Mikä oli jeesuksen uhraus?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katsoinpa youtubesta hyvän videon joskus muinnoin jota en valitettavasti enää löytänyt. Asian muistan kuitenkin ja haluan jakaa sen tänne huvikseen. Voi ottaa uskovaiset kantaa tai muuten keskustella asiasta.

Eli mikä oli jeesuksen uhraus? Jeesus antoi tapatta itsensä ja tiesi, että hän tulee kuoleman jälkeen saamaan paikan jumalan vierestä ja vallan tuomita eläviä ja kuolleita.

Mietippä asiaa. Henkilö X jonka tiedät olevan 100%luotettava sanoo sinulle, että lainaappa 100e niin kolmen päivän päästä saat tämän rahan takaisin ja sen lisäksi saat mittaamattomat rikkaudet loppuiäksesi. Lainaisitko tälle tyypille? No minä ainakin lainaisin.

Jeesusta voi verrata muslimeihin. Muslimit uskovat, että jumala on olemassa ja pelkän uskon perusteella heillä on rohkeutta tehdä itsemurhaisku ja tapattaa itsensä, jotta saa neitsyeiltä persettä.

Entäpä jeesus? Hän tapatti itsensä ja tiesi saavansa neitsyeiden lisäksi paikan itse kaikkivaltiaan oikealta puolelta. Missä oli uhraus?

Haluatteko tietää mikä olisi ultimaalinen uhraus? Se, että jumala antaisi ainoan poikansa ja laittaisi hänet helvettiin kärsimään ikuisuuden jotta me, syntiset, emme sinne joutuisi. Jeesus ottaisi helvetin taakan ja päästäisi meidät taivaaseen.

Mutta ei, jeesus tappaa itsensä, herää henkiin ultimaalisena olentona ja me ihmiset joudumme silti helvettiin jos teemme syntiä....

En ymmärrä.

edit: rupesin miettimään asiaa ja tuli vaan mieleen, että miksi jumalan edes oli pakko tapattaa jeesus(itsensä) itselleen? Eikö kaikkivoipa olento olisi voinut sanoa PUF ja kaikki synnit olisi anteeksiannettu? Eikö jumala olekkaan kaikkivoipa?

Nyt kyllä jotenkin on niin ristiriitaa, etten saa mieltäni selvitettyä.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Mielenkiintoinen kysymys kyllä sinänsä. Millainen uhraus on 30 vuoden maallinen elämä ja muutaman tunnin kärsimys ikuisesti elävälle jumalolennolle - ja miksi se ylipäätään olisi ollut tarpeen, kun isä Jumala kerran on kaikkivoipa ja voi muutella todellisuutta miten ikinä haluaa?

Mutta tästäkin huolimatta tämän osion nimi on Evoluutio ja fossiilit - ei uskonnot ja niiden kritiikki. Jos avaatte ketjuja, joilla ei ole yhtään mitään tekemistä evoluution kanssa, voisitteko avata ne johonkin muuhun osioon?

Vierailija

Katsoin vaan ketjua ja täällä oli jessestä ja uskonnosta muutenkin ketjuja niin ajattelin tämän olevan lähimpänä... Modet voi siirtää jos tämä on nyt ihan väärässä osassa...

Vierailija

Sinulle hyvä Creepyshow haluaisin puhua hieman sanasta. Toivottavasti seuraava lainaus tyydyttää tiedonjanosi Jeesuksen uhrauksesta.

Jos sinä olet rikkonut yhdenkään Lain, silloin olet tehnyt syntiä Jumalaa vastaan ja siksi sinä "varmasti kuolet," sillä "synnin palkka on kuolema."

Olemme syyllisiä rikkomalla Käskyt. Kuuntele omatuntosi ääntä, ja anna sen muistuttaa menneisyyden synneistäsi. Emme ole täydellisiä kuten meitä on
käsketty (Matt 5:48), eikä sydämemme ole myöskään puhdas. Tuomionpäivänä meidän rikkomuksemme tulee olemaan todistuksena häpeästämme. Ajatteleppa sitä: Jumala on nähnyt kaiken synnin, minkä olemme tehneet. Me jaamme meidän ajatuselämämme Hänen kanssaan.

Olemme syyllisiä rikkoessamme Hänen Lakiansa lukemattomia kertoja, ja kuitenkin, jos me teemme parannuksen, Jumala voi antaa anteeksi meille koska Jeesus astui oikeussaliin 2000 vuotta sitten ja maksoi velkamme.

Hänen ristinkuolemansa tyydytti Lain, jonka me niin ujostelematta rikoimme, ja samaan aikaan Jumala osoitti meille kuinka paljon Hän meitä rakastaa - "Sillä niin on Jumala rakastanut , että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Hänen ristillä vuodatettu verensä voi tehdä sinut puhtaaksi Jumalan edessä... aivan kuin et olisi koskaan tehnyt syntiä. Jumala ei tahdo, että menisit helvettiin. Unohda vastaväitteesi, tee parannus ja pane uskosi Jeesukseen ja pelastut Jumalan vihalta. Tee Psalmi 51 rukoukseksesi, lue Raamattua päivittäin ja aina tottele mitä luet; Jumala ei petä sinua.




Vapaasti suomennettu Ray Comfortin kirjasta God Doesn´t Believe in Atheists.

Jos kiinnostuit, voit tilata kirjan englanninkielisenä mm. täältä http://www.livingwaters.com/index.php?page=shop.product_details&category....

Samasta kirjasta löytyy myös testejä, joiden perusteella voit pohtia omaa suhtautumistasi ateismiin ja mahdollisesti ymmärtää sen mielettömyyden.

Evoluutioteoria Coca Cola tölkistä.

Miljardeja vuosia sitten, suuri räjähdys muodosti suuren kiven. Kun kivi jäähtyi, makea ruskea neste ympäröi sen pinnan. Aikaa kului ja alumiini muotoili itsensä tölkiksi, siihen kannen ja korkin. Miljoonia vuosia myöhemmin, punainen ja valkoinen maali putosi taivaalta ja muotoili sanat "Coca Cola..."

Tottakai minun teoriani loukkaa sinun älyäsi, koska tiedät, että jos Coca
Cola tölkki on tehty, niin sillä on myös tekijä. Jos se on suunniteltu,
silloin sillä täytyy olla myös suunnittelija. Vaihtoehto, että se tapahtui
itsestään tai vahingossa, olisi älyvapaata, järjetöntä!

Vierailija

Jeesus ei tiennyt että pääseekö takaisin kuolleista.

Siksi hän sanoi ristillä, että "Jumalani, miksi hylkäsit minut".

Jumala todellakin hylkäsi hänet koska se kuului testiin. Jos Jesse ei olisi kestänyt ristillä, niin helvettiin olisi myöskin jäänyt, eikä hän siinä ristillä voinut olla varma voitostaan.

Nuo minuutit olivat ihmiskunnan kohtalon ratkaisivimmat. Samaa luokkaa kuin alkuräjähdys. Kuvaavaa on, että vuosiluvut lasketaan Jeesuksen syntymästä eikä maailmankaikkeuden synnystä.

Itse luontokin sekosi. Tuli salamointia ja maanjäristys. Rooman sotilailla tuli kakka housuun.

Vierailija

Tuossa edellä tulikin hyvä kuvaus Jeesuksen Uhrin merkityksestä. Kuitenkaan emme voi nykyisessä olomuodossa täysin käsittää, mitä Kristus Osti meille - itseltään Kuolemalta - Perkeleeltä. Jeesus lupaa rauhallisia oloja, rauhallistä elämää ja vielä kerran: RAUHAA, sillä häntä VT:n profeetat titulleerasivat "rauhan ruhtinaaksi". Tätä tukee myös Jeesuksen lause:"Oman rauhani Minä jätän teille, en minä anna, niinkuin maailma antaa..."

Jeesuksen ylimaalinen tausta on olla se henki, joka yhdisteli muotoja ja äänteitä, ja kekkasi, että niitä saa sanoiksi! Tämä on Jeesuksen itsensä nimi Johanneksen evankeliumissa:"Jumalan Sana!" Vastaavia havaintoja luonnosta kannattaa tehdä, ja niin pyhä henki synnyttää sinutkin Jumalan Lapseksi! Jumala ei tarvitse klooneja, ts. saman hengellisen ominaisuuden omaavia ihmisiä, vaan kaikki ihmiset saavat heijastaa Jumaluuden ERI puolia!

Agisonin ylimaallinen tausta, onko siitä joku kiinnostunut?! Voit esimerkiksi kekata jonkun fysiikan kaavan ja piirtää itsesi historiaan, kuten tekivät Newton ja Coulomb, jotka saivat omaa nimeään kantavan fysiikan suureenkin! Tuleva Pedon merkki(ei pelkästään paha asia) tarkoittaakin sitä, että kekkaat jonkin UUDEN symbolin, ja palvelet yhteiskuntaa sen merkityksellä, mitä se sitten ikinä tarkoittaakin... Kuvaa erityisesti yritysten toimintaa... Jumalalta Pedon Merkkikin tulee, uskokaa tai älkää! Mutta ne, jotka näkevät jotain sitäkin suurempaa, voivat pelotta kieltäytyä tuosta merkitsemistoimenpiteestä, ottaa ennemmin "Karitsan merkin", vaikkapa se tietääkin taloudellista ahdinkoa, ja jopa marttyyrikuolemia!

Vierailija

Eipä voi tuohon McRootin horinaan sanoa paljoa muuta, että painu sinne paratiisiisi ja älyttömän suunnittelijasi luokse. Jesho on sinulle siellä taivaspaikkaa varaamassa!

Jeesuksen "uhrilla" ei ole paskankaan väliä. Se ei ihmistä pelasta tai tee "syntejä" anteeksiannetuksi. Yksi sekava nuorimies, joka antoi itsensä ristiinnaulita hallusinaatioidensa ja houreittensa vuoksi. Aikalaisenakin eleli useita samanlaisia kahjoja ja näkyyhän noita nykyäänkin jossakin torinreunalla päivystävän ja harhojaan saarnaavan.

Vierailija
Peksu
Eipä voi tuohon McRootin horinaan sanoa paljoa muuta, että painu sinne paratiisiisi ja älyttömän suunnittelijasi luokse. Jesho on sinulle siellä taivaspaikkaa varaamassa!



Olen miettinyt tuota asiaa, mutta en ole varma siitä, päätyisinkö paratiisiin jos kiirehtisin paratiisiin pääsemistä sillä itsemurha on syntiä.

Sinänsä marttyyrinä iänkaikkinen tuonpuoleinen elämä paratiisissa voisi olla mahdollista, mutta voisiko silti kaikkivaltias Jumala tulkita itsemurhaksi sen, että hakeutuu tarkoituksellisesti tilanteisiin, joissa marttyyrikuolema on mahdollinen.

Koen kuitenkin hyvin ahdistavaksi, että pyydät minua kiirehtimään paratiisiin pääsyä.

Annan sen kuitenkin anteeksi sinulle, sillä et tiedä mitä olet tekemässä.

Alex
Seuraa 
Viestejä486
Liittynyt2.1.2006
Lektu-Elli
Jeesus ei tiennyt että pääseekö takaisin kuolleista.



Ööö...

Eikös Jesse ole sama kuin Jumala, kaikkivaltias, kaiken tietävä.

Vai eikö kristinusko olekaan monoteistinen

Ja vaikka olisikin kuten kirjoitit niin ei se silti olisi ollut kovin suuri uhraus Jumalalta, sillä hän tiesi kuitenkin.

--

Vierailija
Alex
Lektu-Elli
Jeesus ei tiennyt että pääseekö takaisin kuolleista.



Ööö...

Eikös Jesse ole sama kuin Jumala, kaikkivaltias, kaiken tietävä.

Vai eikö kristinusko olekaan monoteistinen

Ja vaikka olisikin kuten kirjoitit niin ei se silti olisi ollut kovin suuri uhraus Jumalalta, sillä hän tiesi kuitenkin.

--





Homman juju on siinä, että Jumala on riskinottaja. Tuli ihmiseksi, eikä tiennyt että miten käy.

Se oli aito riskinotto, meidän takia.

Vierailija
Lektu-Elli

Homman juju on siinä, että Jumala on riskinottaja. Tuli ihmiseksi, eikä tiennyt että miten käy.

Se oli aito riskinotto, meidän takia.




öö ?
mikäs vitun riski siinä on ku tietää
miten käy ?
ja on luonut kaiken... tulevan ja menneen...

ei mä kässätä...

sama ku mä käyn kioskilla...
vau...
paitsi etten itse luonut kioskia...
enkä kaikkia riskejä mitä matkalla tuli vastaan...
enkä paljo muutakaan...

tää jumala on omaa yksitoikkoisuuttaan piristämään
luonut ukkeleita ja muita eläviä...
ja sitten heittelee niitä mielensä mukaan...
perkele mikä riski käydä vaikka roikkuu ristillä
ku tietää ettei tässä mitenkään kuitenkaan
käy...

Vierailija

en usko jumalaan mutta mitäs jos jumala olis olemassa.. eihän se tarkoita sitä että se olisi "kaikkitietävä/kaikenkykyinen".
eli todennäköisesti koko jumalahomma ei ole totta.. mutta tietenkin voi olla viisaampia entiteettejä meidän universumissa ku me.

Vierailija

Sen verran kaikenkykyinen, että kykenee ottamaan riskejä.

Luopui vallastaan hetkeksi, ja kokeili millaista on olla ihminen. Virallisesti sanotaan että hän halusi tietää millaista on aidosti olla ihminen. Mutta todellisuudessa halusi vaan haasteen ja näyttää esimerkkiä.

Haasteita etsivästä luonteesta kertoo mm. se, että J valitsi opetuslapsikseen pelkästään yrittäjiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat