Kyynärhermosta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Löin kyynärpääni eilen, kun olin polttopuita sahaamassa metsässä ja osui juuri tähän kyynärhermoon ilmeisesti. Voi olla, että löin sen juuri pienen oksan kohtaan takana olevaan puuhun.
Tänään on ollut vielä jonkun verran jatkuvaa pientä puutumisen tuntuista havaittavissa ainakin pikkusormessa ja kämmemen ulkoreunassa pikkusormen kohdalla.
Niin mietin vain, että uskaltaako tuota rasittaa kuinka kovasti nyt pariin päivään tai kunnes on palautunut normaaliksi käsi, että se lähtisi paranemaan siitä? Pitäisi jonkun verran tuonne mennä esim. noita polttopuita sahailemaan, missä voisi tulla aika kovaakin rasitusta välillä.
Ihan normaalisti käsi kyllä toimii, eikä mitään kummempia kipuja ole ilmaantunut muuten kuin joku pari minuuttia kolhun jälkeen "vähäsen".

Kommentit (6)

Vierailija

Luulen että sinne on tullut sisäinen verenvuoto (mustelma) ja se painaa hermoa, en usko että tuo voisi mitenkään vaarallinen olla, kipua voi kyllä ilmetä mikäli ihan pokasahalla rupeet sahailemaan ja vuotoa tulee lisää.

Vierailija

Päälle päin ei ainakaan mustelmaa näy, mutta tiedä sitten...
Se on ollut heti sen pienen iskun jälkeen kyllä koko ajan tuollainen, mutta ei se enään eilen illalla tai tänään kovinkaan pahasti. Sellainen vähäinen puutumisen tunne siinä on.
Pitää nyt huomenna ehkä koittaa katsoa, millainen se on tai miten reagoi, jos sitä alkaa rasittaa...

Vierailija

Kuten artsi jo sanoikin, kyse on todennäköisesti mustelmasta ja/tai hermoa ympäröivän kudoksen turvotuksesta. Kyynärhermon tuntohermotusalue on juurikin tuo pikkusormi ja sen puoleinen kämmenen ulkoreuna. Voit testata hermon motorisen toiminnan tekemällä sormilla saksiliikettä pientä vastusta vastaan. Jos liike on vammautuneessa kädessä toista kättä heikompi tai tunto-oireet eivät häviä parin päivän kuluessa, kannattaa käydä lekurissa.

Rasituksesta ei ole haittaa, jos oireet eivät sen seurauksena tule selkeämmin esille tai pahene.

Vierailija

Juu, eipä tuo tuntunut sen kummemmin pahenevan ainakaan, vaikka jonkun verran koitti taas saada metsää harvemmaksi ja vähän polttopuita samalla. Hiljalleen se tuosta tuntuu paranevan koko ajan.

Vierailija

Kaksi viikkoa sitten kaverini huitaisi minua kyynärhermoon lätkämailalla vahingossa, oli kolme päivää tuollaista puutumista etusormessa ja keskisormessa, rasitin sitä perus salitreenin verran ja kitaraa soitin, sitten meni ohi laitoin myös jostain mobilaattia tiedä sitä auttoko se sitten oikeasti

Vierailija
Suolanaksu
Kaksi viikkoa sitten kaverini huitaisi minua kyynärhermoon lätkämailalla vahingossa, oli kolme päivää tuollaista puutumista etusormessa ja keskisormessa, rasitin sitä perus salitreenin verran ja kitaraa soitin, sitten meni ohi laitoin myös jostain mobilaattia tiedä sitä auttoko se sitten oikeasti

Mielenkiintoinen kyynärhermo sulla.

Uusimmat

Suosituimmat