Mikä on Suomessa politikon rooli?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vanhanen passaa eduskunnan kyselytunnin alussa tänään kuin joku pappi. Voi jessus. Mä en tasan o mikään erityisen älykäs mutta en myöskään erityisen tyhmä. Vanhanen puhuu ihan kuin olis joku merkittävä ajattelija, filosofi vailla vertaa. Ihan kuin hän olis joku suuri kansanjohtaja, ja selittää päivänselviä asioita kuin pikkulapsille.
Alkaa mennä jo ihan naurettavuuksiin tuo holhoava asenne ja noi saarnat.
Suomessa on jo saavutettu aikapäiviä sitten uskonnonvapaus, ei o pakko liittyä mihinkään uskontokuntaan mutta perkele! avaan töllön ja kattelen eduskunnan kyselytuntia ja siellä paasaa noi politikot ihan kuin ne kuvittelis olevansa jotain *tun kansanjohtajia.. huh huh..

Nyt puheenvuoron on saanut Jutta Urpelainen.. toisenlainen saarna..

Haukotus..

Kommentit (12)

Vierailija

Suu auki, EU:n paskat suuhun ja eikun sylkemään kansan niskaan. Ei ole enää ruotsia tai ryssää, nyt on eurostoliitto.

Vierailija
Bushmaster
Suu auki, EU:n paskat suuhun ja eikun sylkemään kansan niskaan. Ei ole enää ruotsia tai ryssää, nyt on eurostoliitto.

Ja kohta sotahullujen ansiosta vielä NATO.

Vierailija

Suurin osa poliitikoista kyllä jauhaa sitä samaa paskaa liturgiaansa. Herra armahda! Ristinmerkki Rakennusmiehet! Kannustavuus! Innovointi! Työvoimapula!

Eihän tämä mikään yllätys olekkaan. Kansanedustajiksi ei todellakaan valita yhteiskunnan valioyksilöitä. Mitään todellisia ehdotuksia ei tehdä. Kukaan ei halua kehittää yhteiskuntaa parempaan. Poliitikoksi pääsemiseksi näköjään vaaditaan vain oman ajattelun tukahduttamista. On siellä onneksi jokunen itsekin ajatteleva poliitikko.

Vierailija

Mitä helevetin valioyksilöitä?
Jotain dippainssejäkö?

Ainoa mistä mä oon tyytyväinen on se että kyetään toistaiseksi turvaamaan vallasväen hyvinvointi niin etteä pysyvät hyvällä tuulella ja on vara lomailla, yms.
Jos tulis joku yleinen nälänhätä tjms. niin että oisivat kiukkusia, jos palvelu ei pelais "pastoreilla" niin sitten olis *huij* huja* *hui-ui*

Kai ne yhtä valioita on kuin äänestäjistäkin pääosa.. hah.

Vierailija

Rooli on se mikä se on. Voithan mennä itse politiikkaan mukaan ja valita itsellesi jonkin roolin. Se rooli on sitten se.

Sinänsä parempaan suuntaan menossa nyt, kun keskitytään työssäjaksamiseen eikä pakkoraatamiseen vanhalla iällä.

Vierailija
Dredex
Rooli on se mikä se on. Voithan mennä itse politiikkaan mukaan ja valita itsellesi jonkin roolin. Se rooli on sitten se.

Niinkun Veltto aiemmin, ottaa kengän jalasta ja mätkii sillä niin että kello putoo seinältä, tai Veikko Vennamo, joka kannetaan salista - Ky-yllä kiitos! Äänestäkkö?
Ajaisin tietenkin hyviä asioita!

Sinänsä parempaan suuntaan menossa nyt, kun keskitytään työssäjaksamiseen eikä pakkoraatamiseen vanhalla iällä.

Todella upeeta! Pastoraali olikin ihan syvältä että olis pakko jaksaa ja venyä. Osa painaa ilolla niska limassa kunnes kuolee. Kultakin kykyjensä mukaan, kullekin tarpeidensa mukaan..

Vierailija
Pönni
Todella upeeta! Pastoraali olikin ihan syvältä että olis pakko jaksaa ja venyä. Osa painaa ilolla niska limassa kunnes kuolee. Kultakin kykyjensä mukaan, kullekin tarpeidensa mukaan..

Kultakin kykyjensä mukaan, kullekin minimielanto plus ansionsa mukaan.

Vierailija
Dredex
Pönni

Kultakin kykyjensä mukaan, kullekin minimielanto plus ansionsa mukaan.

Mä veisin käsinuket puhujapönttöön ja esittäisin joskus vaikka sheikkaamalla jotain.. elikkäs = minusta ei olis ittestäni valtion silmätikuksi ja siihen löytyy takuulla menijöitä niin että mä saan olla rauhassa ja hääräillä omiani julkisuudelta suojassa. Oon tavallaan hiukan niinkuin jatketulla äitiyslomalla mutta ilman lapsilisää kun laps on jo yli kolkytvee ja meen remppaamaan sen uutta tönöö taas huomenna. Nyt mä ompelen täällä ittelleni uusia pitkiksiä. Laitan niihin tilkuja kun kankaassa oli reikiä. Sain sen. Todella korkeelaatuinen muutoin se kangas.

Turhaa tuhlausta olis mun tyyppinen moniosaaja laittaa kitumaan sellaseen paskaduuniin kuin politikka. Se ura multa on ohi. Nyt mä oon oppositiossa räksyttävä kriitikko. Kriittisyys on nyt nii-in in.

Vierailija

Mtv3.fi, uutispuolella, otsikolla Eläkekiista päättyi sopuun - hallitus perääntyi

Ote 1
...Tarkoituksena on perustaa toinen työryhmä pohtimaan työhyvinvointia...

ote 2
...Koska me tarvitsemme ne verotulot, jotka tulevat vain ja ainoastaan työllä. Sen takia nämä uudistukset ovat välttämättömiä,... (Jyrki Katainen)

Kuuluukohan tähän työhyvinvoinnin parantamisen piiriin myös kaikki työttömäksi ajetut kansalaiset - moni heistä perheellinen? Entä velkavankeuteen ajettujen kansalaisten työhyvinvointi? Mitenkähän siinä kävi viime kerralla 1990-luvun laman jälkeen? Taitaa olla näillä ihmisryhmillä aika ankee olo, ja eniten tukea tarvitsisivat, jotta jaksaisivat viedä elämää eteenpäin edes työstä ulkopuolisina.

1990-luvun laman jälkeen velkavankeudessa olevien pitkälti yli sadantuhannen ihmisen ajo taloudelliseen ahdistukseen elämään toimeentulotuilla tms. ei luultavasti innosta näitä ihmisryhmiä kuuntelemaan yllä siteeratun kaltaista jankutusta.
Nyt on samankaltainen alasajo käynnissä.
Onnea vain vaalityölle kaikille puolueille.

Vierailija
hanion
- - Nyt on samankaltainen alasajo käynnissä.

Jooh, velka on vaarallinen. Näinhän se on. Kaikki eivät vain myönnä sitä. Kun tulee huonot ajat, työ menee alta ja sitten onkin velkakiikussa.

Vierailija
hanion
[size=50:2gi8jngq]Mtv3.fi, uutispuolella, otsikolla Eläkekiista päättyi sopuun - hallitus perääntyi

Ote 1
...Tarkoituksena on perustaa toinen työryhmä pohtimaan työhyvinvointia...

ote 2
...Koska me tarvitsemme ne verotulot, jotka tulevat vain ja ainoastaan työllä. Sen takia nämä uudistukset ovat välttämättömiä,... (Jyrki Katainen)
[/size:2gi8jngq]
Kuuluukohan tähän työhyvinvoinnin parantamisen piiriin myös kaikki työttömäksi ajetut kansalaiset - moni heistä perheellinen? Entä velkavankeuteen ajettujen kansalaisten työhyvinvointi? Mitenkähän siinä kävi viime kerralla 1990-luvun laman jälkeen? Taitaa olla näillä ihmisryhmillä aika ankee olo, ja eniten tukea tarvitsisivat, jotta jaksaisivat viedä elämää eteenpäin edes työstä ulkopuolisina.

1990-luvun laman jälkeen velkavankeudessa olevien pitkälti yli sadantuhannen ihmisen ajo taloudelliseen ahdistukseen elämään toimeentulotuilla tms. ei luultavasti innosta näitä ihmisryhmiä kuuntelemaan yllä siteeratun kaltaista jankutusta.
Nyt on samankaltainen alasajo käynnissä.

Nyt pitäis valtion pelastaa yksilöitäkin!
-90-luvun laman ylivelkaantuneet, jotka oli höyrähtäneet ottamaan velkaa -80-luvun nousukaudella, heistä jotkut ajoi ylinopeudella päin kallioleikkauksia vain siks että perhe sai henkivakuutusrahat.
Tunnen pari nuorta, joiden isät teki noin. Hirveetä!

Velkasaneeraukset nyt kehiin!
Ja se kansalaispalkka jo ja helvetin nopeesti kun on paljastettu taloudenpidon ydin, se että se heittelehtii kun hullun mulkku mielettömän persrejjässä.
Eihän me mitään apinota sentään olla.

_ _ _

Jestas.. Telkassa tulee vanhoista tavoista. Joskus kuninkaan nännin imeminen on ollut suuri kunnianosoitus alamaisuudesta..
*ups*.. Kyllä mä jonkun urospuolisen kaa mutta naaras.. *yäk*

Uusimmat

Suosituimmat