"Toimeenpanevat elimet!" (Rukouksen voimasta)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Moni epäilee rukouksen voimaa, sanomalla, että se on sananhelinää, vaikkapa joku sanat kuulisikin!

Mutta oikein kohdistunut rukous vaikuttaa välittömästi tälläiseen toimeenpanevaan elimeen, rukoilitpa sitten hyvää tai pahaa! Tietysti toimeenpanoelimen(esimerkiksi virkamies, duunari tai kuka tahansa joka tekee työtä) mahdollinen hyvyys voi estää sen, ettei "paha rukous", mene läpi, ja mahdollinen pahuus taas sen, että hyvä rukous ei mene läpi!

Jos siis olet tärkeässä virkaasemassa, ja saat tietoosi mitä sinun pitäisi tehdä, muttet tee, syyllistyt syntiin, näin sanoo Raamattu... Se voi olla joskus jopa "palkatonta työtä", mutta jonka palkinnon maksaa ajallaan ITSE HERRA!

Moni uskovakaan ei rukoile sen tähden, ettei tiedosta tälläisen toimeenpanoelimen olevan erittäin herkkä ja kuuliainen esimiehelleen, joka usein on suorastaan JUMALA!
Jos rukoilet parantumista, niin lääkärit toimivat VARMASTI sen tähden paremmin ja huolellisemmin, tai suorastaan jättävät taudinmäärityksen tekemättä! Se usein auttaa sairauteen kuin sairauteen:) Ja yllättävän usein tapahtuu ihmeparantumisia, joissa huonovointisen ihmisen olotilaa paranee hetkessä... Itsellänikin on toisinaan "huono olo", ja koen pian sen jälkeen "ihmeparanemisen". Lääkäriin meno olisi tälläisessä tapauksessa voinut olla henkilökohtainen katastrofi, lääkärin kekatessa jonkun aivan tajuttoman sairauden...

Jos siis paranet ihmeellisesti krapulasta, päänsärystä tai muusta, miksemme uskoisi muihin vähintään yhtä ihmeellisiin parantumisiin?

Täälläkin netissä meitä on "sekalainen seurakunta", osa on tietoisia Jumalan toiminnasta ja osaa kieltää kaiken sellaisen kummallisen jyrkästi, suorastaan vihamielisesti... Seurakunnan kuitenkin pitäisi olla jossakin mielessä yksimielinen?! Pyrkikäämme mekin siihen tälläkin palstalla, vaikkapa sananvapautta EI pitäisi rajoittaa miltään osin...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Voi sun kanssas. Täällä ei taida olla kovinkaan otollista seurakuntaa ottamaan sanaa vastaan vaikka tahkoisit sitä maailman tappiin. Ihan symppistä toki että koitat ikäänkuin pelastaa kadotuksen uhassa eläviä sieluja mutta lienevät täällä muutamia öyhöttäjiä lukuunottamatta olemaan niin paatuneita etteivät arvosta edes hyvää tarkoitustasi?

Meditaatio toki toimii samantyyppisesti kuin rukous mutta mitään ihmeitä ei voi tapahtua kun materia ei katoa universumista ja suhteellisuus pelittää muuttaen materiaa energiaksi, sitä materiaksi ja vieläpä säännönmukaisesti. Sattumaksi ja ihmeksi voidaan siis sanoa vain jotakin mille ei ole tarkkaa määritelmää kun ei ole tongittu perinjuurin sitä syyseuraussuhdetta, jonka emergenssi se ihmeeksi sanottu on.

Jos tapahtuis ihmeitä, asioita ilman että niillä olis syy-yhteys, kausaalisuus, jne. niin mitään järjestystä ja systeemiä ei vois muodostua mihinkään. Kaikki olia hirvittävää kaaosta.. mä en edes osaa kuvitella millainen "helvetti" pääsis valloilleen siitä että kausaalisuus katoais.. Eikä mun tarvi ajatella kun niin ei todennäköisesti käy. Tai jos käy.. eihän sellaista ihminen voi olla havaitsemassa. Ihmiseksi me ollaan järjestytty just näitten luonnonlakien takia, mitkä meitä pitää elossa ja olemassa.

Yksittäinen olio voi menettää systemaattisen ajattelunsa edellytykset ja muuttua mielipuoleksi. Joku voi synntyä vakavasti kehitysvammaisena tai vammautua juotuaan vaikka jäähdytinnestettä ja olla sitten mielipuoli. Kun sytemaattisuus puuttuu kaikki on yhtä kaaosta ja ihmettä.
Nou thanks mulle, mä oon oikein tyytyväinen tähän olomuotooni vaikka tämä onkin välillä ongelmallista.. tai hyvin haasteellista.

Vierailija
Agison
Seurakunnan kuitenkin pitäisi olla jossakin mielessä yksimielinen?! Pyrkikäämme mekin siihen tälläkin palstalla, vaikkapa sananvapautta EI pitäisi rajoittaa miltään osin...

Ei täällä ole sinun lisäksi kuin pari idioottia, jotka ovat kiinnostuneita uskonasioista.
Et ehkä ole huomannut että aika moni alkaa vittuuntumaan julistamiseesi, tämä foorumi ei ole siihen oikea paikka.
Painu urpo vittuun täältä.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Rukoileminen nopeuttaa sairauksista toipumista 30%.

Ihan todistettu juttu jossakin amerikkalaisessa tutkimuksessa.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Vierailija
TERÄS NALLEPUH
Rukoileminen nopeuttaa sairauksista toipumista 30%.
Ihan todistettu juttu jossakin amerikkalaisessa tutkimuksessa.

Niin.. niitä jotka vakaasti uskoo.
Ja amerikassa.. ei välttämättä muualla. Heillä kun on kulttuurissaan ihan omansorttinen "uskonsa" kun jumala pelastaa heidät valtiona ja monikultturina oli miten oli ja tuli mitä tuli.

Ei asiat vaan niin toimi että otetaan jotain uppiniskaista pakanaa niskasta kiinni ja pakotetaan rukoilemaan ja hokkuspokkus ihmeparaneminen on tapahtunut.
Jos sinä "TERÄS NALLEPUH" vaivautuisit etsimään kritiikin kautta myös poikkitieteellisesti tsyynättyjä tietoja voisit suhteuttaa asioita paremmin ja voisit ehkä lopettaa nuo letkauttelut.
Tiedetäänhän se että sinä uskot kun oot sen kertonut.
Niinollen oletkin ehkä jäävi puhumaan tietteellisessä kontekstissa ja tuokin on vaan julistuksen myötäilyä.

Olis btw. mielenkkiintoista nähdä kyseinen tutkimus. Kuka sen on tehnyt, keitä on tutkittu, miten, miksi, jne.?

Vierailija

OT

fenomenologi
Ei täällä ole sinun lisäksi kuin pari idioottia, jotka ovat kiinnostuneita uskonasioista.
Et ehkä ole huomannut että aika moni alkaa vittuuntumaan julistamiseesi, tämä foorumi ei ole siihen oikea paikka.
Painu urpo vittuun täältä.

Miks on pakko puhua toiselle noin rumasti?
Mä ymmärrän kun sanotaan että v*tuttaa mutta tuollainen kielenkäyttö osoittaa vaan että oot törkee juntti.
Ei uskonnottomuus ole mikään automaatti fiksuudelle.
Suomessa vallitsee monikulttuurisuus ja uskonnonvapaus, on sanavapaus, jne. Ei tarvita mitään homogeenista sisäpiiriä hoiloottamaan yhtä ja samaa. Asioihin ei vastata käskemällä ketään pois vain siks että ittees kyrsii.
Sinua kohtaan ei ole kukaan hyökännyt moukka.

Vierailija
sinnipirtti
rakas foorumimme ylijumala ruukki koska saamme selvyyden uskontoihimme? aamen

Tieteen nimissä juurikin luovaan hulluuteen liittyy ajattelun vapaus, irrationaalinenkin kuvittelu.. oi te maan mustan matoset..

Vierailija
Pönni

Mä ymmärrän kun sanotaan että v*tuttaa mutta tuollainen kielenkäyttö osoittaa vaan että oot törkee juntti.

Mieti joitakin omia viestejäsi, niissä on ihan vastaavaa tekstiä.
En nyt jaksa etsiä esimerkkejä, etsi itse jos et muista mitä olet kirjoittanut.
Agison ei lopeta uskonnon pakkosyöttöä asiallisesti pyytämällä, sitä on siis mielestäsi vain pakko sietää jos on kiinnostunut keskustelemaan tieteistä.
Mua ei mitkään hihhulit pakota mihinkään, ja haistatan niille vittua jos siltä tuntuu.

Vierailija
fenomenologi
Pönni

Agison ei lopeta uskonnon pakkosyöttöä asiallisesti pyytämällä, sitä on siis mielestäsi vain pakko sietää jos on kiinnostunut keskustelemaan tieteistä.
Mua ei mitkään hihhulit pakota mihinkään, ja haistatan niille vittua jos siltä tuntuu.

Logi keskustelee tieteistä ja joutessaan haistattaa vitut hihhuleilla. Vahtikoira vailla vertoa!

Anna modejen harkita. Jos sulle on pakkosyötetty jotain, pullaa tai uskontoa, etsi apua psykiatriaan perehtyneeltä tiedeyhteisön kunnianarvoisalta jäseneltä, tai eksorsistilta.
Agison on kunnianarvoisa hihhuli, mikäli minulta kysytään.
Ei ihan vailla humorintajua. Sulla on henkilökohtainen ongelma, avaa ketju, äänestys. Ärsyttääkö?

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
sinnipirtti
rakas foorumimme ylijumala ruukki koska saamme selvyyden uskontoihimme? aamen

Minusta tuntuu, että Ruukki-jumala on postmodernistinen jumala, joka ei välitä puuttua tavallisten kuolevaisten touhuihin. Hänellä on pari enkeliä täällä (yksi jo lankesi), jotka hoitavat hommansa kuten parhaaksi näkevät..., tai joutuvat itse helvettiin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Rukoillaan Agison yhdessä näiden tollojen ja pellejen viisauden ja vaurastumisen puolesta! Nää palvoo näköjään itseään ja jotain ylijumalaa. Perkele.

Vierailija
fenomenologi
Pönni

On mulle sanottu virheistäni useinkin. Sullekin saa sanoa eikä tartte riehua. Miks et laita estolistalle niin et edes nää viestejä? Mä oon ruvennut käyttämään estolistaa. Se on todella kätevä.
Ei sosiaalisista säännöistä voi noin vaan irtisanoutua vaikka netissä onkin niin helppoa mesoa mitä sattuu.

Itse aiheesta voi kuitenkin keskustella.
Rukous ei edesauta ihmeitä mutta kyllä se muuten voi toimia.
Ei siihenkään tarvitse suhtautua mustavalkoisesti.

Om btw. melkeimpä omituista miten tieteen nimissä esiintyykään jyrkkiä jaotteluja jokotai vaikka asiat on sitä mistä näkökulmasta kulloinkin niitä katsoo.
Ei tiede putkiavoja edellytä, ymmärtääkseni ei juurikaan putkiaivoja.

Vierailija
Agison
Moni epäilee rukouksen voimaa, sanomalla, että se on sananhelinää, vaikkapa joku sanat kuulisikin!

Ruokous vei jorpakkoon, linnaan!

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /03/843975

" Rukoileminen toi lentäjälle 10 vuotta vankeutta
24.03.2009 16:01
Kuva: stock.xchng

Italialainen oikeusistuin on tuominnut tunisialaisen lentäjän 10 vuodeksi vankeuteen - rukoilemisen takia.

Vuonna 2005 lentäjän ohjaamaan koneen polttoainemittariin oli tullut vika, minkä vuoksi lentäjän olisi pitänyt aloittaa hätätoimenpiteet. Mies päätti kuitenkin rukoilla ennen tätä.

Lentokone syöksyi lopulta mereen Sisilian lähistöllä, ja turmassa kuoli 16 ihmistä. Pelastautuneet joutuivat uimaan kirjaimellisesti henkensä edestä, ja jotkut roikkuivat vedessä kelluvien koneenosien varassa.

Syyttäjien mukaan lentäjä antoi periksi paniikille eikä noudattanut hätätoimia. Hän teki myös väärän päätöksen tehdessään pakkolaskun sen sijaan, että olisi yrittänyt läheiselle lentokentälle.

Toinen lentäjä ja viisi muuta Tuninter-lentoyhtiön työntekijää tuomittiin 8-9 vuoden vankeustuomioihin. Tuomitut aikovat valittaa tuomioistaan, jotka astuvat voimaan vasta valitusprosessin jälkeen.

(MTV3-Reuters) "

Vierailija

Nyt on tullut todellinen vastaisku vaparinörttien "informaatioteknologian väärinkäytölle":

Kiireisen uskovaisen nörtin konerukous (varmasti tehoaa):

http://www.iltalehti.fi/hullumaailma/20 ... 1_hu.shtml

" Rukoiluapua

AIKAMME kiireisillä uskovaisilla on nyt mahdollisuus luetuttaa päivittäiset rukouksensa tietokoneella. Nettipalvelu "Information Age Prayer" huolehtii maksua vastaan kaikkien suurimpien uskontojen rukouksista ja muslimeita helpottanee tieto, että tietokone kääntää "fajria" lausuessaan kaiuttimensa Mekkaa kohti. "

Sinänsä vanha keksintö (innovaatio), tiibetiläinen rukousmylly, on kohotettu laadullisesti uudelle tasolle (ainakin nopeuden suhteen)...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat