Kyseenalaistan Ateismin - olen Agnostikko

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Antapaaka mun kertoa miten outoa on että on mies ja on nainen ja kun he parittelee niin he saa lapsia. Mies on siittiö-tehdas joka kaluansa reiässä edestakas hinkkamalla antaa kapulan naiselle ja naisen sisällä kehitty toinen ihminen.

Jos mennään ajassa taakse ihan sinne asti kun ei elämää vielä ollut niin on kyllä outoa että nykyisin maapallo on täynnä ihmisiä sekä myös elaimiä, kasveja.

Ajatelkaa että alkukantaiset bakteerit mutantoituivat kuulemaan, näkemään ja tuntemaan ihan ilman mitään syytä. Ja sitten kun vielä ajateelee ihmisen olevan kävelevä vesi-säiliö niin kyllä väkisin tulee ajatus että tää on liian hyvä ollakseen totta.

En kyllä usko luomiskertomukseen sellaisenaan, mutta ihmettelen vaan että miten Ateistit voi olla niin kevytmielisiä ettei usko mihinkään pyhään. Jos evoluutio on totta niin ei se poista näitä peruskysymyksiä johon Ateisitit ei kykene vastaamaan. Elämä, miten selitätte sen että se on kehittynyt?

Minusta on vähän tyhmää olla Ateisti - sorry vaan.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Sivut

Kommentit (241)

Vierailija
deep'n'dark

En kyllä usko luomiskertomukseen sellaisenaan, mutta ihmettelen vaan että miten Ateistit voi olla niin kevytmielisiä ettei usko mihinkään pyhään. Jos evoluutio on totta niin ei se poista näitä peruskysymyksiä johon Ateisitit ei kykene vastaamaan. Elämä, miten selitätte sen että se on kehittynyt?

Amen ja kumarrus.

Vasta itsekin olen keksinyt "suuntaukselleni" nimen: Agnostikko.

Mielellään en kyllä rupea ketään kategorisoimaan, mutta jos on pakko niin siinä tapauksessa asia on selvä.

Minusta ateistien ja uskoaisten kädenvääntö on juuri sitä mustavalkeaa ajattelua, jota maailma on pullollaan. Mielestäni ateisti ei ole uskovaista parempi, vain toinen ääripää.

Vierailija
deep'n'dark

Kyllä ateistit ovat pystyneet niihin vastaamaan. Mutta kyse on vain siitä, että vastaukset eivät kaikille kelpaa, ne eivät tunnu tyydyttäviltä.

Ja annetaan millaisia vastauksia tahansa, niin aina on niitä jotka eivät niihin usko.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
anomalia
deep'n'dark

Kyllä ateistit ovat pystyneet niihin vastaamaan. Mutta kyse on vain siitä, että vastaukset eivät kaikille kelpaa, ne eivät tunnu tyydyttäviltä.

Ja annetaan millaisia vastauksia tahansa, niin aina on niitä jotka eivät niihin usko.

ei ne vastaukset kelpaakaan mihinkään olen samaa mieltä. Kun kysyn että miten elämä syntyi niin kukaan ei perustele. Olipa kerran graniittikiven murunen joka simsalabim päätti ruvreta liikkumaan ja syömään avaruuspölyä. Se on meidän isoisoisoiso... isä.

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006

Agnostisismi on eräänlaista lievennettyä ateismia, johon on jätetty takaportti (jos nyt kuitenkin jumala on, emme vain häntä havaitse).

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Toope
Agnostisismi on eräänlaista lievennettyä ateismia, johon on jätetty takaportti (jos nyt kuitenkin jumala on, emme vain häntä havaitse).

Niin, kannattaa pitää mieli avoimena

Vierailija
Toope

Katso PEILIIN! Ihminen on Jumalan Kuva - sanoo Raamattu!

PeterH
Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005
ronko7eus
Toope

Tai sitten asia vaan EVVK? Ei mua ainakaan. Olkoon olemassa tai ei, sillä ei ole käytännön elämään mitään merkitystä. God is asleep.

Vierailija
PeterH
ronko7eus
Toope

Tai sitten asia vaan EVVK? Ei mua ainakaan. Olkoon olemassa tai ei, sillä ei ole käytännön elämään mitään merkitystä. God is asleep.

lisää viinaa?

Vierailija

"Tietämättömyydestä sikiää tietämättömyyttä".

Deepindarkille ja muille:

Ei teidän täydy tietää ja ymmärtää tarkalleen niitä "vastauksia" teidän vain täytyy tietää, että ne ovat olemassa, että on jokin syy miksi asia nyt vain on näin eikä noin.

En minäkään kyseenalaista alkuräjähdysteoriaa vaikka en ymmärrä siitä hevonvittuakaan tai siksi, että mielestäni on typerä ajatus, että mitään voi syntyä tyhjästä. Minulle riittää tieto siitä, että jotkut minua osaavammat ovat miettineet nämä asiat ennalta. Eli en ala haukkumaan joitain ihmisiä tyyliin "vittu tee ootte tyhmii koska ajattelette, että tyhjäst vois syntyy jotain noin isoo, mun mielest se ei vaan oo mahollist ja siks te ootte tyhmii".

Uskonnollisissa asioissa on vielä isompi houkutus ajatella noin. Tulee varmaan jostain luonnollisesta itsesuojeluvaistosta tms. kun olisihan se ihan kiva jos olisi jokin paikka jonne pääsisi vittumaisen elämän jälkeen nussimaan 700 neitsyttä.

Vierailija

Itse en usko koko agnostismiin. Kyllä ihminen kuitenkin jommalle kummalle puolelle enemmän kallistuu. Vaikka olen ateisti, niin kyllä kääntyisin aika äkkiä uskovaiseksi, jos jumala tulisi suoraan puhumaan minulle, joten siinä mielessä vaikka olenkin ateisti, olen periaatteessa agnostikko. No joo...

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
peippo
"Tietämättömyydestä sikiää tietämättömyyttä".

Deepindarkille ja muille:

Ei teidän täydy tietää ja ymmärtää tarkalleen niitä "vastauksia" teidän vain täytyy tietää, että ne ovat olemassa, että on jokin syy miksi asia nyt vain on näin eikä noin.

En minäkään kyseenalaista alkuräjähdysteoriaa vaikka en ymmärrä siitä hevonvittuakaan tai siksi, että mielestäni on typerä ajatus, että mitään voi syntyä tyhjästä. Minulle riittää tieto siitä, että jotkut minua osaavammat ovat miettineet nämä asiat ennalta. Eli en ala haukkumaan joitain ihmisiä tyyliin "***** tee ootte tyhmii koska ajattelette, että tyhjäst vois syntyy jotain noin isoo, mun mielest se ei vaan oo mahollist ja siks te ootte tyhmii".

Uskonnollisissa asioissa on vielä isompi houkutus ajatella noin. Tulee varmaan jostain luonnollisesta itsesuojeluvaistosta tms. kun olisihan se ihan kiva jos olisi jokin paikka jonne pääsisi vittumaisen elämän jälkeen nussimaan 700 neitsyttä.

Mut kun mielestäni asiat ei ole niin kuin monet väittää. Jos avaruuspöly alkaa elämään tosta vaan ja joku osaa antaa järkevän vastauksen niin kertokaa ihmeessä.

Vierailija
deep'n'dark
Antapaaka mun kertoa miten outoa on että on mies ja on nainen ja kun he parittelee niin he saa lapsia. Mies on siittiö-tehdas joka kaluansa reiässä edestakas hinkkamalla antaa kapulan naiselle ja naisen sisällä kehitty toinen ihminen.

Jos mennään ajassa taakse ihan sinne asti kun ei elämää vielä ollut niin on kyllä outoa että nykyisin maapallo on täynnä ihmisiä sekä myös elaimiä, kasveja.

Ajatelkaa että alkukantaiset bakteerit mutantoituivat kuulemaan, näkemään ja tuntemaan ihan ilman mitään syytä. Ja sitten kun vielä ajateelee ihmisen olevan kävelevä vesi-säiliö niin kyllä väkisin tulee ajatus että tää on liian hyvä ollakseen totta.

Minusta on vielä tyhmempää olla agnostikko - sorry ny vaan.
Tälläisen kuvan oon niistä saanu, varsinkin yhtä viestiketjua täällä seuratessani.
Mihinkään ei voi lutottaa ja mistään ei voi olla 100% varma.
Ristittynäkin ymmärrän kyllä ateisteja, ainakin osaa heistä erittäin hyvin, heillä on hyvät perustelut vakuamukselleen.
Varsinkin toi kuoleman jälkeinen homma oli minusta hyvää matskua, arkipäivän logiikkaa.
On viisaampaa sanoa, ettei tiedä, kuin nysvätä, ettei voi uskoa todisteita suuntaan tai toiseen.

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005
tohtorisykerö
deep'n'dark

Minusta on vielä tyhmempää olla agnostikko - sorry ny vaan.
Tälläisen kuvan oon niistä saanu, varsinkin yhtä viestiketjua täällä seuratessani.
Mihinkään ei voi lutottaa ja mistään ei voi olla 100% varma.
Ristittynäkin ymmärrän kyllä ateisteja, ainakin osaa heistä erittäin hyvin, heillä on hyvät perustelut vakuamukselleen.
Varsinkin toi kuoleman jälkeinen homma oli minusta hyvää matskua, arkipäivän logiikkaa.
On viisaampaa sanoa, ettei tiedä, kuin nysvätä, ettei voi uskoa todisteita suuntaan tai toiseen.

Eikös ole järkevää olla olematta uskossa kumpaakaan kun ei ole mitään todisteita kummastakaan kannanotosta, tää sun vastaus on vähän semmoinen että suutuit kun sanoin oman mielipiteen ateismistä - halusit siis vaan kostaa mulle.

Vierailija
Tomppa1984
Itse en usko koko agnostismiin. Kyllä ihminen kuitenkin jommalle kummalle puolelle enemmän kallistuu. Vaikka olen ateisti, niin kyllä kääntyisin aika äkkiä uskovaiseksi, jos jumala tulisi suoraan puhumaan minulle, joten siinä mielessä vaikka olenkin ateisti, olen periaatteessa agnostikko. No joo...

Useimmat tuntemani ateistit ovat kyllä ateistisia agnostikkoja. Harva rationalistinen ateisti sanoo "varmaksi", että jumalolento(j)a ei ole. Ts. he kallistuvat sille kantille, että jumaluuksien olemassaolo on niin epätodennäköistä tai muuten absurdia, ettei niitä kannata harkita sen enempää kuin sitä, että Mannerheimin patsas lähtisi päiväkävelylle omin voimin

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat