Ihmisen symbiootit

Seuraa 
Viestejä1641
Liittynyt16.11.2005

Suolistosta elää bakteereita. Kuinkakohan montaa eri lajia ja kuinka paljon? Löytyykö hyödyllisiä bakteereita muualta? Onkos ihmisellä yhteiseloa sienten kanssa?

Every man is guilty of all the good he did not do. (http://www.youtube.com/watch?v=xaTKDMYOBOU)-Voltaire

Kommentit (2)

Vierailija

Suolistossa elää yli 500 eri bakteeria, joiden yhteinen massa on jopa 2 kiloa tai enemmänkin. Symbioottisia bakteereja elää myös muilla pintaepiteeleillä, kuten iholla ja limakalvoilla. Silmän pinnalla niitä ei kuitenkaan ole, sillä kyynelnesteeseen eritetään bakteerien solukalvoa hajottavia entsyymejä. Jotain symbioottisia sieniä saattaa kai suolistossa elää, mutta yleensä sienten suhde ihmiseen on parasiittinen. Intissä tosin yksi jätkä kasvatteli jalkasientään ja repi siitä niin paljon todella huonoa huumoria, että suhdetta saattoi pitää jopa symbioottisena.

Vierailija

Mulla on tällainen symbiootti mun selkärangan sisäpuolella.
Sen nimi on Heino, väittää olevansa GOA'uld, mutta on todellisuudessa heisimato. Tajuaahan sen jo hölmempikin, että goa'uldit ovat vain amerikkalaisen elokuva/tajuntateollisuuden hömpsötystuotoksia.
Sori, tää oli mun ja hesen välistä keskinäistä inside-huumoria.
En koskaan ala väittämään heseä millään pahalla, onhan hänellä kuitenkin paha niskaote minusta.

Uusimmat

Suosituimmat