti vänkyti.

Onko jotain huomautettavaa siihen että kaikki mamut aikuisina todennäköisesti päätyvät ihan samoihin nykytasolla n. 10 000 vuosituloihin jos ovat työttöminä ja tuo 59 000 alle 16v:n vuosikulu tulee paljosta muusta kuin mitä aikuiset tarvitsevat.

Infrahan tarjoaa paljon työmahdollisuuksia maahanmuuttajille. Ei pelkästään siivousta. Elintarviketeollisuus, kuljetusala.. voi niitähän on vaikka mitä missä on ihan siedettävät vuosiansiot suhteessa koulutukseen tai siihen ettei tarvitse olla mikään hääppöinen supliikki-ihminen. Monissa hommissa taitaa pärjätä vaikka olis sosiopaattikin.
Eikä oo keltään pois kunhan "suutarit pysyy lestissään"..

Vierailija

Ghettojen syntyminen täytyy kuitenkin estää, jotta ei tapahdu joukkosyrjäytymisiä. Hyvä sopeutuminen on kaiken a ja o maahanmuuttopolitiikassa. Sopeutumisesta täytyy vain pitää huoli, ei siinä muuta.

Vierailija
Pönni

Onko jotain huomautettavaa siihen että kaikki mamut aikuisina todennäköisesti päätyvät ihan samoihin nykytasolla n. 10 000 vuosituloihin jos ovat työttöminä ja tuo 59 000 alle 16v:n vuosikulu tulee paljosta muusta kuin mitä aikuiset tarvitsevat.

Faiza A haki oleskelulupaa itselleen ja yhdelle lapselleen Suomen Etiopian suurlähetystöön 28.4.1998 jättämällään hakemuksella perheenyhdistämisperusteella. Hakemus perustui siihen, että A oli solminut 6.4.1998 avioliiton Abdullahi B -nimisen miehen kanssa, jolla oli pysyvä oleskelulupa Suomessa, ja että lapsi oli heidän yhteinen.

Ulkomaalaisvirasto myönsi päätöksellään 14.2.2000 oleskeluluvat ajalle 14.2.2000 - 14.2.2001 ja jatkoi niitä 28.4.2002. Oleskeluluvan voimassaoloaikana A nouti toisen lapsensa Etiopiasta Suomeen ja synnytti kolmannen lapsensa.

A haki yhdessä B:n kanssa sosiaalietuuksia ja toimeentulotukea seuraavasti:
Kansaneläkelaitokselta
1.4.2000 - 31.8.2002 lapsilisää yhteensä 7 488,75 euroa,
3.4.2000 - 3.1.2002 lasten kotihoidon tukea yhteensä 8 708,10 euroa,
20.2.2001 - 3.1.2002 äitiys- ja vanhempainrahaa yhteensä 2 654 euroa sekä Helsingin kaupungilta
3.4.2000 - 31.1.2002 toimeentulotukea yhteensä 36 872,27 euroa.

A ja B ilmoittivat viranomaisille vuonna 2002, ettei heidän avioliittonsa ollut todellinen eikä B ollut lasten oikea isä.

Kieleen liittyvät kustannukset, tulkki yms.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat