Maasta pois

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nyt rupeaa olemaan sellainen tilanne henkisesti, että haluaisin karistaa Suomen tomut jaloista joksikin aikaa (vuosi?). Hommat kaatuvat niskaan, elämä maistuu paskalta ja muija lähti parhaan kaverin matkaan. Vaikeudet kasautuvat.

Olisiko vinkkejä, minne mennä. Rahaa mulla olisi about 5500 e, ei paljon siis. Osaan englantia. Pitäisi löytää paikka missä olisi halpaa mutta mukavaa, asuminen pitäisi jotenkin järjestää, olen hiton huono hoitamaan tällaisiä hommia. Pitäisi olla sellainen paikka, että siellä hommat on tavallaan valmiiksi hoidettu. Jos olisi pakettimatka tyylin "halvalla helvettiin" jossa olis passit, rokotukset ja majoitus ym. hoidettu, ottaisin sen.

Onko kukaan miettinyt valmiiksi tämmöisiä hommia.

Joo, ja tämä sivua likeisesti tuota jäniksenvuosi-ketjua, mutta aloitin oman kun kuitenkin hiukan eri juttu kyseessä.

Kommentit (15)

Vierailija

Ite olen tuuminut josko muuttaisin jenkkeihin kun kotisivutkin on jo siellä Jenkkiarmeija kuulemma värvää ulkomaalaisia ja tarjoaa vastineeksi kansalaisuuden puolen vuoden sisällä.

Miten muuten näin yleensä haetaan jonkin maan kansalaisuutta ja mitä se vaatii? Jos hakisin vaikka Venäjän tai Jenkkien kansalaisuutta yleisesti? Suurlähetystö?

Vierailija
Bushmaster
Ite olen tuuminut josko muuttaisin jenkkeihin kun kotisivutkin on jo siellä Jenkkiarmeija kuulemma värvää ulkomaalaisia ja tarjoaa vastineeksi kansalaisuuden puolen vuoden sisällä.

Miten muuten näin yleensä haetaan jonkin maan kansalaisuutta ja mitä se vaatii? Jos hakisin vaikka Venäjän tai Jenkkien kansalaisuutta yleisesti? Suurlähetystö?

Kuka haluaisi jenkkeihin, kehitysmaan asukiksi ? Neekeriorjatkin piti viedä väkisin sinne.

Miksei mieluummin johonkin vapaaseen/kehittyneeseen maahan ?

Vierailija
HaukiOlli
Bushmaster

Kuka haluaisi jenkkeihin, kehitysmaan asukiksi ? Neekeriorjatkin piti viedä väkisin sinne.

Miksei mieluummin johonkin vapaaseen/kehittyneeseen maahan ?

No hyvässä lykyssä sieltä pääsee Afghanistaniin tai Irakiin jo ennen kuin saa kansalaisuuden.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mee Murva Slovakiaan. Kaikki on halpaa kuin makkara ja säkällä enkulla pärjää. Kämppiä löytyy halvalla (jos nyt et ole Bratislavan keskustaan änkeemässä) ja paikalliset on ookoo suomalaisia kohtaan.

Meikä testas paeta ongelmiaan ulkomaille. Ei toiminu... Eli kandee ennen lähtöä siivota oma pesä ees välttävään kuntoon.

Hämmentää.

Vierailija
Bushmaster
Jenkkiarmeija kuulemma värvää ulkomaalaisia ja tarjoaa vastineeksi kansalaisuuden puolen vuoden sisällä.

Pitää paikkansa. Tosin päästäkseen armeijaan laittoman ulkomaalaisen on pitänyt oleskella USAssa vuosikausia. Luin aiheesta jonkin aikaa sitten, en muista tarkkaa maassa oleskeluaikaa kansalaisuuden saamiselle. Eli jenkkilään ei nytkään ihan noin vaan mennä ja ruveta kansalaiseksi.

EDIT: Ei suinkaan laiton ulkomaalainen vaan ulkomaalainen yleensä.

Vierailija
NdFeB
Muukalaislegioonassa ei turhia kysellä miksi haluat tänne.

Ranskaa pitäisi osata.
Ja kyllä siellä kysytään koko joukko kysymyksiä. Enää eivät värvää ketä tahansa, vaan tarkistavat halukkaat huolella.
Aikoinaan ei kysytty henkkareita, mikä tahansa nimi kelpasi. Ei enää, kaikki taustat tarkistetaan.
Yhä voi tosin ottaa itselleen uuden nimen, ns. legioonalaisnimen. Palveluksessa käyttää sitten sitä.

kaiketikenties
Seuraa 
Viestejä629
Liittynyt4.10.2008

Tule hyvá mies Espanjaan, mutta álá mene aurinkorannoille.

Vaihtelu on piristáváá ainakin jokun aikaa, ja saat mukavasti rahasi leviteltyá ennen kuin hirmuinen koti-ikává iskee.

Espanjan mañana-meiniki on tervetullut vaihtelu, samoin reipas ulkoelámá.
Terassit on auki ympári vuoden.

Kun olet suomalainen, saat paljon anteeksi pelkástáán kulttuuriin pohjaten.
Mokailla voit ainakin tietyn aikaa ilman sen suurempia seurauksia.
Sanotaan vuosi, pari.

Ota kiireisesti yhteyttá henk.koht. kriisijárjestelijáási
-minuun-
jotta saan edes jonkunmoisen luukun sinulle járjestettyá.

Kriisijárjestelijási takaa sinulle puolen vuoden mánneestáirrotteluloman jonka jálkeen joko láhdet takaisin suomeen, tai hankit tóitá tááltá.

Jos haluat takaisin suloiseen suomeen....
niin káy yleensá....
katsomme uudellen paluumuuttomahdollisuuksia. Suomi on niitá pullollaan.
Ainakin vielá.

Puedes imaginar un mundo sin música............

Mr Bauglir
Seuraa 
Viestejä1672
Liittynyt10.4.2005

Vähän ehkä huono aika muuttaa vieraaseen maahan, työpaikka pitäisi kuitenkin järjestää ja ne ovat nyt aika kortilla sama mihin menet. Ellet sitten ole jonkin alan guru?

Oikeiston ja vasemmiston erohan on nykyisin taantumuksellisuus ja uudistusten halu.-Puuhevonen-
Verkkomedia ja Venäjän ääni ovat asiallisia ja antavat oikeata tietoa. -pinklin1-
Huumekauppaa ei säätele mikään lainsäädäntö -:)lauri

Vierailija
napo
Pohjois Korea?

Niin sehän on suomi paremmalla kelillä varustettuna. Ahdas arvomaailma on jo valmiiksi siellä että tuntuu kotoisalta.

Vierailija
Murva
Onko kukaan miettinyt valmiiksi tämmöisiä hommia.

Olen miettinyt samaa.

Harkitsin jonkin aikaa sitten vakavasti Kanadaan muuttamista ja toinen vaihtoehto olisi ollut Norja. Se ei tosin ole halpa maa. Mikäli työsuhteeni nykyisen yrityksen kanssa olisi ollut toisenlainen, olisin ollut askeleen lähempänä muuttoa. Olen vuokratyöfirman kautta rekrytoitu, joten minulla ei ole samoja oikeuksia asioihin kuin niillä, jotka ovat palkattu suoraan yritykseen töihin.

Eli työpaikka olisi mahdollisesti järjestynyt sillä, kun tämä yritys toimii globaalisti. Muutenkin olen hyvin laiska etsimään tietoa esim. työpaikoista ulkomailta. Se vaatii aikaa ja perehtymistä, joten homma jäi puolitiehen. Toisaalta, minulla ei olisi rahaa noinkaan paljoa kuin sinulla käytössä, joten toistaiseksi aion pysytellä Suomessa.

Uusimmat

Suosituimmat